Søgning på: analysemodel engelsk. Resultater: 19241 til 19260 af 24761
-
HF
ForumindlægNår man kommer på HF, får man så alle C-B-A niveauerne i dansk, engelsk og matematik? Har hørt, når man kommer på hf, kan man få A-niveau med det samme, kan det virkelig passe at man kan springe C og B niveau over? mvh Kevin -
hjælp
Forumindlægjeg skal op i engelsk mundlig. jeg har valgt emnet youth cultre. jeg er lost på hvordan man laver en outline. hva jeg skal skrive og hvad er spænnende nok til jeg kan snakke om det i 7 minutter. er der nogle af jer der har været oppe og måske har råd eller ideer eller en gammel opgave? mvh- hannah -
Underspørgsmål til problemformulering for Mette Handberg
ForumindlægJeg sidder lige nu og skriver opgave i afsætning og engelsk. Hvordan kan jeg øge online salgsindtægterne for X med 20% inden for de næste 6 måneder gennem en målrettet digital markedsføringsstrategi og forbedret brugeroplevelse på websitet? Har I nogen ideer eller forslag til, hvordan jeg kan o... -
emnevalg
Forumindlægjeg skal til at vælge et emne som jeg skal snakke om til engelsk mundtlig eksamen, men jeg har to som jeg syntes godt om, det er , the amish og death penalty. amish overemne er being young og death penaltys er conflicts and war. hvilken emne er godt at tage? -
Terminsprøver/sygeprøver
ForumindlægHej SPsy Jeg skule forleden dag op til terminsprøve i engelsk, men syg meldte mig, da jeg havde det dårligt. Mit spørgsmål er så, om jeg kan komme op til de samme opgaver i min sygeprøve, som min klasse var op i til terminsprøven - eller får jeg en ny? Det skal lige siges, at jeg går på 2.g -
AT-Bobby Sands Sultestrejke
ForumindlægHej folkens! Jeg sidder med AT og er ikke ligefrem kommet ordentlig igang, så ville lige høre om der var nogen der havde om det samme emne, i fagene Historie A og Engelsk B - sultestrejke Bobby Sands.. Hvis der er nogen der har det samme emne, kunne I så sende nogle gode links, eller nogle go... -
AT - filmanalyse
ForumindlægHej folkens! jeg skriver AT om sultestrejke (historie/engelsk) og har en film omkring det tidspunkt det skete og om selve sultestrejken.. men jeg er lidt usikker på hvordan jeg skal analysere filmen, når min synopsis kun må være på højst 5 sider? Skal det bare gøres kort eller..? pleeeease en... -
Oversættelse
ForumindlægJeg har en dansk artikel, jeg skal oversætte til engelsk. Jeg har bare et problem med at oversætte dette. "Tidligere har det været opfattelsen, at religiøse frupper med indflydelse på lovgiverne stod bag forbudet, de såkaldte puritanere; men i dag ved vi, at feminister og socialt indstille... -
er det svært at komme ind på HF med mit eskamensbevis?
ForumindlægJeg går i 10 klasse og jeg er desværre ikke blevet egnet. Mine 2 standpunkts karakter var 4 4 i dansk 4 4 i matematik og 7 7 i engelsk. Men jeg vil stadig meget gerne ind på gym. Så jeg ville gerne have jeres mening om det var en god ide, at besøge flere gymnasier til sommer og vise mit eskamens... -
stil
ForumindlægHej Alle jeg søger en som gider meget hurtigt at se min engelsk stil igennem, som er på 1 sider. Jeg har virkelig brug for hjælp til at få den rettet, da jeg ikke kan få hjælp andere steder, så jeg bed please om der ikke er en venlig person herinde som lige gider bruge en halv times tid på at s... -
Idéer til underemne i AT - kampen for det gode liv?
ForumindlægHej, jeg skal denne gang i AT skrive om "kampen for det gode liv", i forbindelse med dette har jeg valgt at skrive i historie og engelsk, med emnet: Mandelas kamp for det gode liv. Men eftersom, at det emne stadig er noget bredt, vil jeg høre om i har nogle idéer, til hvad jeg eventue... -
Eksamens emne
ForumindlægHej alle! Jeg har trukket emnet "Conficts", som jeg skal snakke om til min engelsk eksamen. Jeg er bare meget lidt kreativ og kan ikke rigtigt finde på nogle gode og relevante underemner. Jeg kunne godt tænke mig noget inde for greenpeace hvis i kender nogle gode konflikter de er involv... -
Grammatik - sætningsanalyse
ForumindlægJeg er i gang med at læse op til min engelsk eksamen. Jeg er i gang med sætningsanalyse. Jeg kan forstår ikke 100 % hvad der er hvad Head står for og hvornår man skal bruget et head. For i screenshottet fra denne sætningsanalysevideo kan man se, at hun bruger head i subclauen ved he came og home.... -
hjælp! optagelsesprøve til hf...
Forumindlægjeg skal til optagelsesprøve på hf om nogle dage og er virkelig nervøs! jeg er slet ikke god til matematik, det er et fremmedesprog for mig, men er derimod god til dansk og engelsk, fysik er jeg nogenlunde til, men er der nogle som kan forklar hvad matematik prøve går ud på? nogle som har været o... -
Aborigines today
ForumindlægJeg skal snart op i mundtlig engelsk og har valgt at fortælle om "the Aboriginals in Australia". Jeg kunne derfor godt bruges hjælp til, hvordan vi i dag kunne hjælpe dem med at blive integreret bedre i det australske samfund? (De har dårlig økonomi, skoleresultater osv.) Tak på forh... -
Analyse af tale
ForumindlægHej! Jeg sidder med en eksamens stil til engelsk A som jeg skal analysere. Den hedder Commencement Address af Michael R. Bloomberg. Jeg har virkeligt brug for noget inspiration til denne! Så hvis nogle herinde har analyseret den vil jeg gerne have lov at læse det så jeg selv kan få nogle ... -
Food with feeling by Nicola Barker
ForumindlægKloge mennesker Sidder med noget af en bunke af lektier og afleveringer. Hvad skal i ha' for at skrive min engelsk stil til et 7 eller 10-tal? Til senest onsdag i denne uge. En del af opgaven skal fokusere på starten og billedsprog (900-1200 ord) Vh en presset mand -
Hjælp til problemformulering og problemstillinger
ForumindlægJeg har valgt emnet Facebook, hvor jeg skal bruge biologi og engelsk, men jeg er helt lost så jeg tænkte på om der var nogle derude som havde nogle idéer? Jeg har fundet på to, og de lyder: Hvad er konsekvenserne ved at have Facebook? Sammenlign Facebook med andre sociale medier, såsom Tumbl... -
Dilemmas Outline
ForumindlægHej, Håber i kan hjælpe. Har trukket Dilemmas i engelsk og skal til at vælge mig topic. Jeg er i tvivl om hvad jeg skal vælge, og håber på i kan hjælpe.. Jeg har kigget på: cyber bullyong, racism og gang/girls in gangs. Gody/skidt og har i andre forslag? :) Husk man skal kunne persoektivere t... -
Outline- Death penalty
ForumindlægHej, Jeg er i gang med at skrive en outline i engelsk, og jeg har 5 punkter. Mit andet sidste punkt er: Denmark vs. USA, ved dog ikke lige helt hvad jeg skal skrive under det punkt.. Ps.. nogen der gider at kigge den gennem for fejl..?
