Søgning på: engelsk terminsprøve. Resultater: 19261 til 19280 af 25465
-
rettelse
Forumindlæghi jeg skal oversætte en engelsk tekst.. og det med grammetik er jeg ikke særlig god til.. kan en ikk lige hjælpe mig??\n\nHvis i vil hjælpe plz skriv til min mail. [email protected]...\n\nså sender jeg den..\n\nMFH Tak.. -
En rykker / A Reminder
ForumindlægJeg skal skrive en rykker til en firma som ikke har betalt til tiden.\nTonen i brevet skal være høflig og der gøres pænt opmærksomhed på at det manglende betaling må bero på et fejl.\n\nNu er jeg ikk så god til engelsk. Men jeg vil blive meget glad hvis der var nogen der kunne hjælp mig igang.\n\... -
kort oversættelse
ForumindlægSkal have oversat denne sætning fra dansk til engelsk.\n\n''Det er den typiske reaktion hos medier, politikere når de bliver frustreret over, at de ikke kan tvinge deres meninger ned over befolkningen....'' \n\nuddrag af en artikel, det er omhandler politik i Europa..\n\nPÅ FORHÅN... -
Rigtige form som skal ind i sætning?
ForumindlægHej Sp. Jeg skal op i Skriftlig engelsk, og der sær én opgave som jeg har svært ved. I denne opgave er der en sætning, hvor der så mangler et ord. (Ordet står i højre side, med fed) Og så skal man sætte ordet ind i sætningen, så formen bliver rigtigt. Men? Hvordan finder man den rigtige... -
Emner indenfor Fantasy?
ForumindlægHej.\n\nJeg skal skrive en rapport i engelsk, men jeg ved ikke om hvad - jeg er helt blank! Jeg kan frit vælge imellem emner, der ligger under Fantasy-genren (The Hobbit osv..).\n\nHar I nogle forslag?\n\nMed venlig hilsen\nChris -
idiomer
ForumindlægThe company was not sure that John Fitzgerald would be able to handle the negotiations, but he certainly rose to the occasion. Nogle der kan komme med et dansk udtryk, der svarer til dette engelske idiom? Er ikke helt med på det nemlig.. :( På forhånd tak... -
HJÆLP til rettelse af kort stil!!!
ForumindlægHej derude! Har skrevet en engelsk stil, som jeg godt kunne tænke mig nogle rettede igennem - det behøver ikke og være i dybden vare det mest væsentlige! Håber der er en der vil hjælpe mig, for det har jeg virkelig brug for!! Send jeres mail, så sender jeg den derover, da jeg ellers vil b... -
SSO-hjælp søges
ForumindlægHej \n\nJeg er igang med at skrive SSO om en roman. Jeg vil gerne høre om det er en god ide at skrive et referat af bogen, og hvor langt det i så fald skal være!\n\n(Jeg skriver i engelsk, men da de derinde ikke kunne blive enige spørger jeg her!) -
Methylrødt
ForumindlægNogen der kan give mig det kemiske navn for methylrødt på dansk, eller oversætte dette fra engelsk: Benzoicacid,2-[[4-(dimethylamini)phenyl]azo]- (eller er det bare lige ud af landevejen?)\nOg kan nogen evt. fortælle mig hvad der sker i denne reaktion, hvad reagere med hvad?:\nanthranlisyre + N,N... -
Resonansbindinger?
ForumindlægFørste spørgsmål: Er der rent faktisk noget der hedder det?\nSidder med en masse engelske papirer, hvori de bl.a. betegner bindinger i benzen som "resonance bonds" fordi elektronerne kan bevæge sig over hele molekylet...\n\nVille være fantastisk, hvis nogen evt. kunne føje et navn til (... -
Lektiehjælp tilbydes i Århus
ForumindlægJeg er en pige på 22 år, der tilbyder lektiehjælp i fagene dansk, historie, samfundsfag, engelsk og tysk på gymnasieniveau. I øjeblikket studerer jeg selv statskundskab på Århus Universitet. Lektiehjælpen foregår hos mig, dig eller et tredje sted og prisen ligger på 150 kr/t. Med hens... -
Til de dovne:)
ForumindlægHej. Til dem, der ikke gider eller ikke lige føler de har tid til at lave en oversættelse:\n\nLad mig lave jeres oversættelser!! Beskeden pris -> 50 - 100 kr. afhængig af længden. \nGaranti for en professionel oversættelse.\n\nSkriv til [email protected]\nhvis I er interesseret.\n\nSprog ... -
Anbefalede bøger?
ForumindlægJeg står i den situation at jeg blev student i sommers og har taget mig et år hvor jeg arbejder. Jeg vil dog gerne studere lidt i mellemtiden og forberede mig til at jeg skal på uni. Kan nogen anbefale en bog eller flere bøger som dækker følgende emner: http://kurser.ku.dk/course/nmab10002u Om ... -
Hvad betyder kasus?
ForumindlægHej, I de sproglige fag er kasus en vigtig del af forståelsen for grammatiken. Der er både kasus i engelsk, tysk og latin. Men jeg kan simpelthen ikke forstå kasus eller hvad det betyder. Jeg har haft mange mange forskellige lærer til at forklare det og flere venner, men forstår det simpelthen i... -
DET HASTER!
Forumindlægdet er engelsk matematik: which of these equations represent straight-line graphs? a) y= 2x + 8 b) 2y= x+8 c) x= 2y d) y= x over 2 e) y= 2 over x -
-ing?
ForumindlægEr der nogen der har styr på hvornår man bruger ing-form på engelsk?er denne sætning forkert?: Later it succeeds her to get Lucys brother Edmund betraying his brother and sisters.Senere lykkes det hende at få Lucys bror Edmund til at forråde sine søskende. -
HF mdt. eksamensdatoer? mangler nogle få
ForumindlægHej. Jeg har idag fået foreløbige mdt. eksamensdatoer, men jeg mangler stadig dem fra engelsk b-niveau, og samfundsfag b-niveau, da vores lærere ikke har nået at lægge dem ud endnu (de har dem). Nogen der allerede har fået dem?? (går udfra det er samme dag på alle HF-gymnasier, vuc'er mv) -
Sensationel nyhed - hvordan?
ForumindlægHej Alle :) På dansk ser man ofte overskrifter hvor der står: "30-årig mand dræbt i ulykke" selvom der menes: "En 30-årig mand blev dræbt i en ulykke" Kan de samme ord udelades på engelsk for at skabe sensationelle korte nyheder? På forhånd tak og glædelig sønda... -
Isn't eller aren't?
ForumindlægJeg sidder og skal lave en engelsk opgave og jeg skal indsætte "isn't" eller "aren't" i følgende sætning: "There (isn't/aren't) anybody in the shop. Hvis i har i forklaring på hvorfor der skal stå hvad, så ville det være et plus! På forhånd tak :-) -
Hjælp til SRP
ForumindlægHej alle. Jeg har valgt at skrive i fagene engelsk A og psykologi B i SRP. Jeg har valgt emnet omsorgssvigt. Men nu skal jeg snart til at finde emperi og jeg er helt lost. Er der nogle der har skrevet om samme emne i SRP og har nogle gode titler på bøger/film/ cases man ville kunne bruge? Det v...
