Søgning på: srp historie fysik. Resultater: 19221 til 19240 af 36784
-
Alder
ForumindlægHvor gammel er hjemmesiden egentlig..? -
Klokken af H.C Andersen og Glasskabet
ForumindlægHej Hvad har Klokken og Glasskabet tilfælles - udover at de er skrevet på næsten samme tid ? -
1. verdenskrig
ForumindlægJeg skal skrive en opgave om hvad der er sket politisk efter 1. verdenskrig. Nogle der kan sige mig, hvad jeg skal kigge på? Hvad vil være godt at sige til en eksame når man skal prøve at fortælle om sådanne ting? På forhånd tak -
Problemformulering
ForumindlægJeg sidder også skal lave en problemformulering om Hitler.. Jeg har skrevet følgende: I min opgave vil jeg redegøre for Adolf Hitler’s liv og hvordan han dannede de holdninger der senere ville blive en stor del af den politik NSDAP førte, undersøge hvordan det lykkedes ham at komme til magt... -
enevælden ?
Forumindlægi 1660 tallet blev enevælden indført i Danmark ved et statskup. Hvad betød det for Danmark? -
Kan i forstå det?
ForumindlægHer er min problemstillinger og problemformulering. Har haft meget svært ved at formulere det og er blevet meget i tvivl om det nu er rigtigt. Kan i forstå det, er det rigtigt? Er meget i tvivl. Problemformulering • Hvilken indflydelse havde brydningen af Enigma på udfaldet af 2. Verdenskr... -
Samfundsfag mundtligt (tips + råd)
ForumindlægHej alle sammnen :-) På mandag skal jeg op i mundtligt samfundsfag. Derfor vil jeg gerne høre hvordan I har tænkt jer at forberede jer (udover at læse opgivelserne og skrive notater :-)) og om I havde nogle tips og råd til prøven :-) På forhånd, mange tak. Sara -
Hvordan man skriver en god stil?
ForumindlægHejsa. Jeg går i niende klasse, og jeg har skrevet mange stile, men desværre sider jeg stadig fast mellem 7-8. Jeg er lidt usikker på hvordan jeg skal skrive en god stil for at kunne opnå en lidt bedre karakter. Jeg ville være meget taknemlig hvis nogle måske kunne give mig nogle gode råd, eller ... -
Emnevalg
ForumindlægHej, Jeg står til og skal skrive en opgave i teknologihistorie. Problemet er bare, at jeg intet emne kan finde. Jeg skal skrive en rapport om et stykke teknologihistorie, opfundet eller lavet mellem 1850 og 1950. Det kan sådan set være hvad som helst - bygninger, ingeniørkunst, opfindelser osv.... -
essay - hvad er "symbolism"?
ForumindlægJeg skal skrive et essay om en novelle, og skal blandt andet inkludere "Symbolism" fra novellen.. Er der nogen der kan give mig svar på hvad der ligger i det? og "The way the story is structured"? - har en ide om denne..Men hvis der er nogen som kan give en kort forklaring a... -
Appelformer og agumentation
ForumindlægJeg har en opgave, hvor jeg skal fortælle, hvilke (hvis nogen) appelformer der bliver brugt i følgende to citater: ”Imod den romerske kirke, sådan du værdigedes at advare om, rejser sig løgnelærere, som indfører fortabelsessekter og pådrager sig en hurtig dom. Deres tunger er ild, et h... -
Engelsk A-Niveau 3G
ForumindlægNu skal jeg op i engelsk på A-niveau i morgen, og som sagt skal vi skrive et essay som vi normalt gør (: .. Nogen der har nogle gode noter, eller fine opgaver man kunne se igennem? Gode råd & vink evt. Jeg har altid været en dør til at skrive essays, nogen der kan komme med nogle gode råd? ogs... -
Budskab Antigone
ForumindlægHej Er der nogle derude der evt. har et bud på hvad budskabet er i Sofokles Antigone og Anouilhs Antigone? er lidt blank. Tak -
Smidt ud i slutningen af 2g
ForumindlægHej, jeg har lige fået et brev om, at jeg er blevet smidt ud af mit gymnasie p.g.a en lave karakter i 2g, men så tænkte jeg på om, jeg ikke bare kan tage det andet år på HF, og stadig blive student næste år bare som en fra HF? For har jo afsluttet alle mine C fag, så er det muligt? Mange tak på f... -
Herodots skrivemåde - Kong Kroisos
ForumindlægHej Jeg er i tvivl om hvilken skrivestil Herodot benytter sig af (her med henblik på kong kroisos)? I en af opgaverne her inde, er der en, der har skrevet han bruger imperiske metode (Kun det der med sikkerhed er rigtigt). Men nogle gange siger han selv at det er ting han har fået at vide, hvord... -
Desperat hjælp til analyse "Cecil" af Johannes V. Jensen
ForumindlægHej alle! jeg sidder i den situation at skulle til dansk eksamen (student) her en af de næste dage, og har desperat brug for an analyse/fortolkning af novellen "Cecil" af Johannes V. Jensen. Meget, meget gerne med tidsperspektivering (folkelig realisme/det folkelige gennembrud, mener j... -
Just like that personkarastestik :)
Forumindlægjeg har brug for en person karastestik,, har kigget på den men har ikke fundet noget rigtig,, vi i kunne hjælpe mig ville det være meget godt, håber der er nogen der kan det :D :D :D -
Hvorfor er det godt, at DF indgår i en regering?
ForumindlægHar netop skrevet min samfundsfag aflevering om, hvorvidt DF vil opnå større politisk indflydelse ved at indgå i en regering. Jeg har gennemlæst min aflevering og synes, at jeg primært beskriver, hvorfor det ikke er godt, at de indgår i en regering. Synes det er vanskeligt at finde fordele ved,... -
Forskellen på moralen og motivet
ForumindlægHej jeg har det tit med at glemme hvad de begge er, og jeg forveksler dem tit med hinanden. Jeg ville værdsætte en fin beskrivelse af dem begge. -
Snyd? :-|
ForumindlægHej allesammen, Jeg har FSA mundtlig dansk om nogle dage, og jeg kunne godt tænke mig at høre jeres holdning. Jeg har allerede gennemskuet nogle af de tekster, som jeg vil kunne komme til at trække. Vil det være snyd, hvis jeg på forhånd har printet nogle opgaver eller analyser af de tekster ud, ...
