Søgning på: matematik noter 9 klasse. Resultater: 19341 til 19360 af 75447
-
kan nogen hjælpe-
ForumindlægHeej :D Jeg har lige trukket et emne op, som jeg skal op i dansk afgangsemsamnen i 9 klasse. (vi har fået b eksamen, hvor vi har 2 uger til at forberede os.) Men jeg kan ikk rigtigt finde noget : med mit emne. Jeg har trukket identiet. jeg kan vælge hvad jeg vil, men det skal bare handle om iden... -
fordybelsesområder: Romantikken
ForumindlægHej! jeg har trukket et emne op, som jeg skal op i dansk afgangsemsamnen i 9 klasse. vi har b eksamen, hvor vi har to uger til at forberede os. og min fordybelsesområde er romantikken. jeg kan komme ind på folkeviser, kunstbillder, noveller, og mange ting som har noget med romantikken at gøre, m... -
Perspektivering af Pernille og Irene Holm
ForumindlægJeg går i 9 klasse, og har trukket emnet "tekster og andre udtryksformer for 100 år siden". Mit prøveoplæg er "Pernille" af Herman Bang. Jeg har analyseret Penille grundigt, men sidder fast i det med perspektivering til "Irene Holm" af Herman Bang. Ja de begge er t... -
Hjælp fra en Svend Åge Madsen kender!
ForumindlægJeg har trukket det at være dansk til min 9. klasses afgangseksamen, og jeg vil jerne finde en roman eller en novelle om det at være dansk af Svend Åge Madsen, fordi jeg nyder at læse hans bøger (har ikke fået læst så mange endnu men har læst, Se Dagens Lys, Lad Tiden Gå, Jagten på et menneske, o... -
Det at være dansk prosa, HJÆLP!!
ForumindlægHej alle derude! Vi har været så heldige at trække "At være dansk - prosa" som vores fordybelsesemne i 9. klasses afgangseksamen . Vi har søgt lidt, men vi har ikke rigtig fundet noget, endnu. Det er der I kommer ind i billedet :D Vi vil gerne have forslag til noveller, romaner, osv. ... -
Film, musik el. tekster vdr. eng. eks.?
ForumindlægJeg skal til mundtlig engelsk eksamen om ikke så længe. (9. klasses afslutningseksamen) Mit emne omhandler vold i USA - også sammenlignet med andre lande. Samtidig vil jeg snakke om, om det er muligt, at den voldelige kultur bliver spredt til Europa, Danmark, ligesom vi har "arvet" så m... -
Samme emner som for 1 år siden
ForumindlægFor et år siden fulgte jeg med i spørgsmålene om fysik i 9. klasse. For tiden ser jeg de samme spørgsmål gentaget igen og igen. Brug søgemuligheden, der er mange, der allerede har svaret på jeres spørgsmål. Skulle der undtagelsesvis dukke et nyt spørgsmål op, vil jeg (tidlegere fysik/kemi-lærer) ... -
Eventyr - Kilder
ForumindlægHej Jeg har valgt at skrive om "Farytales" til engelsk FSA eksamen i 9. klasse. Min dispotion ligger vægt på om det er pga. eventyr at kvinder idag er stressede, vil have store bryllupper og aldrig bliver rigtigt lykkelige. MEN jeg har næsten desperart brug for nogle gode engelske sid... -
Fysik/Kemi forsøg til eksamen
ForumindlægHeij :) Jeg skal op til fysik/kemi eksamen (9. klasses niveau) her på torsdag og jeg er gået lidt blank angående forsøg.. Jeg kan trække et spørgsmål indenfor disse emner; Syrer & Baser Magnetisme Induktion Transformation Kernefysik Radioaktivitet Jeg ville gerne høre om i har nogle forsla... -
Spørgsmål vedr selve eksamen
ForumindlægJeg kan forstå at man har 10 minutters tid, hvori man præsenterer sit prøveoplæg. Derefter har man 10 min. dialog med lærer og censor, hvor de kan stille spørgsmål o.l. I de 10 minutter jeg præsenterer mit prøveoplæg, skal jeg så nå at præsentere min analyse og tolkning, samt nå at perspektivere... -
Mangler hjælp til tysk!
ForumindlægHej allesammen. Jeg er lige begyndt i 10. klasse og har valgt at jeg vil have tysk i år, fordi jeg ikke ved hvad jeg vil bagefter endnu. Jeg havde ikke tysk i 9. klsse, så har lidt svært ved det. Det jeg specialt har svært ved, er fordi jeg ikke rigtig ved hvor ordene skal stå hvis jeg slår d... -
Har brug for hjælp til en matematisk opgave.
ForumindlægHejsa. Min klasse og jeg fik her forleden en matematikaflevering for, og det har ellers gået ganske glimrene op til nu, hvor jeg sider fast med en kryptisk opgave. Problemstillingen lyder således: "Bestem pladerestens vægt efter udskæring". Hertil får vi nogle nyttige informationer.... -
Projektuge - kvindeundertrykkelse
ForumindlægHej vi har en stor projektopgave her i 9 klasse, som vi skal bruge hjælp til. Vi har lidt svært ved at komme i gang. :)) Vil ville rigtig gerne høre om i ville hjælpe os med at få nogle ideer til et produkt. Vores emne er kvindeundertrykkelse. Vi har tænk os at refarere til Indien, som vi har ... -
Hhx?
ForumindlægHej lige nu gaar jeg i 9. klasse, jeg taenker meget over hvilket HHX gymnasie jeg skal vaelge senere paa året... Jeg har taenkt lidt over Niels Brock JPS og om Knord, er der nogle af jer der har nogle erfaringer med Niels Brock, Knord, eller et helt tredje HHX gymnasie? Hvordan er lae... -
Hvad påviser lillefingerreglen?
ForumindlægHej alle derude :) Jeg er ved at læse op til fysik/kemi eksamenen her i 9. klasse. Jeg skal op til januar. Jeg har bare lige et problem; jeg kan ikke finde ud af, hvad lillefingerreglen beviser. Jeg ved godt, hvad den går ud på; at håndfladen skal være i magnetens kraftfelt, fingerne skal følge... -
Analyse af 9;Om meningsløshedens mod9; - essay af Dan Turéll
ForumindlægHalløjsa Til dansk mundtlig prøveeksamen for 9. klasse har jeg trukket essayet 9;Om meningsløshedens mod9; af Dan Turéll Jeg har selv en smule svært ved at komme igang med både min synopsis og selve min fremlæggelse, så jeg ville høre om, der er nogle, der har en god analyse model og/e... -
Nervesystemet
ForumindlægJeg ved i hvert fald de hedder neuroner. De sender nogle elektriske impulser. Ved ikke andet. Er der nogen af jer som kan forklare nervesystemets funktion altså ved træning og i det hele taget hvad der sker når noget gør ondt? Forresten, så skal det bare fylde 9. klasse niveau. Tak! Synes det st... -
Salt på Læsø 2
ForumindlægPå Læsø undersøger man saltkoncentrationen ved at se, om et æg kan flyde på saltvandet. Ægget flyder når saltvandets massefylde er større end æggets masse fylde. En 9. klasse undersøger, om et æg med massen 65 g og et rumfang på 60 mL kan flyde i forskellige opløsninger af saltvand. Sådan lyder... -
Reaktionsligninger.. ?
ForumindlægHeej. Jeg er 15 år, og går i 9 klasse. Jeg har fysik/kemi imorgen, og vores lærer har så sagt at vi skal lave en 10 minutters prøve med reaktionsligninger. Og jeg har prøvet på at øve mig på, hvordan de skal laves. Men kan så stadig ikke finde ud af at regne dem ud. Så vil være taknemmelig hvis i... -
Samfundsfag !!! :( hjææææææælp! har brug for nogle intelligente.. sidste håb:( 1007 online nogle der ville hjælpe?
ForumindlægHej allesammen, undskyld det med min overskrift , er bare utrolig stresset :( Jeg går i 9. klasse, og på min sidste standpunkts karakter har jeg fået 02. Ville virkelig gerne højere op i mit gennemsnit for at gå på STX , og lærene skal aflevere de næste karakter på mandag. Så nu sidder jeg i van...
