Søgning på: matematik a eksamen. Resultater: 19181 til 19200 af 178711
-
Eksamen Folkeskolen - Naturfaglig Prøve - Forsøg
ForumindlægHej. Vi skal til eksamen om noget tid og jeg mangler et forsøg til mit emne Vejr og Klima. Mine hovedpunkter er hvordan klimaet påvirker os. Nogen der har en god idé til et forsøg? Uddyber gerne. Tak! (Har oprettet 2 gange pga. kategori) -
afstanden mellem punkt A og B
ForumindlægHvis A - C er 334m lang C- B er 128m lang og vinklen ved spidsen A er 21 grader, hvor stor afstand er der mellem punkt A og punkt B, og hvordan regner man det ud? -
eksamen - forberedelse mm.
ForumindlægHej allesammen! Jeg sidder og forbereder mig til religionseksamen, og tænker over hvordan man bedst gør det. Lige nu er jeg i gang med at læse pensum, men tænke på om man kan laver en slags dispotion for hvert emne. Sådan at man har styr på det, inden forberedelsestiden. Det lyder jo enkelt, men ... -
At lukke sin eksamen
ForumindlægJeg har en HF-eksamen eller snarere jeg har næsten en HF-eksamen. Jeg mangler nemlig et enkelt c-fag(psykologi) Jeg har fået at vide at man kan tage de andre eksamener om, så længe det afsluttes på samme tid som det manglende c-fag. Mit spørgsmål lyder: Det betyder vel at eksempelvis KU ikke &quo... -
Forskellen på et Teknologi A og B projekt?
ForumindlægHvad er forskellen på et teknologi A og et teknologi B projekt? Her snakker jeg mest om opbygningen og indholdet. Er det helt det samme, bare med mere og dybbere indhold eller hvad? Eller hvilke andre analyser er der i et teknologi A projekt? -
bestem a og b i f(x)=b*x^a
Forumindlægjeg har problemer med denne funktion, nogen der kan vise mig udregningen for a og b ? bestem a og b f(2)=4 og f(4)=64 på forhånd tak. -
Musik C eksamen, hvordan?
ForumindlægHej alle! Jeg sidder her og skal til musik c eksamen her om ca 1 uge. Jeg er meget i tvivl om hvad det går ud på, vi har fået meget dårlig information. Nogen der evt kunne beskrive forløbet af en hel musik c eksamen? Evt. hvad krav der bliver stillet.? Mvh. Casper -
Eksamen bioC råd
ForumindlægSagen er den at jeg skal op i biologi om et par dage. Jeg har læst (og forstået) pensum, og lavet dispositioner til alle spørgsmålene. Men mit spørgsmål er så hvordan jeg scorer en høj karakter til eksamen? Nogen der har været til eksamen i bioC der har nogle råd? -
Robert Fischer - skriftlig eksamen
ForumindlægHej alle jeg har været til tysk eksamen idag, så tænkte på om nogen har lyst til at kigge den igennem og give en uforpligtet karakter? ;) 2. Schreibe über Robert Fischer und seine ersten Monate als Auslandsstudenten in New York. Die Geschichte „Robert Fischer“ die im Jahr 2007 geschri... -
Hjælp til at bestemme konstant A til tæthedsfunktion
ForumindlægHej jeg har problemer med at finde konstanten A til funktion h(x)=A*x2+(2x/3) i intervallet [0,1] Mine udregninger: A*∫(x2+(2x/3) = 1 A* 1/3 x3 + 1/3 x2 = 1 A* ( 1/3 * 13 + 1/3 * 12 ) - (1/3 * 03 + 1/3 * 02 ) = 1 A* 2/3 = 1 A = 1/(2/3) = 1.5 Svaret er ifølge fa... -
Hjælp, eksamen d. 15/1!. Det haster
ForumindlægHej SP. Jeg skal i eksamen d. 15. så har jeg brug for hjælp.. Er hat til fysik/kemi Jeg skal følgende komme op i ( måske ) ________________________ Fotosyntese Alkohol Radioaktivitet Magnetisme Syrer og baser, salt ___________________ Så hvis der er nogen, der vil forklare om disse ting. Og h... -
DISPOSITION TIL MUNDTLIG EKSAMEN
ForumindlægHar fået at vide at det er en god ide at lave en disposition til mundtlig eksamen. Hvordan skriver man en? og hvordan skal den "fremlægges" for lærer og censor? hvordan ville i definere en GOD indledning, til fx en novelle analyse? Vær sød at giv nogle eksempler hvis i kan det :) -
historie eksamen 2009
ForumindlægHej mennesker (: Jeg skal til historie eksamen her på tirsdag.. er der nogen der ved hvordan det foregår? Vi har valgt 24 timer til at forberede os i, og jeg ved at vi får omkring 10-15 sider vi skal læse... men er der spørgsmål til teksten/erne, eller ?? Ved faktisk ikke hvad jeg skal heh xD -
Forståelse af røntgenspektrum til eksamen.
ForumindlægHar problemer med at forstå røntgenspektrummet. Det er en illustration i vores bog, som giver endnu minde mening for mig. Normalt i bogen når et spektrum bliver nævnt, er der illustrationer af et linjespektrum. Men det her vises ved røntgenspektrummet: http://ibog.orbitbastx.systime.dk/typo3... -
akut hjælp til eksamen i morgen!!!
ForumindlægHej alle sammen, Skal op til eksamen i morgen, og har et spørgsmå, som vil hjælpe mig med at forklare kulstofkredsløbet bedre: Hvorfor og hvordan er det at planter og dyr udleder co2 når de bliver nedbrudt? Forklaringen må gerne være meget simpel, da biologi ikke er min stærke side, og der ikk... -
Eventyr - mundtlig eksamen dansk
ForumindlægHey Er der nogen af jer dejlige mennesker, som har nogle gode evenyr til mundtlig eksamen i dansk? Jeg har selv kigget lidt på De Tre Fjer(De Tre Fjer er dog kun 2,8ns) og Snemanden. Men har i andre bud? Jeg vil ikke have det skal være en af de "almindelige" eventyr såsom: Den Lille Ha... -
Udtrækning af fag til eksamen
ForumindlægHej! Jeg er lidt i tvivl om, hvornår de forskellige udtrækningsfag til de afsluttende eksamener i niende klasse bliver udtrukket. Jeg mener det er i april, at vi får at vide, hvilke udtrækningsfag vi skal op i til eksamen. Men passer det? Håber der er nogen der kan svare, da det er lidt vigtig... -
old eksamen i morgen ! hjælp :/
Forumindlæghej alle (: JEg skal til old eksamen i morgen. der er nogle begreber jeg ikke har styr på, og håber nogle af jer vil være søde at hjælpe? hvem er Labdakide slægten? Kaos-kosmos: Hybris-nemesis Det dionysiske - Det appolinske Sofismens værdirelativisme - Aprioriske og absolutter værdier katharsis... -
Valgl af kortfilm til min eksamen
ForumindlægHej allesammen Jeg har trukket kortfilm til min eksamen, og jeg har ingen ide om hvad jeg kan/skal vælge af kortfilm. I undervisningen har vi set Under bæltestedet og Gråvejr, som jo også er dem jeg skal perspektivere til. Jeg er på totalt bar bund, så alle bud tages imod med åbne arme! På for... -
fysik og kemi eksamen
Forumindlægjeg skal op til eksamen i fysik kemi om et par timer. men jeg er lost i fysik skal vi kunne denne form udenad: ΔE = m * c * ΔT kan nogen forklare mig hvad formen hedder og hvad alle enhederne står for? og hvad man eventuelt bruger den til det ville virkelig være en stor hjælp tak...
