Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 19261 til 19280 af 27879
-
AT - Dansk og fysik
ForumindlægKunne virkelig godt bruge noget hjælp til et AT emne da jeg er på bar bund. Jeg har valgt dansk og fysik fordi der er mange muligheder men kan ikke komme på noget specifikt! Har tænkt på nyhedsformidling og telegrafi. Men det hænger ikke ordenlig sammen, hvis man kan sige det. Vi skal komme frem ... -
Tangentens ligning
Forumindlæg(Stort spørgsmål) Hej Jeg har i en emne opgave om Differentialregning fået spørgsmålet: "Gør rede for, hvordan en tangents ligning bestemmes. Giv gerne regneeksempler." Jeg har prøvet at finde noget på nettet der ville hjælpe mig men har desværre ikke fundet noget. Så håb... -
Synopsis over reaktionshastighed.
Forumindlæghey, efter jeg har skrevet min SRO (jeg går i 2g) skal der opfølgende skrives en synopsis, på 2-3 sider. vores retningsfag er matematik/kemi og vores emne er Reaktionshastighed. problemet er at jeg ikke har styr på hvordan jeg skriver en synopsis, og hvilke problemstillinger jeg kan bruge osv. hv... -
Spørgsmål - hjælp!
ForumindlægHej SP.. Håber nogle kan hjælpe mig med dette spørgsmål, ved at fx. finde nogle kilder hvor jeg kan finde noget info om emnet - jeg skal skrive om det, og det skal fylde lige omkring 1½ side, tak; Er staten villig i krise tider til, at optimere vores håndtering af vand, s... -
procentregning please hjælp mig!
Forumindlægder er to opgaver: 1) to drejere A og B fremstillede et antal emner. A drejede dem på 8 timer, B brugte 6 timer. Hvor mange procent kortere tid anvendte B i fohold til A? 2) Hvor stor en given kapital, når 72 % af den udgør 43000 På forhånd tak! :) -
Fremlæggelse
ForumindlægI sidste uge skal jeg forsvare min synopsis, hvor jeg skriver i dansk og fysik. Men jeg er virkelig i tvivl om hvad jeg skal sige til fremlæggelsen. Emnet er atomprøvesprængninger på Bikini øen. - Ville det være dumt at forklare hvordan atombomben og brintbomben konstueres? Jeg nævner det kort... -
hjælp tak (:
ForumindlægHej (: Jeg har fundet en redegørende analyserende og diskuterende spørgsmål som i kan se. Kan i hjælpe mig med at finde et over spørgsmål altså problemformulering? Emnet er den amerikanske borgerkrig. Redegørelse for forløbet af den amerikanske borgerkrig. ... -
klinisk diætist problemformulering?
ForumindlægHej Jeg skal i gang med at lave oso opgave, og har valgt klinisk diætist som mit emne, men er der nogen som har en ide til hvad min problemformulering kunne være? har overvejet noget i stil med: Hvordan kan det være at så mange mennesker har behov for professionel hjælp til at tabe sig? Er me... -
Hjælp til studiestarts prøve
ForumindlægHej! Jeg skal til at starte på religion og vi har fået en studiestartsprøve. Nogle af opgaverne er meget nemme, imens der er andre jeg ikke kan finde noget om på internettet. Jeg kan heller ikke huske at have haft nogle af emnerne på gymnasiet. Det er 2 år siden jeg forlod gymnasiet, så det kan ... -
Socialisme
ForumindlægHey folkens Jeg er lige gået i gang med at skrive AT om socialisme i fagene samf / his . Problemet er at jeg mangler lidt inspiration, til hvordan jeg skal skrive . Så ville derfor høre om det er nogle herinde der skriver om det samme, eller nogle som tidligere har skrevet en synopsis om emnet ... -
Disposition
ForumindlægHjÆÆÆLLP! skal op i mundtlig terminsprøve i engelsk, og ved ikke helt hvordan man laver en disposition. har valgt success som mit emne fra bogen. og har valgt at skrive om Christian Dior's liv, og hvordan han blev en success, har været inde og læse om ham. ind for de 10hjemmesider som man ska... -
Spansk A Eksamen- hvordan gik det??
ForumindlægSÅ er spansk eksamen overstået-fantastisk!! Hvordan gik det jer, og hvad synes i om oversættelse/emne? Selv synes jeg oversættelsen var en smule sær/svær.. Meget længere end de oversættelser vi her på skolen har øvet:( Havde ellers håbet på at brillere med nogle konjuktiver, men der var kun en`... -
franske revolution - skrive historie
ForumindlægHej. Jeg har lige læst en roman, om en pige som oplevede den franske revolution. Jeg skal lave romananalyse, men skal også skrive en historie som har noget med mit emne at gøre. Altså den franske revolution. Men jeg er fuldstændig blank for andet end at jeg synes, det skal være midt i revolutio... -
Nogen her som er god til fransk?
Forumindlæghej alle, ville spørge om nogen kunne give mig idéer til en lille og nem emne jeg kunne vælge til at bruge i en mundtlig prøve, vi skal øve os til eksamen, så vi skal prøve at se hvordan det er... jeg skal lave en disposition..... håber at der er nogen der ude som kan hjælpe mig .... tak på forhånd -
hvad skal man til eksamen i samfundsfag C
ForumindlægJeg har en del fravær pga min graviditet. Og specielt her til sidst. Men jeg vil nu til eksamen alligevel. Men jeg er kommet meget i tvivl om hvad man skal. Kan det passe man kun har 25 min forberedelse? Hvad skal man så med den tekst man får? får man nogle spørgsmål? Eller skal man bare fortæle ... -
AT eksamen mandag!
ForumindlægHej alle.. Jeg skal op i AT eksamen mandag morgen. Fagene er religion og samfundsfag. Emnet er terrorisme. Jeg er i vildrede mht. metoder - er der nogen, der kan hjælpe mht. forståelen af metoder? Hvis der er nogen, der har tid og lyst til at give lidt feedback på min synopsis, vil jeg meget g... -
AT - problemformulering
ForumindlægHej jeg har problemer med at lave en problemformulering til AT Emnet er kriminalitet Fag er Dansk og samfundsfag med perspektivering til matematik Vil gerne skrive om bedrageri, og måske bruge Stein Bagger som eks. Tænkte på at skrive om forskellen på straffene i DK Om økonomisk kriminalitet får ... -
Fedme
ForumindlægHej allesammen, mit AT-emne er Fedme, og fagene er biologi B og samfundsfag C. Jeg ved, at man bruger samfundsfagsbegreber til den samfundsvidenskablige metoder, men hvilke er her tale om? Desuden er jeg ikke helt indforstået med den biologiske metode, nogen der har nogle kloge ord at sige om d... -
Imperialismen i Australien?
ForumindlægVi er en gruppe fra en 1.g klasse, som skal lave AT-projekt om Imperialismen i Australien (fagene er engelsk/historie), men vi er meget på bar bund. Er der nogle, som kan henvise til gode værker omkring dette emne, og nogle som muligvis kan beskrive, hvad det overhovedet drejer sig om? Hvordan ku... -
Biologi og Religion
ForumindlægJeg er virkelig på den. Havde regnet med at skrive om Darwinisme og den etiske tilgang dertil, men ALLE bøger om menet er væk. - Så ser det som et tegn, og vil se om jeg kan finde et nyt emne. Er der andre som har valgt fagene biologi og religion, som måske kan pege mig i en god retning ? P...
