Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 19381 til 19400 af 27879
-
Lyrik ..
ForumindlægHeej. Jeg har et par spørgsmål, omkring emnet 'lyrik'.. - hvad er kendetegnede for genren lyrik? - hvad betyder rytme? - beskriv det 4 ordbilleder; 'besjæling, personificering, sammenligning og metafor' - hvorfor bruger lyrikkerne ordbilleder som fx. besjæling? - hvad betyder &quo... -
Procenter og renter
ForumindlægHeysa folkens. Jeg er bare en MEGA dør til matematik så håber i kan hjælpe en mand i nød. Jeg skal til eksamen i matematik på c niveau. Her er spørgsmålet jeg bare fatter nada af. Emnet er procent og rentesregning. Gør rede for begrebet fremskrivningsfaktor og udled formlerne for kapitalfremskr... -
Procent- og rentesregning
ForumindlægJeg er nok en ud af mange, der efterhånden har spurgt om, hvad der menes, når det spørges i et mundtlig eksamensoplæg om: Hvordan lægges procenter til et tal og hvordan trækkes procenter fra et tal? Og redegør for begreberne tilvækst og relativ tilvækst? Egentlig lyder det ikke særlig vanske... -
SRP afsætning og dansk hjælp, hjælp hjælp
ForumindlægHej derude Jeg skal snart igang med SRP og jeg er et stort spørgsmålstegn. Jeg har valgt fagne dansk og afsætning herunder emnet "reklameanalyse". Men længere er jeg ikke kommet. Forsår ikke helt, skal man finde en virksomhed met et problem eller? Har fået afvide jeg bør vide hvad jeg... -
Differentielregning
ForumindlægSynes det er en anelse abstrakt det her emne, er lige begyndt på det, så fagtermerne sidder ikke helt fast endnu. Skal jeg finde a via topunktsformlen a= y2-y1/x2-x1? At tegne x^2, er jo bare en parabel? men hvor skal den placeres? er det ligegyldigt, der er jo ingen punkter angivet? Hvordan ... -
Jordens magnetfelt - enkelt spørgsmål
ForumindlægHej ;) Vores lærer har opgivet 'Jordens magnetfelt' som et emne vi muligvis kan trække til FSA fysik/kemi. Jeg ville derfor høre, er det ikke det sammme som magnetisme? Jeg ville måske kunne fortælle lidt om radioaktivitet og at vi bliver beskyttet af det magnetiske felt. Men ellers, ... -
Jordens magnetfelt - enkelt spørgsmål
ForumindlægHej ;) Vores lærer har opgivet 'Jordens magnetfelt' som et emne vi muligvis kan trække til FSA fysik/kemi. Jeg ville derfor høre, er det ikke det sammme som magnetisme? Jeg ville måske kunne fortælle lidt om radioaktivitet og at vi bliver beskyttet af det magnetiske felt. Men ellers, ... -
Kugle og bil
ForumindlægHej Der er lige noget, jeg ikke forstår i min bog. Der står nemlig, under emnet mekanik, at man betragter en kugle, hvor hele kuglens masse er placeret i centrum. Men når det er en bil, står der noget med massemidtpunkt. Hvorfor kan man heller ikke tænke, at hele bilens masse er placeret i ... -
Osmannerne vs. mongolerne
ForumindlægHej! Jeg skal til eksamen i historie i morgen. Tror jeg har okay styr på den kronologiske verdenshistorie, men jeg mangler lidt overblik over hvordan magtforholdene mellem osmannerne og mongolerne vekslede i den periode, hvor europa havde sin middelalder... Håber at der måske er nogle der ved li... -
Stephen Biko - HJÆLP!
ForumindlægHej alle sammen! Til engelsk afgangseksamen har jeg valgt at emnet: Stephen Biko, som var en sort frihedskæmper i Sydafrika. Jeg vil meget gerne have hjælp til, hvad jeg evt. kunne komme ind på til prøven, altså hvilke ting der er godt at fortælle om og hvordan det ville være godt at bygge "... -
HJÆLP!!!!!!!!??????????????????
ForumindlægHej alle sammen! Til engelsk afgangseksamen har jeg valgt at emnet: Stephen Biko, som var en sort frihedskæmper i Sydafrika. Jeg vil meget gerne have hjælp til, hvad jeg evt. kunne komme ind på til prøven, altså hvilke ting der er godt at fortælle om og hvordan det ville være godt at bygge "... -
Forståelse på fagkombination og AT
ForumindlægJeg har efter meget lang tid, fundet på et emne, som måske vil fungere.. til AT opgaven fra 2009 gerne skrive om Industraliseringen, hvor jeg vil kombinere His A og Fys A, Historie delen er vel delen hvordan industraliseringen var, med at maskinerne overtog meneskelligt form for arbejde, og fysi... -
eksamen: Fransk revolution - opbygning?
ForumindlægJeg skal imorgen til eksamen i historie(24 timers) og har idag trukket emnet "Borgerlige revolutioner -den franske revolution" det udleverede materiale indeholder ingen kilder, men derimod læsestof omkring republikken og det jakobinske diktatur 1792-94. mit spørgsmål er altså hvordan ... -
Hjæææælp !! Det haster
ForumindlægHalløj :) Jeg skal til samfundsfags eksamen i morgen men imellem tiden skal jeg da lige have skrevet en synopsis . Jeg har trukket emnet interdependent økonomi og jeg ved slet ikke hvordan jeg skal gribe det an . emnematerialet handler mest og Danmarks økonomiske situation . Er der nogen der kan ... -
Illustreret videnskab
Forumindlæghejsa, har lige trukket emne i biologi, og har fået en tekst fra illustreret videnskab. Tænkte på om at der var nogle der havde abonnement på illvid, og ville hente artiklen til mig, da jeg godt kunne bruge nogle billeder derfra. Artiklen hedder: Dårlige kopier slipper kræften løs.. MVH BoWie -
Optagelse af øl i kroppen
ForumindlægJeg skal til at lave et elevoplæg i min klasse, hvor jeg skal fremlægge og vudere en artikel. Den artikel jeg har valgt påstår at øl er sundt i rette mængdere, fordi det indeholder silicium som forebygger knogleskørhed. Mit spørgsmål er hvilken teori kan man knytte til dette emne med optage... -
HJÆLP! Saudi Arabien - Eksport
ForumindlægHej alle sammen, Jeg sidder i øjeblikket med en case hvor vi har om Danish Crown der skal eksportere kød til Saudi Arabien, og i den forbindelse skal vi finde nogle elementer fra Erhvervsret som skal kunne puttes ind under emnet. Men problemet er bare at jeg ingen anelse om har hvad vi kan putte ... -
f.s.a Tysk
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal gøre en tysk disposition klar med overemnet "Jung Sein"(at være ung) og jeg har tænkt mig at arbejde med mobning i skolen. Er der nogen der vil være sød og hjælpe mig med at finde nogle lette kilder til emnet og eventuelt nogle gode fif?? Ha' en god aften ... -
Naturgeografi - 24 timers eksamen
ForumindlægHej alle, har desperat brug for hjælp. Min problemformulering som jeg har fået udleveret lyder sådan: Teorien om kontinentalforskydning blev knæsat i 1970'erne. Den blev et paradigme. Og det har fået stor betydning i søgning efter råstoffer.. bla bla... Jeg kan INTET finde og råstoffer der ... -
SRP tutor i matematik A søges!
ForumindlægHalløj studieportalen Jeg skal snart til at skrive min SRP og jeg søger derfor en tutor som kan hjælpe mig med nogle differentialligninger og en udledning af J.B Kellers sprint model. Jeg skriver SRP i matematik A og idræt B og emnet er 100m sprint løb. Det er selvfølgelig mod betaling
