Søgning på: Redegørelse for lille rødhætte. Resultater: 19261 til 19280 af 31547
-
Terrorisme - SRP
ForumindlægHej. Jeg har valgt at skrive om Terror i fagene Historie og samfundsfag i SRP. Jeg skal finde ud af hvordan disse to fag kan biddrage til mit projekt. I samfundsfag vil jeg gerne diskutere om bekæmpelsen af terror. Her vil jeg inddrage international politik og teorier (realisme og idealisme).... -
Regneregler til monotoniforhold?
ForumindlægHalløj :) I et spørgsmål under differantialregning til mundtlig eksame, skal jeg redegøre for regneregler der kan benyttes til at bestemme monotoniforholdene... Umiddelbart havde jeg tænkt på regler som (f(x)+g(x))' = f(x)'+g(x)', men jeg kan ikke se hvordan det hjælper mig med at fin... -
HJÆLP - fysik c eksamen.
ForumindlægHej jeg skal svare på: Bølge læren er meget central for fysik. Det har vist sig at hele den klassiske ide om adskillelsen af partikel og bølge egenskaber ikke rigtig stemmer overens med virkeligheden. Bølger kan noget særligt som partikler ikke kan og det er specielt måden de udbreder sig på og ... -
Mundtlig eksamen
Forumindlæg1. Statistik Med udgangspunkt i nedenstående eksempel skal du redegøre for centrale begreber, illustrationer og metoder, som benyttes ved en statistisk beskrivelse af et talmateriale. Befolkningens fordeling i et land i år 2000 (i 1000) 0-9 7.750 10-19 4.830 20-29 3.468 30-39 2.439 40-49 1.64... -
Hjælp til sinusrelationer + arealformel
ForumindlægHej. Er igang med forberedelse til deen mundtlige eksamen og er gået i stå ved ølgende spørgsmål. Du skal redegøre for definitionen af cosinus og sinus. I den forbindelse skal du behandle sinusrelationerne og arealformlen T=½*a*b*sin(C). Skal jg så bare bevise sinusrelationerne eller s... -
HJÆLP. Sammenhænge i retvinklede og vilkårlige trekante
ForumindlægHej jeg er ved at forberede min mundtlige matematik eksamen i mat a. Jeg er i gang med trigonometrien, hvor jeg først kort skal redegøre for de sammenhænge der gælderi retvinklede og vilkårlige trekanter. Mit problem er, at jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal antage dette og hvordan jeg b... -
spektrofotometri og kloroplastpigmenter
ForumindlægHej jeg er lidt i krise, jeg har et spørgsmål/emne indeholdende et spørgsmål der lyder således: "inddrag jeres egen undersøgelse af bladgrønt ved papirchromatografi samt jeres lysabsorberingsmålinger i en kort redegørelse for, hvordan forosyntesen kan beskrives ved hhv. lys- og mørke process... -
analyse i bioteknologi
ForumindlægHej, Jeg skal lave en analyse af en artikel skrevet af calmette i 1931, hvor jeg skal komme frem til hvor stor betydning BCG-vaccinen har haft for udbredelsen af tuberkulose. Jeg er meget itvivl om hvordan man analysere i biotek, da jeg ikke får særlig meget data ud af artikel, blot nogle få re... -
hjælp til synopse om velfærdssaten. haster
Forumindlæghej alle sammen jeg skal op til eksamen i samfundsfag, historie eog religion som er en eksamen, og mit emne er velfærdssaten. mit problem er så bare at jeg har svært ved at finde et overordnet spørgsmål hvor jeg kan inddrage alle tre fag. Skal også lave underspørgsmål som skal være redegørende, v... -
analyse i bioteknologi
ForumindlægHej, Jeg skal lave en analyse af en artikel skrevet af calmette i 1931, hvor jeg skal komme frem til hvor stor betydning BCG-vaccinen har haft for udbredelsen af tuberkulose. Jeg er meget itvivl om hvordan man analysere i biotek, da jeg ikke får særlig meget data ud af artikel, blot nogle få re... -
Hjælp til mundtligt oplæg i AT
ForumindlægJeg sidder og skal skrive et mundtligt oplæg ud fra en synopsis og "medie og politik". Jeg kan bare ikke komme videre, fordi du har jo lavet en synopsis, og nu skal du lave et mundtligt oplæg med ny viden inden for samme emne? Jeg har brug for hjælp til inspiration af nyt materiale! M... -
Engangsbeløb og annuitetsopsparing
ForumindlægHej er blevet stillet denne opgave. Om 5 år ønskes et beløb på 10.000 Kr. at være til rådighed på en bankkonto, der forrentes med 6% p.a. Angiv en løsning, hvor der indsættes et engangsbeløb og en løsning, hvor der laves en annuitetsopsparing og redegør for forskellen mellem de to former. Men e... -
SRP demokrati i Egypten
ForumindlægHej alle. Jeg har valgt demokrati i Egypten som enme i SRP jeg skal skrive om to uger. Jeg skal skrive et redegørende afsnit som indeholder en kildekritisk analyse af Egyptens historie efter 1945 med fokus på demokratiske tendenser. Nogle som har gode kilder til dette? Eller nogle bøger jeg k... -
Geografi C Eksamen
ForumindlægHej, jeg er i gang med at forberede alle eksamen spørgsmål, men der er lige fire underspørgsmål som jeg ikke har styr på. Er der nogle der kan hjælpe mig med at redegør for følgende spørgsmål: *Diskuter hvordan den globale opvarmning påvirker grønlandspumpen og eventuelle konsekvenser her... -
Skoven og karbonkredsløbet
ForumindlægHej I biologi har jeg trukket spørgsmålet "Skoven og karbonkredsløbet" og opgaveformuleringen lyder således: I din fremlæggelse skal du redegøre for skovens betydning for det globale kulstofkredsløb og for de vigtigste biologiske processer, som indgår i kredsløbet. Dernæst skal du kort ... -
Skoven og karbonkredsløbet
ForumindlægHej I biologi har jeg trukket spørgsmålet "Skoven og karbonkredsløbet" og opgaveformuleringen lyder således: I din fremlæggelse skal du redegøre for skovens betydning for det globale kulstofkredsløb og for de vigtigste biologiske processer, som indgår i kredsløbet. Dernæst skal du kort ... -
Finansiel regning
ForumindlægJeg har fået et eksamensspørgsmål der lyder således: Jeg skal redegøre for sammenhængen mellem finansiel regning og eksponentielle funktioner, og så skal jeg vise hvordan jeg kan anvende nogle af metoderne fra eksponentielle funktioner i finansielle problemstillinger. Det kan eksempelvis være ved... -
Basiskemi spørgsmål
ForumindlægHej, Jeg håber at nogen kan hjælpe mig! Opskriv elektronstrukturer for de første 18 grundstoffer og relater dem til skalmodellen: Beregn et grundstofs atommasse ud fra dit kendskab til grundstoffets isotopsammensætning og isotopmasser: Opskriv et ionreaktionsskema for en fældningsreaktion (fx da... -
Finde a og b
ForumindlægHey SP Jeg har fået et spørgsmål der lyder: Du skal endvidere redegøre for, hvordan man for to af funktionerne finder a og b uden brug af regression på grafregneren. Vil det ikke sige fx i en lineær funktion a = (y2 - y1) / (x2 - x1) b = y1 - a · x1 & potensudvikling a = log(y2... -
Historie mundtlig eksame
ForumindlægHej guyz, håber det kører for jer! Jeg sidder her og øver mig til en 24-timers historie A mundtlig eksame, og da min lærer ikke har haft tid nok til at forklare os hvordan det hele foregår, vil jeg gerne bede nogen om at hjælpe mig. - Hvilke krav stiller de ? - Hvad skal man gøre for at få et...
