Søgning på: Redegørelse for lille rødhætte. Resultater: 19321 til 19340 af 31547
-
Størrelse på de forskellige afsnit i SSO
ForumindlægHejsa, jeg sidder og skriver på min SSO og er efter at være nået op på 9 sidder blevet lidt i tvivl om, hvor lange de forskellige afsnit burde være. Min redegørelse er 3 sidder lang, og satser på at have ca. 5 sidders analyse og 4,5-5 sidders diskussion når jeg er helt færdig med dem. Jeg har alt... -
9/11. Form for terror?
ForumindlægHej alle. Jeg skal i min SRP redegøre for de forskellige terrortyper. Her har jeg skrevet om religiøs terrorisme, statsterrorisme, selvstændighedskampens terrorisme og til sidst politisk terrorisme. Er der flere? Derudover har jeg fået af vide af min lærer at det ville være godt, hvis jeg ... -
Varmelære - HASTER!!
ForumindlægJeg har nogle opgaver som jeg er lidt usikker på.. håber i kan hjælpe :/ En isklump på 20 g opvarmes fra -10°C til 24°C. Ved 0°C skifter den fra fast til flydende form. A) Redegør for hvad Qis , Qs og Qvand er. B) Beregn hvad de tre energier er og til sidst den totale energi is... -
Hjælp til SRP emne (haster!)
ForumindlægHej alle. Nu er det snart SRP tid, og jeg har overvejet at skrive i engelsk (A) -psykologi (B) om psykopati og massemordere, men jeg er lidt tom for idéer til, hvordan jeg skal få bikset en sådan opgave sammen. Mine lærerer har foreslået at jeg bruger romanen American Psycho til engelsk del... -
Tvivl om analyserende del
ForumindlægHej Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg korrekt skal analyse og undersøge i mine fag, samfundsfag og historie, i forhold til denne del af opgaveformuleringen: 2. Undersøg hvilke udfordringer, den danske velfærdsstat står overfor. Umiddelbart har jeg indtil videre valgt nogle tekster fra teol... -
SEGMENTERING - COOP
ForumindlægJeg har netop fået en opgave i salg og serivice, som jeg virkelig ikke forstår ret meget af. jeg har i hvert fald knoklet rigtig rigtig meget med den nu og jeg kommer ikke videre. opgaven lyder: Anvend SMUK-modellen i relation til segmentering af COOP's målgrupper. redegør end... -
Klima og bæredygtighed
ForumindlægHey kloge hoveder! :), Jeg har fået emnet "klima og bæredygtighed" og underemnet "klimaforbedringer i hverdagen" i fagene Engelsk og Matematik. Så jeg tænkte om nogen kunne hjælpe med ideer omkring min problemformulering... Jeg tænkte på måske.. "Der redegøres for dans... -
Promblemstilling DIO
ForumindlægHejsa medsturderende og vejledere, DIO står for døren og jeg skal ahve udarbejdet en problemformulering, er igang på egen hånd, men har nogle af jer inspiration til en god problemformulering så kom endeligt med forslag, også bare arbejdsspørgsmål som kunne være interessante at undersøge er mere... -
Promblemstilling DIO
ForumindlægHejsa medsturderende og vejledere, DIO står for døren og jeg skal ahve udarbejdet en problemformulering, er igang på egen hånd, men har nogle af jer inspiration til en god problemformulering så kom endeligt med forslag, også bare arbejdsspørgsmål som kunne være interessante at undersøge er mere... -
Analyse af case i Psyk B. - Hvordan?
ForumindlægHej, jeg er igang med at skrive SSO i Psykologi. Jeg skriver om kognitiv terapi og emotionel ustabil personlighedsstruktur (borderline), og skal analysere denne case: http://politiken.dk/kultur/boger/interview_boger/ECE79678/at-holde-cirklen-intakt/ Jeg skal tage udgangspunkt i min redegørelse ... -
Potenssammenhæng mellem frekvens og længde, samt potenssammenhængen mellem frekvens og masse af streng
ForumindlægHej Jeg skal skrive en rapport i fysik angående en stående bølge på en streng. I rapporten skal jeg undersøge sammenhængen mellem frekvens, f, og længden L, hvorved masse af streng og lod er konstant. Der skal gerne være en potenssammenhæng mellem frekvens og længde. Mit resultat giver også en ... -
Euklids elementer - aksiomerne
ForumindlægEuklid har i sine Elementer skrevet 5 aksiomer. Det står i hvert fald i den originale danske oversættelse af Thyra Eibe. Men i bogen Q.E.D., der redegører og analyserer Euklids elementer bliver er der omtalt at Euklid har skrevet hele 9 aksiomer. Er der tilfældigvis en klog person med oldmatemati... -
RNA-interferens
ForumindlægHej Jeg er i gang med at skrive SRP i biokemi, hvor jeg bl.a. skal redegøre for RNAi. Jeg forstår godt den grundlæggende proces, men når jeg læser om emnet på nettet, synes jeg ikke det er detaljeret nok. Jeg prøver lige at formulere mit spørgsmål bedst muligt, men det er lidt svært eftersom ... -
hjælp til med finde 3 kilder *SRO*
ForumindlægHJÆLP TIL AT FINDE NOGLE KILDER TIL MIN OPGAVE SOM JEG KAN BRUGE! OPGAVEFORMULERINGEN Hovedspørgsmål: Hvilke overvejelser har en virksomhed når den planlægger en kampagne? Problemformulering: Redegør for Midttrafiks reklame - Bussen: http://www.youtube.com/watch?v=VXzuQiP6U8Q Analyser kampagne... -
logistisk vækst hjælp !?
ForumindlægHej derude jeg håber der stadig er nogle kloge matematik hoveder oppe, jeg har en sso opgave i matematik omkring logistisk vækst som jeg skal aflevere imorgen. og et af de spørgsmål jeg skal besvarer volder mig enormt store problemer da jeg er i tvivl om hvad der egentlig er relevant at have med ... -
SSO diskussion om frihed?
ForumindlægHej! Jeg er igang med SSO-opgaven på mit HF. Min opgaveformulering er følgende: ___ 1. Der ønskes en redegørelse for den amerikanske frihedstanke som den kommer til udtryk i The Decleration of Independence (1776) 2. Der ønskes en sammenlignende retorisk analyse af mindst tre amerikanske taler e... -
Hjælp til diskussions del i SSO - om frihed.
ForumindlægHej! Jeg er igang med SSO-opgaven på mit HF. Min opgaveformulering er følgende: ___ 1. Der ønskes en redegørelse for den amerikanske frihedstanke som den kommer til udtryk i The Decleration of Independence (1776) 2. Der ønskes en sammenlignende retorisk analyse af mindst tre amerikanske taler e... -
SRP diskussion pls hjælp
ForumindlægHej, Er i gang med at skrive SRP og er stuck. I min diskussion skal jeg: "Diskuter, hvilken betydning en flerkulturel baggrund har for identitetsdannelse og integration med inddragelse af viden fra redegørelse og analyse samt selvvalgt empiri". Jeg har redegjort for Honneth, Bourdieus,... -
Grundmyte
ForumindlægNogle der kan hjælpe med disse spørgsmål: 1. Med hvilke grupper kom profeten Muhammed i konflikt med pga. sin forkyndesle og hvorfor? 2. Gengiv grundmyten i Islam - skal gøres kort 3. Gør rede for islams syn på relation mellem de tre relgioner (islam, kristendom og jødedom) 4. Giv en kort his... -
Krtisk psykologi og Vygotsky
ForumindlægHej, alle. Jeg har fået til opgave at redegøre for Kritisk psykologi, og sammenligne med en anden teori. Jeg har så valgt at sammenligne med Vygotskys teori. Jeg skal så komme ind på en diskussion og vurdering af kategorier og særligt problemkategoriers betydning i en pædagogisk sammenhæng. ...
