Søgning på: engelsk terminsprøve. Resultater: 19181 til 19200 af 25465
-
Fys. Udledning af gitterformlen?
ForumindlægHejsa, jeg skal nu til at udlede gitterformlen. Der står i min bog hvordan det gøres, men jeg ville gerne se andre måder at gøre det på samt anskaffe mig figurer. Så: Hvordan udledes gitterformlen supersmart? Og hvad hedder denne på engelsk? Nogle som kan henvise til noget på nettet, scienceworld... -
SRP - biologihjælp mod betaling
ForumindlægHej, Jeg går i 3.g på Øregård Gymnasium og skal til at skrive SRP (studieretningsprojekt) i biologi (B) og engelsk (A). Mit fokus kommer til at være gensplejsning, genterapi etc. - modificering af den menneskelige genetik. Jeg får udleveret min opgaveformulering d.1/12 og skal aflevere opgav... -
Nike
ForumindlægHej...Jeg skal lave en stor opgave om Nike og deres konkurrenter (Adidas og Rebook)med henblik på Nikes markedsføring og påståede brug af børnearbejde. herunder vil jeg analysere Nikes valg af repræsentanter (fx. Michael Jordan og John McEnroe) Jeg har derfor brug for lidt hjælp til at finde gode... -
Review karakteristika
ForumindlægHej! Jeg sidder og skal skrive et engelsk review, men jeg er nu blevet i tvivl om hvad det præcis er et review dækker over? Jeg ved godt at man kan kalde det en anmeldelse, men jeg er ikke sikker på om man må have sine egne holdninger med.. er det bare et referat? Jeg håber at der er nogen, der k... -
3.g's opgave
ForumindlægJeg ville li høre fra nogen af jer der skrevet sådan en opgave. . Når man analyser en bog i engelsk. ..(jeg skal skive om THE COLOR PURPLE)... De ting man kommr frem til skal det være taget et sted fra. .eller kan man godt skrive uden at henvise nogen steder. .Fodnoterne skal jo være citaterne. .... -
SKAL man op i en skriftlig eksamen på B niveau i 2.g?
ForumindlægJeg skal til eksamen i 2.g her til sommer. Jeg er i tvivl om hvorvidt man SKAL op i et skriftlig B niveau fag? Da matematik, er det eneste fag jeg har på b, da jeg har hævet engelsk, er mit spørgsmål om jeg så SKAL op i skriftlig matematik, da der ikke er andre b niveau skriftlige muligheder? ... -
stephen king, the body
ForumindlægJeg skal skrive 3.års opgave på gymnasiet i engelsk og vil skrive om "The Body" af Stephen King. På dansk hedder den "Liget i skoven", og den er filmatiseret som "Srand By Me." Er der nogle, som har skrevet om den? Bare for at få nogle ideer og nogle ideer til noget ... -
Hvad betyder ?
Forumindlæghej alle sammen der ude...Jeg sad og var ved at læse noget i engelsk. Men så stødte jeg ind på dette ord,som jeg ikke aner hvad er. Jeg prøvede,at stå det op i ordbogen mennnn, den holder overhovdet ikke.. Jeg kan virkelig ikke finde ud af hvad det er. Så jeg tænkte om nogle her ude kunne hjælpe ... -
koagulering og clot på dansk
Forumindlægspørgsmål - jeg sidder og læser i en engelsk biokemi bog, men skal skrive rapporten på dansk, hvordan ville i oversætte clot i koaguleringssammenhænge, for kan det passe at det oversættes til prop? ved blodprop tænker man jo sygdom, men det er ikke tilfældet her. hedder det er koagel? brug af det... -
Number 40 af Sarah Butler
ForumindlægHey! Til en engelsk opgave, skal man analysere og fortolke novellen af Sarah Butler, samt have fokus på point-of-view og symboler. Desværre er historien lidt kringlet og ved ikke helt om, hovedpersonen er død eller lider af et virkeligt seriøst hukommelsestab. Er der nogen der kan hjælpe med a... -
SRP - metode i religion
ForumindlægHej alle sammen Jeg sidder og skriver SRP hvor jeg har fagene engelsk A og religion B. Jeg er dog blevet i tvivl om det der præcis forventes i religion. Kan nogen give et kort oprids af hvad man bruger i religion som "metode" når man skriver SRP? På forhånd tak! -
The Football Factory
ForumindlægHey Studieportalen.dk Jeg er kommet i den kedelige situation, at jeg ikke er i besiddelse af det materiale der er udgangspunkt for hele min SRP. Så jeg ville høre om der var nogen herinde der lå inde med bogen i den engelske version. Vil rigtig gerne købe den i så fald... Mange hils... -
Tvivl om valgfag
ForumindlægJeg går i 2G og skal snart vælge valgfag til næste år. Jeg har tænkt mig at vælge Afsætning og Engelsk på A niveau. Jeg har ikke haft matematik, så jeg har tænkt på at vælge matematik på C niveau.. Så spørgsmålet lyder hvordan er matematik på C niveau..er det som i folkeskolen?? Eller meget svære... -
HJÆLP - SSO!! "the century's daughter"
ForumindlægJeg skal til at skrive min større skriftlige opgave i engelsk. Jeg skriver om romanen "the century's daughter" ("århundredets datter" på dansk) af Pat Barker. Det næsten umuligt at finde noget om denne roman, hverken konkrete analyser eller sekundær litt. :( Så hvis der er... -
Hjælp til henfald for U-235? Hvor lang tid går der?
ForumindlægJeg er ved at skrive AT-synopsis i engelsk og fysik og det går.. ikke så godt.. Jeg vil gerne undersøge hvor længe der er radioaktivitet i Hiroshima. Jeg har fundet halveringstiden for U-235, men den er jo kæmpe kæmpe stor, kan det virkelig passe? Kernerne henfalder jo også? Hvornår gør de det og... -
Uretfærdig karakter for 3.g opgave?
ForumindlægHej... Jeg har lige fået min 3. g opgave tilbage i dag og mener bestemt ikke, at jeg har fået den rigtige karakter. Jeg har set, at man før har kunnet sende opgaven herind til en ekstra vurdering i tilfælde af man vil have bekræftet om karakteren er rigtig eller ej... Kan man stadig det?Jeg skrev... -
mekanik opgave
ForumindlægTo blokke der er forbundet med en ledning, der sidder på en friktionsløs trisse, står i ro på friktionsløse planer. a) Hvilken vej vil systemet bevæge sig, når blokkene ikke holdes i ro mere? b) Hvad er blokkenes acceleration? c) Hvad er kraften i ledningen? Der står "tension" på en... -
christmas - a strong tradition
Forumindlæghey:D jeg har fået en engelsk opgave for hvor jeg skal svare på dette spørgsmål - discuss why Christmas is one of the strongest traditions in our society. jeg vil gerne spørge jer hvorfor i tror at julen er en af de største traditioner/højtider i danmark. -
en enkelt spørgsmål....
Forumindlægkan man godt sige denne sætning?These companies will therefore have to downsize their workforce.jeg tænker selvfølgelig på "downsize"jeg synes jeg har hørt det før i forbindelse med at skære ned på en fabrik eller et firma osv.Det er nemlig i den sammmenhæng jeg skal bruge det, og "... -
AT 2009 - emne
ForumindlægVil gerne have hjælp til at finde et emne til årets AT opgave - Rejser. Skriver i fysik engelsk, men er lidt død mht. emne, har pt valgt luftballoner, og jorden rundt på 80 dage. Kan bare ikke få så meget info i det syntes jeg, så vil gerne have hjælp til et nyt emne. Plx!
