Søgning på: Redegørelse for lille rødhætte. Resultater: 19221 til 19240 af 31547
-
Logik og argumentation
ForumindlægHar brug for et tip eller to... Hvordan lyder det, at skrive en SRP om argumentation og logik i fagende dansk og matematik. Jeg er ikke ret i tvivl om matematik delen, da det er den mere "logiske" del, men er der nogen som har en ide om hvordan bærer sig ad i dansk delen (eller har fo... -
Genoplivning af den keltiske tiger?
ForumindlægOpgaven lyder:; 1)Redegør for den økonomiske situation Irland befinder sig i 2010. 2)Der ønskes en diskussion af mulighederne for at løse de økonomiske problemer i Irland 3)På baggrund af multiplikatorvirkningen ønskes en vurdering af de samfundsøkonomiske konsekvenser af den irske regerings ... -
Stefan-Boltzmanns lov - Definition for "nybegyndere" ^^
ForumindlægVi skal på vores Gynasium til at arbejde med et ballonprojekt, og har fået et oplæg, hvori der står følgende: ... Under fysikafdelingen forventes det, at I redegør for den fysik, som får en varmluftballon til at fungere, deriblandt skal i indgå overvejelser angående varmeudstråling vha. Stefan-B... -
Opgave om velfærdsstat i samf
ForumindlægHej :-) Jeg er i gang med at lave en samfundsfags aflevering, og jeg ville høre, om der er nogen, som er super gode til samfundsfags opgaver, som kan give nogle tips? :-) Jeg ligger selv på et 7 tal (nogle gange med pil op), men jeg vil gerne højere op, og lære at skrive bedre samfundsfags opg... -
SRO: Modernisme og Realisme
ForumindlægHej! Jeg er ved at skrive studieretningsprojekt (EN/bk) om James Joyce og nogle irske malere, og er kommet lidt i tvivl om hvordan jeg griber an at "redegøre for kunstneriske og litterære strømninger imellem modernisme og realisme i starten af det 20 århundrede". Nogen forslag? Taler v... -
AT
ForumindlægHej alle. Jeg skal snart til skrive AT, hvor jeg vil skrive om skønhedsidealer. Jeg har valgt at skrive i psykologi og historie, hvor jeg vil bruge den hermaneutiske metode (redegører, analyserer, vuderer. Finde ligheder og forskelle i to tekster) I min teoridel, bruger jeg narcissism) Med hensy... -
Meget bred problemformulering:(
ForumindlægJeg har i dag fået udleveret min SRP problemformulering. Problemet er, at den er rigtig bred. Mit overordnet fokus er atomvåben og Cubakrisen. Dertil skal jeg undersøge atomvåbens nutidige rolle i IP samt diskutere, med udgangspunkt i redegørelsen af Cubakrisen og undersøgelsen, hvorvidt den kold... -
Stasi kilder AT
ForumindlægHej, jeg har svært ved at finde brugbare, ikke tyske kilder omkring STASIs overvågning under DDR styret. Fagene er Historie Samfundsfag, Umiddelbare overordnede problemformulering er således 1. Redegør for dansk lovgivning omhandlende overvågning samt for STASI. 2. Sammenlign intentionen med over... -
kemi ph
ForumindlægJeg har brug for hjælp denne opgave: 20,0 mL af den 0,100 M opløsning af malonsyre titreres med en 0,100 M opløsning NaOH. Først tilsættes 20,0 mL NaOH-opløsning a) Redegør for, at man nu har nået det 1. Ækvivalenspunkt i titreringen, og at der en en amfolyt tilstede i opløsning. Denne relevant... -
AT om selviscenesættelse med fokus på Paradise Hotel
ForumindlægJeg skal skrive AT eksamenssynopsis i samfundsfag og mediefag omkring selviscensættelse i forhold til Paradise Hotel. Mit problem er at udforme en problemformulering, der handler om noget præcist og afgrænsende omkring dette emne. Indtil videre er min problemformulering: Hvordan påvirker selvisc... -
Metoder
ForumindlægI DIO skal jeg skrive om teknologi/kommunikation. (Samtidshistorie og dansk) Redegøre for udviklingen gennem de seneste ti år. Analyser konsekvenser, som teknologien har på folks ønske om frihed i totalitær stater vurder internettet/Facebook skaber mulighed for etablering af rettigheder og demok... -
AT 2011 Biologi metode - hjælp..
ForumindlægHej alle sammen! Er der nogen som kan hjælpe mig med min metode/teori del til AT eksamen? Jeg skriver om Huntingtons chorea og er meget i tvivl om hvordan min metode del er, da jeg ikke selv har lavet nogle eksperimenter/forsøg.. Det eneste jeg har gjort er at læse om sygdommen på nettet/i bøger?... -
Sker der redoxreaktioner?
ForumindlægHej! Jeg håber meget at der er en der kan hjælpe mig med følgende opgave: Redegør for i hvilke af følgende tilfælde der er tale om redoxreaktioner: 1. Ag+(aq) + Cl- (aq) --> AgCl(s) 2. Cl2(g) + 2 Br- (aq) --> 2 Cl- (aq) + Br2(aq) 3. Mg(s) + 2 H+(aq) --> H2(g) + Mg2+(aq) Tak på forhå... -
Svært at finde informationer
ForumindlægHej Alle :) Jeg skal i næste uge skrive Dansk-historie opgave, men har svært ved at finde oplysninger om emnet. Jeg ønsker at finde oplysninger omkring industriens start, arbejdsforhold og boligforhold Håber nogen kan hjælpe mig :) På forhånd tak Problemformulering: Redegør for industrialisering... -
SRO - hooligans i England - diskussion
ForumindlægHej allesammen, jeg sidder og skriver SRO om hooligans i England.. Jeg er nu nået til disussions spørgsmålet som lyder: Diskuter hvorfor nogle mennesker vælger at blive hooligans? - hvordan griber man lige det spørgsmål an? - Er der nogen der har arbejdet med samme spørgsmål eller nogen der bare ... -
Eksistentialisme og Søren Kierkegaard
ForumindlægJeg skal skrive en eksamensopgave på læreruddannesen i faget KLM. Jeg trak emnet etik. Jeg skal derfor skrive om eksistentialismen og Søren Kierkegaard. Har I nogle forslag til hvad jeg kunne skrive om? Mit eget forslag: Redegørelse for eksistentialismen, hvem er Kierkegaard , ......... , .......... -
Eksistentialismen og Søren Kierkegaard
ForumindlægJeg skal skrive en eksamensopgave på læreruddannesen i faget KLM. Jeg trak emnet etik. Jeg skal derfor skrive om eksistentialismen og Søren Kierkegaard. Har I nogle forslag til hvad jeg kunne skrive om? Mit eget forslag: Redegørelse for eksistentialismen, hvem er Kierkegaard , ......... , .......... -
Hjælp til Fysik B Kosmologi Haster!!!
ForumindlægHej Jeg noget som driller mig en hel del og det er at, jeg skal redegøre for at galaksen viger fra os med farten. Det drejer sig opgavene i del 2 i opgaven om fjerne galakser med spørgsmålene c,d og e. Jeg må indrømme at jeg ikke ved hvordan skal formulere et ordenligt svar. Her er et billed... -
Analyse af artikel
ForumindlægHej jeg har fået den opgave at skulle analysere artiklen: Bliver aviser det næste legetøj for milliardærer? Jeg syntes min opgave er lidt tynd, men jeg ved ikke hvordan jeg kan få lidt fyld på den for indtil videre virker det jeg har skrevet bare som en omgang "volapyk!" Opgaven går u... -
DHO
ForumindlægHej! I øjeblikket har jeg DHO-forløb, med fokus på det moderne gennembrud. Jeg har allerede skrevet indledning, og er er snart færdig med at svare på hvordan var levevilkårene for forskellige samfundsklasser på landet i 1800-tallet. Problemet er at jeg skal nu fortsætte med at redegøre for den ...
