Søgning på: fysik a 2012. Resultater: 19341 til 19360 af 153575
  • hjælp

    Forumindlæg
    Jeg har et spørgsmål som jeg gerne vil få at vide til min Fysik og kemi opgave. er atomkernen positivt ladet eller neutalt
  • Hvorfor?

    Forumindlæg
    Hvorfor er det en god idé at beregne symbolerne først i fysik? Det forstår jeg simpelthen ikke, er det ikke lige meget, hvad man vil foretage sig med først?
  • BRINTSAMFUNDET - HJÆLP

    Forumindlæg
    hey. jeg har så skrevet min studieretningsopgave i fysik og kemi om brintsamfundet. og nu mangler jeg og se hvordan en anden har skrevet og sat den op? så PLEASE! hjælp.
  • Hjælp til SRP

    Forumindlæg
    Hej Er der nogle herinde, som kan hjælpe mig med min SRP? Det drejer sig om matematik og fysik. Håber der er nogle, som kan hjælpe mig, da jeg virkelig har brug for hjælp.
  • En der vil læse min synops igennem?

    Forumindlæg
    Hej, Som overskriftetn indikerer - er der en der vil læse min synopsis igennem og komme med kommentarer/forbedringer? Jeg har skrevet i fysik og religion om Dommedag. På forhånd tak for hjælpen :)
  • Energikredsløbet

    Forumindlæg
    Jeg har eksamen i Fysik/Kemi og jeg skal tale om hvordan elektrisk energi bliver omdannet til termisk energi. Nogen der ved det?
  • Grundvand

    Forumindlæg
    Hej, Har i nogle eksempler(spørgsmål) til grundvand. Det skal være tre spørgsmål. Som indeholder fysik kemi, geografi og biologi.
  • Kan nogle hjælpe mig med opgave 1 og 2

    Forumindlæg
    Hej har brug for hjælp til opgave 1 og 2 da jeg ikke er den skarpeste til fysik håber i vil hjælpe dokumentet er vedhæftet nedenunder
  • Sievert

    Forumindlæg
    Hej derude:D Er der nogen der på en dårlig-til-fysik-folkeskole-elev-agtig måde, kan forklare mig, hvad Sivert er?? Tak på forhånd
  • Tid til at se på min rapport ?

    Forumindlæg
    Hej har lavet en rapport i fysik om " en hoppende bold", men jeg har fået den tilbage med en del fejl, jeg kan bare ikke se hvad det er jeg gør forkert?
  • glas

    Forumindlæg
    en der kan forklare mig hvad de der glas hedder i fysik et hedder bæger glas nogle andre eksempler en flaskeformede hvad hedder den :)?
  • Radioaktivitet

    Forumindlæg
    Hej studioportalen. Jeg skal til eksammen i fysik imorgen, og jeg ville bare spørge om hvad radioaktivitet er. (har i ikke en god foklaring på det) Hilsen Stefan
  • renæssance

    Forumindlæg
    nogen der har nogen gode link til renæssancen? om hvordan man fandt ud af at rejse rundt i verden ( historie) - med længde og breddegrader ( fysik)
  • Emne til eksamensprojekt

    Forumindlæg
    Jeg har brug for et godt emne til fysik eksamensprojekt. Jeg skal også kunne lave nogle/et forsøg. Nogen forslag?
  • Tommelfingerregl

    Forumindlæg
    Det er en god tommelfingerregl, at en fordobling af en bils fart fører til en firedobling af bremselængden. Hvordan kan denne tommelfingerregl forklares rent fysisk? :) (faget fysik) :)
  • Journal aflevering

    Forumindlæg
    Har lavet et forsøg i fysik og skal nu lave en journal.. Nogen der kan fortælle mig hvad en journal skal indeholde? Det vil være en meget stor hjælp.. På forhånd tak..
  • Induktion og transformation

    Forumindlæg
    Jeg skal op i mundtlig fysik på torsdag, så jeg leder efter nogle gode dispositioner til induktion og transformation..
  • Fermats princip/Snells lov

    Forumindlæg
    Er lidt i tvivl om det her hører under fysik eller matematik.. Men.. Hvordan finder man frem til θ1 og θ2 vha. Fermats princip og Snells lov?
  • Induktion og vekselstrøm?

    Forumindlæg
    Hej! er der nogen der har den mindste viden om emnet: induktion og vekselstrøm, som jeg kan bruge til min fysik-rapport? det ville bare være sådan en stor hjælp ;) på forhånd tak!
  • perspektivering..

    Forumindlæg
    Hej. Er der nogen som har nogle ideer til, hvad jeg kan perspektivere mit emne til? Fx. til i dag? Jeg har om Atombomben og fagkombinationen er: fysik og samfundsfag.