Søgning på: matematik noter 9 klasse. Resultater: 19281 til 19300 af 75447
-
Betaminus og betaplus
ForumindlægJeg sidder og skriver fysikrapport om radioaktivitet, og det går egentligt meget godt. Jeg er dog lige i tvivl om noget. Jeg vil skrive om de forskellige slags strålinger og har skrevet om alfa- og gammastråling. Jeg skal skrive hvad betaplus og betaminus er, og er lidt i tvivl om hvad f... -
Hjælp Dansk Eventyr
ForumindlægHej jeg er en 9. klasse elev der er helt blank med et eventyr. Jeg har skrevet lidt af en start, men kan ikke komme videre. Jeg har fået sat et krav: Der skal være en Skygge med ligesom i Hc. Andersens Skyggen Jeg har indtil videre skrevet om en herregårds ejer der er meget god mod hans bønder. H... -
Jehovas vidner - problemformulering?
ForumindlægHej! Jeg går i 9. klasse og har projektuge lige her om inden så længe. Overemnet hedder "Mennesker" og jeg overvejer kraftigt at vælge "Jehovas vidner" som underemne. Jeg vil derfor gerne høre, om nogen af jer har nogle gode idéer til en spændende problemformulerin... -
Termins
ForumindlægJeg vil gerne spørge om Terminsprøverne i 9 klasse. Næste gang jeg får 2 standpunktskarakter vil mine termins karakter gælde mest. Altså hvis jeg er en elev der altid får 10 i hver skriftlig stil jeg får. og jeg pludselig får 7 eller 4 i Termins vil så alle mine 10 taller gå spildt og dermed vi... -
Går man glip af meget socialt?
ForumindlægHej Jeg går lige nu i 9. Klasse og skal næste år i 10. Men jeg er meget usikker på, hvad jeg så skal efter. Jeg må være ærlig at sige, at jeg ikke finder gymnasiet tiltalende. Jeg ved for det første ikke, hvad jeg... -
Hjælp til mundtlig engelsk afgangsprøve
ForumindlægJeg skal her på tirsdag aflevere min engelsk disposition til mundltig engelsk i 9 klasse. Jeg har ikke skrevet min brødtekst endnu, men har mine stikord til dispositionen nogenlunde klar. Hvad er jeres erfaringer med det? Skal jeg skrive hele min brødtekst før at jeg aflevere min disposisiton e... -
Dansk mundtlig HJÆLP
ForumindlægHejsa :) Jeg går i 9. klasse og skal på torsdag op i mundtlig dansk, jeg er virkelig i tvivl om hvor længe man burde bruge på sin kompostition, altså berettermodellen. indtil videre bruger jeg ca. 5 minutter på den og synes at det er rimelig meget. Hvor meget tænker i, jeg burde bruge på min b... -
Perspektivering mellem "I Danmark er jeg født" og "Den grimme ælling"
ForumindlægJeg skal snart op i mundtlig dansk i 9. klasse. Jeg har trukket romantikken og har valgt digtet "I Danmark er jeg født" af H.C. Andersen, og jeg skal perspektivere det til vores pensum, og der er kun den grimme ælling at vælge. Min lærer har sagt at man kan perspektivere alt til den gri... -
Projektopgave - Doping
ForumindlægHej brugere. Jeg tænkte, om der eventuelt var nogle, som havde ideer til et produkt til projektopgaven i 9. klasse. Overemnet er "Forandring og konsekvens" og derfor har min gruppe umiddelbart valgt "Doping" som delemne. Vi kunne god tænke os noget inspiration til produktet, h... -
forsøg til emner i fysik rapport
Forumindlægjeg sidder og bøvler med at finde nogle gode forsøg til et par af delemnerne, så jeg tænkte at dette sted var det rette sted at spørge. jeg skal bruge tre forsøg til hvert emne, hvor der skal være forsøgsbeskrivelse. forsøgsbeskrivelserne må ikke være for svære, men ca. 9. klasses niveau:) emne... -
Hjælp med Samfundsfag
ForumindlægHej Studieportalen, Jeg er en elev der går i 9 klasse, og har brug for hjælp med samfundsfag. Min lærer har fortatl mig at i år, hvis vi trækker samfundsfag, og tager til eksamen, skal man være forberedt. Men da jeg ingen ideer har, hvis jeg gerne have hjælp. Blive bedre til samfundet, hvem der... -
Projektuge emne
ForumindlægHej Vi er 2 elever fra en 9. klasse. Vi er i gang med at forberede projektuge, men der er jo intet projekt uden et emne!! Overemnet er "tid" og vi har derfor tænkt på emner som fx fremtiden (kommer der en 3. verdenskrig) eller at have om en bestemt tidsperiode. Vi synes nogl... -
Jurastudie på KU STX?????
ForumindlægHej. :-) Jeg overvejer om jeg vil læse jura i fremtiden, dog går jeg kun i 9. klasse men jeg skal jo til at søge ind på min ungdomsuddannelse. Mit spørgesmål er om jeg kan nøjes med at gå på STX for at komme ind på et jurastrudie efterfølgende?. Jeg har prøvet at finde svar både på KUs hjem... -
Små tyske sætninger - oversættelse
ForumindlægHej Studieportalen. Kunne i hjælpe mig med at oversætte disse sætninger til tysk? :) Det haster lidt.. :) 1. Hvorfor har I skiftet tema[et]? 2. Han havde købt for mange tomater. 3. Millionæren havde foræret skolen et billede. 4. Teknikeren har ændret computerens kode. 5. Mekanikeren havde reparer... -
Produkt til projekt?
ForumindlægHej vi er 3 piger i 9 klasse. Vi har projekt uge i næste uge og vores over emne er forandringer og konsekvenser og vi har så valgt kræft. Vi har skrevet til rigshospitalet, kræftensbekæmpelse og køge hospital om vi måtte få et interview, og vi har spurgt en vi kendte om vi måtte interviewe he... -
Hvilke historiske begivenheder har påvirket det amerikanske sundhedsvæsen?
ForumindlægHej SP! Som overskriften lyder; Hvilke historiske begivenheder har påvirket det amerikanske sundhedsvæsen? Er der nogen, der kender svaret til dette? Sidder og laver projektopgave med to kammerater. (Vi går i 9. klasse). Vores problemformulering lyder: USA har i mange år haft en af verdens stø... -
High school istedet for 1.g
ForumindlægJeg vil rigtig gerne tage et år på high school i England efter 9. klasse, men jeg er dog ikke sikker på om jeg har lyst til tage 10.klasse. Kan man ikke tage et år på highschool, og så derefter tage i 2.g? Hvis man kan, er der så nogle bestemte gymnsasier, som man skal søge ind på, eller kan ... -
Projekt om abort - kom med din mening!
ForumindlægJeg er ved at skrive afsluttende projektopgave i 9. klasse. Min hovedemne er "Menneskeret" og jeg har som underemne valgt Abort. Jeg vil gerne bede jer om at udtrykke jeres holdning på spørgsmålet: "Går i ind for den abort lovgivning som aktuel nu, og har været det siden 1973?(best... -
Apartheid
ForumindlægER i gang med 9. klasses disposition til Mundtlig i Engelsk Har valgt emnet Apartheid og vil spørge om nogen kendte nogle engelske tekster hvor jeg kunne finde svar til disse spørgsmål What is apartheid ? How did Apartheid start? Where did the Apartheid exist? How many black people were at south... -
Projekt om konkurrence
ForumindlægHej jeg er en pige fra 9 klasse og her er min problemformulering Jeg skal have en jeg kan kontakte og et produkt HJÆLP Problemformulering Overemne Konkurrence. Underemne Konkurrence mellem virksomheder ___________________________________________________________________ ...
