Søgning på: sso historie opgave. Resultater: 19361 til 19380 af 153151
-
Hjælp til FSA
ForumindlægHej, vi har fAet et fsa i dansk, hvor vi skal skrive en stil. Jeg vil gerne skrive om Etager, og der stAr skriv en historie der foregAr i dette hus, skal jeg sA skrive en histore, med at der var engang, eller noget andet, please help. -
Problemformulering Mdnt. His A
ForumindlægHej folks Jeg sidder igang med min 24 - timers mundtlig Historie Eksamen. Jeg har trukket det emne vi havde der hedder 'Menneskerettigheder' som indebærer oplysningstiden, hvor vi er gået fra at fremme demokratiet til det senmoderne samfund, hvor vi stadig ønsker at fremme det, men inds... -
AT 2014
ForumindlægHej SP Årets AT-emne er "Mad og Mennesker" og har i den sammenhæng har jeg valgt at fokusere på religion, hvor mad jo spiller en enorm stor rolle. Mit hovedfokus ligger i at udpege de vigtigste symboler og ritualer, der sammenbringer mennesker via maden i kristendommen. Nadvaren bl... -
Spørgsmål
ForumindlægDa jeg lige er begyndt at læse om Kinas historie , er jeg ret forvirret. Dette har jeg læst : 1326-1620 : Kejserdynastiet Ming var det sidste dynasti ledet af han-kinesere. Det foregående, Yuan, blev ledet af mongoler, mens det efterfølgende, Qing, blev ledet af manchuer fra Manchuriet, der ... -
Hvad er nemmest?
ForumindlægJeg var til historieeksamen her den anden dag. Det gik ikke helt vildt godt. Jeg ville høre hvad i andre synes om eksamenssystemet. Jeg er selv på den gamle reform og synes ikke det er helt vildt nemt at afvikle en eksamen når ens fremtid essentielt afgøres på de 20min. man er derinde. Hvad je... -
Essay?
ForumindlægHej, jeg har været til skriftlig dansk årsprøve idag. Vi fik opgavehæftet fra studentereksamen 2001, og jeg valgte at skrive essayet - selvom jeg egentlig er lidt i tvivl om, hvad et essay er!Er her en, som kan fortælle hvad et essay er, og muligvis vil læse min stil igennem, og fortælle om det e... -
Bestem de værdi af k...
ForumindlægHej, sidder fast i denne opgave. Kan I pls hjælpe mig -
Undersøg Kinas engagement i Asien
ForumindlægJeg har AT - uge og skal koble fagende Historie og naturgeografi i forhold til emnat: "Kina et I eller U land ?" I forhold til emnet vil jeg gerne høre om der er nogle som han hjælpe mig med at svare på følgende spørgsmål : Er der nogle som ved hvilken sammenhæng der er mellem Kina og... -
ekstra kilder til synopsis?
ForumindlægHej Alle. Håber på lidt hjælp her. Skal til eksamen i historie på B niveau fredag. A- modellen. 24-timers forberedelse, skriv synopsis på baggrund af ukendte kilder og så op og fremlægge. - vi skal selv finde en ekstra relevant kilde, til at supplere de andre udlevede kilder. mit spørgsmål lyd... -
SRP - præsidenters midler
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skriver lige nu SRP, i samfundsfag (A) og historie (A), om amerikansk udenrigspolitik, og har fået et spørgsmål fra mine vejledere der lyder således: Analyser hvilke midler relevante præsidenter har taget i anvendelse for at sikre USAs internationale position efter anden ... -
AT2010: Dansk og samfundsfag?
ForumindlægEfter lang tids kæmpen for at få den overordnede titel, fag og emne til at gå op i en højere enhed, både fordi jeg har et begrænset antal fag at vælge imellem (da jeg har et 4-årigt studieforløb, så jeg får først religion, old, psykologi, filosofi m.fl. næste år) og fordi jeg næsten kun har human... -
Stile - Hvordan gør mestrerne det ?
ForumindlægJeg skal snart op til termins prøve og så var det jeg havde et spørgsmål der er meget centralt for mig. Jeg leder efter en indgangsvinkel, en arbejdsmetode og plan, som nogle af jer der skriver virkeligt gode stile bruger Grunden til jeg spørger er at jeg ikke helt ved hvad jeg egentlig skal gø... -
Da Vinci Mysteriet?
ForumindlægHej alle:D håber der er nogle der kan hjælpe med følgende spørgsmål.. synes det er lidt svært.. Diskutere hvorvidt virkelighedsreferencerne har betydning for bogen som helhed? -
Monsunen?
ForumindlægHej med jer! :) Jeg har et lille problem med min geografi rapport om Indien, i de papire som jeg har fået står der en masse om monsunen, hvad hytten er dog det? Wickipedia siger intet om det :/ -
morale???
Forumindlægvil i ikke hjælpe mig med noget her. hvad synes i moralen i eventyret snehvide er.?? -
Ny gymnasiereform ?
ForumindlægHej !Er her nogen der ved hvad den nye gymnasiereform kommer til at indeholde ?Jeg har nemlig ikke fået noget af vide på mine introer, og er en smule interesseret i det...Er det rigtigt at det bliver meget sværer at gå på gymnasiet ?Hilsen Kristina -
Minimalistisk skrivestil...??
ForumindlægHey derude...Sidder midt i danskopgaven (1.g) og gik pludselig i stå, for da jeg skulle forklare hvorfor det var minimalistisk skrivestil sortnede det for mine øjne! -nogle der kan give en beskrivelse af minimalist skrivestil? Hvad kan jeg evt. lede efter i min roman for at bevise dette...Hjæææææ... -
København bombardement
ForumindlægHey allesammen Sidder lige og laver lektier om Københavns bombardement, og et af spørgsmålene lyder på hvorfor København bombardement var terror? Håber i kan hjælpe mig -Emma -
Hvilken vindretning er typisk i DK og hvorfor
ForumindlægHvilken vindretning er typisk i DK og hvorfor? Jeg ville høre om nogen af jer kunne hjælpe mig dettte spørgsmål? :S -
Romantikken
ForumindlægHej. :) Er der nogle der kan fortælle mig hvad budskabet typisk er i litteratur skrevet i romantikken? Er det "bare" nationalfølelse, hyldest til naturen/kærlighed, og fænomenernes verden vs. ideernes? Er lidt i tvivl..
