Søgning på: fysik a 2012. Resultater: 19261 til 19280 af 153575
  • Differentialregning

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder og forebereder opgaver til fysik og kan ikke se hvordan jeg skal differentiere dette i forhold til x (se vedhæftede billede) Håber nogen kan hjælpe.
  • Induktion

    Forumindlæg
    Hej derude :-) Jeg skal på i fysik her om 2 uger og et af emnerne er induktion. Hvad er indution helt præcist? - H vad betyder det? - Hvad bruger man det til i dagligdagen? Tak på forhånd!:-)
  • Selvstændigt projekt

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg sidder og mangler nogle ideer til mit selvstændige projekt i Fysik B så hvis i har nogle gode nogen må i meget gerne skrive dem.
  • Frihedsgrader?

    Forumindlæg
    Er der nogen, der kort kan forklare hvad der menes med "frihedsgrader" i fysik? Jeg kan ikke finde det i bogen (de kyler bare ordet ud) eller på internettet...
  • Hvad betyder enheden?

    Forumindlæg
    Jeg har en opgave i fysik der lyder: hvor mange [ps] er 0,00785 [s] jeg ved ikke ved [ps] betyder?
  • hvad er størrelsen for aJ (energi)

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med at lave fysik aflevering og ville høre hvor stor aJ er i forbindelse med excitation af atomer?
  • Elektrisk ladning

    Forumindlæg
    hej :) jeg har brug for hjælp til følgende opgave i fysik.: Beregn hvor mange elektroner der skal til for at få en ladning på -1C.
  • Kemisk analyse

    Forumindlæg
    hey guys skal op i fysik imorgen, og et af emnerne er kemisk analyse! er der nogle som kan hjælpe mig med at finde de ukendte væsker på den nemmeste måde?
  • optagelsesprøve stx

    Forumindlæg
    Er der nogen som har været i optagelsesprøve og kan fortælle lidt om hvordan man skal forberede sig til prøven. Jeg skal op i Dansk, engelsk, matematik og fysik.
  • Forsøgsopstilling?

    Forumindlæg
    Hey... Er der nogen der kender et godt program man kan downloade til computeren, hvor man kan lave opstillinger af forsøg? til fysik brug...
  • Eksamen 6. juni

    Forumindlæg
    Hej ville lige høre om der er nogle af jer der var oppe i fysik idag? Hvordan gik det? og er der nogle der kunne lægge deres besvarelse ud eller svar?
  • Jeg har eksamen på mandag :D please hjælp mig

    Forumindlæg
    Hvad kendetegner en syre og en base ?? Vil være utrolig glad hvis der var en der ville hjælpe mig med det :D Tak på forhånd :) Fysik kemi er ikke min stærke side :)
  • poliorid med solbrille

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal til fysik/kemi eksamen , og under emnet lys vil jeg gerne forstår den punkt : Hvordan kan man vise poliorid med solbrille ?????? Tak på forhånd
  • Hvad er kemi???

    Forumindlæg
    i min fysik rapport står der i indledning : Hvorfor Kemi - Hvad er kemi? Hvordan skal jeg stille det op... Hvordan ville i forklarer det..
  • Lydens fart

    Forumindlæg
    Hej Ved at skrive fysik rapport, men kan stadig ikke finde svaret på : hvorfor er lyden hurtigere i en metalstang end i luften? Tak på forhånd:)
  • synopsis over danskernes forbrug

    Forumindlæg
    skal op i danskernes forbrug i fysik. Nogle der har en god ide? Er gået hel i stå efter jeg lige har lavet en til samfund også
  • Henfaldsrække eller henfaldsserie? (meget vigtigt!)

    Forumindlæg
    Jeg skal op til fysik eksamen imorgen, og er kommet i tvivl: er en henfaldsrække og henfaldsserie det samme? Og hvordan vil i beskrive rækken/serien? Svar modtages med kyshånd.
  • Tabelværdi for olivenolies iodtal

    Forumindlæg
    Jeg har desværre mistet min databog for fysik/kemi, og har derfor ikke tabelværdien for olivenolies iodtal, er der nogen der kan hjælpe med den?
  • Titrering

    Forumindlæg
    Hej Skal op i fysik/kemi i morgen, men er kommet i tvivl på nedenstående spørgsmål: Hvor meget base skal der til for at neutralisere syre? På forhånd tak :-)
  • Skriftlig eksamen 2016

    Forumindlæg
    Nogle andre end mig, der har lyst til at sammenligne resultater fra dagens prøve i skriftlig fysik?