Søgning på: mediefag analyse. Resultater: 19221 til 19240 af 24062
-
ANC
ForumindlægHejsa. jeg er fuld i gang med min sso. Jeg skal redegør for ANC og har skrevet omkring hvornår bevægelsen startede og noget om ulydigheds kampagnen - er der andet der kunne være relavant at tage om. jeg kommer i min analyse ind på Nelson Mandelas rolle i ANC? men tænkte på om der er mere man ... -
SSO NAZISME
ForumindlægHej jeg er gået helt i stå i min SSO, jeg skal lave kildekritisk analyse af selvvalgt materiale, der belyser forskellige aspekter af, hvordan nazisterne forsøgte at skaffe opbakning til deres politiske projekt. jeg kan ikke finde nogle kilder, nogle der kan hjælpe? -
Hjælp til HNMR og IR til SRP-opgave
ForumindlægHej. Jeg skriver i SRP om acetylsalicylsyre og i den forbindelse har jeg fået lavet et HNMR-spektre og et IR-spektre på baggrund af mit eget fremstillede stof. Jeg er dog meget i tvivl om jeg har analyseret dem rigtigt. Derfor ville det være dejligt hvis en ville tjekke dem efter for fejl. Håbe... -
A CALL TO ACTION - LOS ANGELES
ForumindlægHej Du skal beskrive projektet A Call to Action – herunder de resultater, der blev opnået med programmet. http://www.advancementprojectca.org/sites/default/files/imce/AP%20Call%20to%20Action_LAQuest%20To%20Achieve%20Community%20Safety%20-%20EXEC%20SUMM.pdf Er der nogen herinde som har be... -
Fag og evt litteratur til AT - Mad og mennesker.
ForumindlægJeg går og skal vælge AT snart, og har besluttet mig for at skrive i kemi, som mit ene emne, og står og skal vælge mellem historie/dansk som mit andet. Er der nogen som kan huske en bog, som man kan analysere, der har noget med emnet "Naturlige stoffer kontra kunstige og naturidentiske stoff... -
Blue sea
ForumindlægHej håber nogen kan hjælpe skal skrive min anden engelsk stil: Blue sea, skal analyser den og finde symboler, men er helt forvirret angående handling og symbolerne, har læst teksten 5 gange nu håber nogen kan hjælpe ville blive meget glad, teksten er vedhæftet -
Apartheid
ForumindlægJeg skal ud fra min analyse i min SSO, forklare de bagvedliggende faktorer (processer, strukturer): sociale forhold, levevilkår, politik og økonomi osv. længere tilbage i tiden og op til 1948. Jeg synes simpelthen at det er så svært at finde materiale, er der nogen der vil være sød at hjælpe? ... -
Spektralfordeling og spektrer?
Forumindlæghej, jeg håbede på at der var nogen som kunne hjælpe mig med et spørgsmål. jeg har to spektrer, hvor jeg så skal sammenligne og analysere spektralfordelingerne, men jeg kan ikke rigtigt finde ud af det jeg ved at den ene er kontinuert og den anden er et linjespektrer, men hvad kan jeg ellers si... -
Frederiks oprør
ForumindlægHejsa! Jeg er lige nu igang med analysere Frederiks oprør af Martin A. Hansen. I starten af novellen står der "Man sagde, at Frederik var lidt løjerlig – og det er faktisk værre end blot løjerlig" men hvordan skal det forstås? Håber nogle har læst den og måske kan hjælpe:) -
Øhhh?
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe med, hvordan et forklarende/formidlende sprog er med til at påvirke en tekst? Og hvilke årsager er der til at en forfatter ville have valgt netop den sproglige stil? Hvis det kan hjælpe er det til en analyse af: https://www.kristeligt-dagblad.dk/debat/maerkelig-lov.-... -
Cost benefit over en event?
ForumindlægHej, vi har fået til opgave/projekt at holde et personale fest til 6000 TDC medarbejder. I opgaven skal vi ind at lave et cost benefit analyse over tiltaget. Jeg har aldrig hørt om at lave et cost benefit over 1 dags event. Er der nogen der har ideer eller formodninger om hvordan vi skal gribe ... -
Er dette en besjælling eller en personificering
ForumindlægHej, jeg sidder og analyserer et digt af Tom Kristensen ved navn "ung triumf", men jeg kan ikke finde ud af om dette vers er en besjælling eller personificering af hjertet: “ og jeg aner, at mit hjerte selv bag tusind døre/ måtte høres dunke dunkelt, banke bange, banke mat.”... -
Identitet - Fordybelsesområde
ForumindlægHej Jeg skal op til eksamen i 9 klasse. Jeg har trukket fordybelsesområdet Identitet. De opgivelsesemner jeg skal perspektivere til er - Catwalk, novelle. - Jeg en grovbolle, essay. - Et dukkehjem, drama. - Tolvtal i livet, lyrik. - De hvide mænd, roman. Kender i nogle noveller, essays el... -
Hjælp hvilken genre er den her informations artikel?
ForumindlægHej jeg skal lave en analyse af den her artikel. https://nyheder.tv2.dk/lokalt/2023-02-13-farlig-pilletrend-blandt-teenagere-gaar-under-myndighedernes-radar-det-er-i Men jeg er meget usikker på hvilken genre det her. Kan se træk for både en nyhedsartikel og en bagrundsartikel men kan ikke find... -
Musikvideo som emne til afgangseksamen
ForumindlægHej Jeg har trukket musikvideoer som overordnet emne til afgangseksamen, og jeg ved virkeligt ikke hvad jeg skal vælge. Den skal være dansk, og jeg skal kunne perspektivere den til ”Knust glas", "To veje" eller ”København". Der skal også helst være noget man kan ... -
Eksamen - Avis og andre nyhedsartikler
ForumindlægHej alle. Jeg har lige trukket til eksamen dansk (mundligt). Jeg trak Avis og andre nyhedsartikler, og jeg har ingen ide om hvad jeg skal analysere. Jeg ved ikke hvilken tekst jeg skal vælge.. Jeg håber der er nogle af jer der har nogle ideer Hilsen 9.klasse elev -
Eksempler på gode dansk faglige eventyr af H.C. Andersen?
ForumindlægHej folkens Jeg har trukket “Kunsteventyr af H.C. Andersen” til min 9. Klasses eksamen. Er der nogen som kender nogen eventyr af H.C. som er gode at analysere? Det kan ikke være: Klokken, den lille Idas blomster og tepotten - dette er en del af mit pensum. Svar gerne hurtigst muligt:) -
AT - Anoreksi
ForumindlægHej Alle. jeg skal til at skrive AT, i fagene : Engelsk & Psykologi. overemnet er mad & mennesker , og mit emne er så : Anoreksi. Ville hører om der var nogle der havde nogle gode ideer samt hvordan jeg kan bruge psykologi. har også et digt som jeg tænker jeg ville lave et digt anal... -
Beregn masse ud fra standardkurve af arealtal som funktion af formel stofmængdekoncentration
ForumindlægHej, Kan nogen hjælpe med denne opgave: Bestem massen af naringin i et glas grapejuice på 250 ml? Det skal laves ud fra en standardkurve/graf med arealtal som funktion af den formelle stofmængdekoncentration af naringin. og : Hvorfor har naringin lavere retentionstid end naringinin ved ... -
SRP mundtlige
ForumindlægHej, jeg skal snart op til SRP mundtligt, men er lidt i tvivl om hvad jeg skal snakke om. I min SRP har jeg fagene biologi og engelsk. Jeg ved nogenlunde hvad jeg skal sige i biologi delen, men hvordan skal jeg inddrage engelsk? Skal jeg bare snakke om de forskellige analytiske virkemidler jeg ha...
