Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 19181 til 19200 af 27879
-
IT - WORD Hjææælp ! :S
ForumindlægHej!.. Har kigget under mange forskellige indlæg vedr. indholdfortegnelse -> indeks osv. (Har Word 2007) - Har trykket på indekt og markeret et emne som jeg gerne vil have til min indholdsfortegnelse men i stedet det, er der kommet alle muligt * (prikker og pile imellem hver ord) Det skal afl... -
HJÆLP til brændværdi i mad!!
ForumindlægJeg er i gang med at skrive en biologiopgave, hvor et af mine emner bla. er ''brændværdi i mad''. Problemet er bare, at jeg ikke har været med til forsøget i klassen når vi har lavet det. Det jeg gerne vil have med i min opgaver er brændværdien af forskellig madvarer. Så er der ... -
Hjælp til engelsk aflevering: Delopgave B teksten Hermie af Nathaniel Rich
ForumindlægHej Jeg håber virkelig at I kan hjælpe mig !!!! Min lærer siger, at teksten har noget at gøre med emnet Gender, altså køn. Men den handler om en krabbe der snakker med en mand og jeg kan ikke helt se, hvordan temaet skulle være noget med køn. :( Håber nogen kan hjælpe mig, evt. nogen der kende... -
Haster
ForumindlægI AT skal jeg lave en synopsis om visioner og i forbindelse med det Forstillinger om fremtidsens-energikilder (bølge og sol energi). Jeg har ikke nået at læse baggrundsstof nok til emnet. Jeg vil derfor spørge om der er nogle af jer derude, der har nogle gode ideer til nogle gode uddybende proble... -
Synopsis HJÆLP
ForumindlægHej derude :) I AT skal jeg lave en synopsis om visioner og i forbindelse med det Martin Luther Kings "i have a dream". Skal afleverer synopsisen fredag, og har været så dum ikke at læse baggrundsstof nok til emnet. Jeg vil derfor spørge om der er nogle af jer derude, der har nogle god... -
Historie metode og teori
ForumindlægHej, jeg har et AT forløb i biologi og historie, heraf har jeg valgt emnet; pesten. Jeg er lidt i tvivl om mine metoder. Jeg ville selv sige at jeg brugte en kildekritisk metode og en spormetode, i det jeg er kritisk overfor mine kilder og så samler et mønster, der danner en "helhed&quo... -
Eksamensspørgsmål mht. funktioner
ForumindlægRedegør udførligt for en eller flere vækstmodeller herunder lineær, eksponentiel eller potensvækst herunder væksthastighed og stamfunktion. Hej Jeg har valgt eksponentielle funktioner, at snakke om, men er lidt i tvivl om, hvad jeg kan snakke om mht. det understregede i og med jeg er bange fo... -
Hvilken karakter får jeg??
ForumindlægHej studieportalen. Jeg har lige været oppe i dansk skriftlig eksamen i 9. Klasse. Jeg valgte at skrive et essay. Temaet var mobning på sociale medier. Jeg misforstod opgaven,og skrev et essay om mobning generelt. Det blev rigtig godt, men kom til at vælge et forkert emne. Så hvor mange karak... -
fysik eksamen....
Forumindlæghejsa, jeg skal lave eksamens rapport, og skal til at vælge et emne jeg vil arbejde med. er der nogen der har nogle gode ideer? vi må godt tage udgangs punkt i en genstand, fx en kaffemaskine, eller friktionen mellem bildæk og vej. noget af det vi har haft om: kinematik lyd og bølger termodynam... -
metode - samfundsvidenskab
ForumindlægJeg er som så mange andre 3.g'ere i gang at skrive synopsis. Skriver om Martin Luther Kings I have a dream-tale og racisme i USA i fagene engelsk (humaniore) og historie (samfundsvidenskab). Jeg har nogenlunde styr på metoderne til at dække engelsk, men er ikke helt med på, hvilke metoder jeg... -
metode
ForumindlægHej derude. Jeg er i gang med en AT-årsprøve.. Jeg har så valgt at lave mit emne inde for fagene samfundsfag og tysk. Mit spørgsmål er bare hvad samfundsfaglige metoder er? Og humanistiske for den sags skyld? Nogen, der kan give mig et link eller forklare de forskellige metoder? på forhånd tak ... -
Sociale vilkår før og nu- vælge tekst?
ForumindlægHej allesammen! Jeg har trukket sociale vilkår for mennesker før og nu, og er igang med at finde en tekst eller artikel om emnet. Er der nogen der har nogle gode ideer?Jeg tænkte noget med klasseforskelle? Vi har læst, og skal også perspektivere til: Der er et yndigt land nådensbrød Lønning... -
SRO - DANSK & SPANSK??
ForumindlægHej alle. Jeg skal i denne uge have SRO. Vi har trukket dansk og spansk, nogen der sidder derude og har nogle ideer til hvad man kan skrive om det (et emne)?? Jeg har selv tænkt på "forskellen på den danske og spanske kultur". Men det er måske alt for bredt, da det kun skal fylde 6-8 s... -
Oplæsningsstykke til en tv-reklame (Eksamen)
ForumindlægHej jeg er virkelig lost, jeg leder efter et oplæsningstykke som jeg kan læse op. Jeg har trukket emnet tv reklamer, og jeg har valgt at analysere tv- reklamen "Odd Love" af Interflora Link: https://www.youtube.com/watch?v=_EZIMN104VI Please hjælp mig, hvad kunne man bruge som oplæsn... -
Hvordan forgår design C eksamen på HF??
ForumindlægHej! Jeg skal snart op til eksamen i design C, og ved ikke lige hvordan det kommer til at forgå.. Er der en der kan fortælle mig hvordan det forløber, og måske har nogle ideer til et godt emne at snakke om? Jeg har spurgt min lærer flere gange om hvordan det forgår, men synes at det lyder meg... -
DHO - HJÆLP TIL PROBLEMFORMULERING
ForumindlægHej alle sammen, Jeg skal skrive DHO næste uge med emnet "Det Moderne Gennembrud". Jeg har valgt værket "Frøkenen" af Herman Bang. (er dog stadig lidt usikker?) I må meget gerne komme med gode forslag til noveller. Jeg har dog brug for hjælp til problemformulering samt unders... -
perspektivering til "Jomfruen", af K.F.Aakeson
ForumindlægHej Alle. Jeg sidder nu og forbereder mig til eksamen, i dansk. Jeg har trukket emnet Ungdom og identitet. Derindeunder har jeg valgt Jomfruen, af Kim Fupz Aakeson. Jeg mangler en tekst jeg kan perspektivere til, som ikke er Den grimme ælling, da min klasse ikke har læst den. Håebr i vil hjælpe -
HJÆLP
Forumindlæghej. jeg sidder lidt i et problem, vi har projekt uge, ogover emnet er spil. Min makker og jeg har valgt psykiske spil, og vi manlger hjælp med moget viden. vi kan ikke rigtig finde noget på nettet, så jeg tænkte at jeg kunne spørge her inde på forhånd tak hilsen Lasse -
Hjælp til samfundsdagsprøven
ForumindlægHej, jeg skal op i samfundsfag til eksamen, og jeg har trukket emnet "velfærdstat". Jeg vil gerne komme ind på de 3 velfærdsmodeller, hvor jeg blandt andet sammmenligner, og fortæller fordele og ulemper ved hver velfærdsmodel. Jeg ville derfor hører om nogen kunne hjælpe mig med hvad ... -
differentialligning
ForumindlægHar den her opg: En funktion f er løsning til differentialligningen y`=2x+5-y og linjen med ligningen y=1 er tangent til grafen for f a) bestem en forskrift for f jeg tænkte først på at differentier y`, men emnet ligger langt tilbage så kan ik huske hvordan man griber det an.
