Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 19381 til 19400 af 27496
-
Hungersnød i Somalia
ForumindlægHej Jeg har skrevet om Hungersnød i Somalia. (Samfundsfag og Biologi) Jeg har skrevet om hvilke konsekvenser har sult i Somalia haft. Og hvilke reaktioner der sker i kroppen, når man sulter.(generelt) Jeg ved ikke hvad jeg skal skrive om i metode afsnittet? Jeg ved ikke hvilke metoder ... -
248 knogler i kroppen?
ForumindlægI religion har vi hele tiden fået fortalt, at jøderne har 248 påbud - én for hver knogle i menneskekroppen og 365 forbud - en per dag om året. Men min biologi undervisninger fortæller mig at der er 206 knogler i kroppen. Er der nogen som kan forklarer forskellen på 42 knogler ? På for... -
Den kritiske værdi fortlkning, Chi-i-anden
ForumindlægHej alle Jeg er igang med at skrive SRO i fagene matematik og biologi. Her er jeg blevet i tvivl om fortolkningen af den kritiske værdi ifh.t. Goodness-of-fit, Chi-i-anden-testformen, og hvorfor man forkaster nulhypotesen, når Q-værdien overskrider den krtiske værdi. På forhånd tak -
HJÆLP - HASTER
ForumindlægHar brug for hjælp med en biologi opgave: En kvinde får efter en genetisk undersø- gelse at vide at hun er bærer af en defekt allel af et autosomalt gen. Individer som er homozygote for den defekte allel, har en meget sjælden sygdom. a) Hvad er sandsynligheden for at kvindens søn er bærer af de... -
Essay om landbrugspakken
ForumindlægJeg har fået til opgave om at skrive et essay om landbrugspakken. Det lyder nok nemt nok, men jeg har ingen ide om hvordan jeg skal starte. Jeg vil bare lige spørge, hvis der var nogen der har en ide eller et godt råd til hvordan jeg kan starte med at skrive mit biologi essay. Altså, hvad der er ... -
Interleukin 6 og PGC-1alpha
ForumindlægHej SP. Jeg sidder med biologi, og så noget diabetes. Min lærer er meget ustruktureret, og derfor er mine noter jeg har, enormt uklare. Det jeg gerne vil have hjælp til er at finde ud af hvordan Interleukin 6 og PGC-1alpha hænger sammen med diabetes. De research jeg har lavet på interleukin 6 e... -
gærsvampe
Forumindlæghej alle sammen.. sidder her og laver biologi opgave og er nu gået i stå.. opgaven handler om gæring af glukose til alkohol.. håber nogen af jer hjælpsomme kan hjælpe mig. opgaven lyder således!!! hvilken betydning har gæringen for gæringsvampen??? hvor i naturen finder man gærsvampe?? og hvil... -
Iod og spyamylases enzymfunktion
ForumindlægJeg sidder med et eksamenssæt i biologi, hvor et spørgsmål går på, hvorfor en jodopløsning skal tilsættes en opløsning af spytamylase og stivelse direkte. Mine tanker går på hvorvidt, at iod stopper spytamylases aktivitet? For hvis den ikke gjorde det, forestiller jeg mig, at opløsninges farve f... -
mundtlig bio - Eutrofiering i havet
ForumindlægHej alle Jeg har en smule svært ved det emne, som jeg har trukket til min mundtlige biologi. Er der evt en fra næstved som er en haj til det med økologi, som kunne tænke sig at tjene lidt penge i aten. så må i meget gerne kontakte mig på 22292289 :) jeg håber at der er en som kan hjæl... -
atombomben
Forumindlægjeg sidder midt i AT8 hvis det kan hjælpe nogen men kort sagt har jeg et biologi spørgsmål der lydder sådan: En analyse af hvilke biologiske konsekvenser atombomningen havde for folkene i Hiroshima og Nagasaki håber der er nogle der har nogle guldkorn eller gode links for det er sku svært at fin... -
Elite-skoler
ForumindlægHvad er der galt i at opretter elite-skoler? Jeg mener, at det er sundt for et samfund, når man deler massen op. Nogen psykologer hævder, at det er godt for børn, hvis de er blandet. Det tror jeg ikke! Når elite-børn/unge er sammen virker det stimulerende, og de vil dermed opnå et bedre liv. Vi ... -
Dna klassifikation
ForumindlægHej Jeg skal skrive en synopsis i AT indeholdende fagene biologi og oldtidskundskab. Jeg har fået emnet 'DNA klassifikation'. Jeg har store kvaler med at finde en indgangsvinkel. Hvordan jeg skal få integreret de to fag og dernæst hvilket materiale jeg kan bruge og hvor jeg finder det. Er... -
24-timers eksamen i Bio B, hukommelse
ForumindlægHar lige trukket mit spørgsmål til biologi B 24-timers eksamen. I spørgsmålet står bl.a. "Du skal forklare, hvad korttids- og langtidshukommelse er, og kort belyse hvilke ændringer, der sker under hukommelse, indlæring og lagring." Er det nogen, der kan forklare mig de ændringer, ... -
24 timers eksamen - hormoner hjælp!!
ForumindlægHej derude, jeg kunne godt bruge lidt vejledning omkring min opgave som jeg har trukket. Har allerede svaret på spørgsmålene men det kunne være rart hvis nogle ville kigge det igennem og se om jeg mangler noget eller om der er fejl, er nemlig ikke den skarpeste kniv i skuffen til biologi. ... -
økologi figurer
Forumindlægjeg har brug for hjælp til nogle figurer fra bogen " biologi på tværs" jeg vil godt ha dem skrevet ned så jeg ikke glemmer det men jeg kan bare ikke får det skrevet ned.. figur 165 - kvælstofkredsløbet figur 166 - fosfor kredsløbet figur 182 og 183 - søer figur 178 og 177 - vandløb... -
Kulhydratomsætning
ForumindlægHej alle. Jeg har nu trukket mit emne i Biologi b-niveau, men jeg synes det er et utroligt svært emne og har derfor brug for en som kan hjælpe mig at forklare mine bilag. Håber der er nogle som har lyst ! - Jeg har vedhæftet et af bilagene, så I kan danne jeg et billede af, hvordan de... -
Sygeeksamen
ForumindlægSkal op til sygeeksamen på mit sidste år STX, det er dog ikke i august som det plejer for mange, da det godt kan lade sig gøre her i maj. Det er skriftlig dansk, men ledelsen har valgt at sætte denne eksamen ind på min skriftlige biologi eksamensdag, og bio er nu er rykket 2 dage frem fra origin... -
Skal man skrive kildekritik i en AT synopsis?
Forumindlæg.. jaa.. jeg skriver AT med overemnet : Rejser, omhandlende Pest i Danmark i 1700-tallet. Jeg skriver i Historie A og biologi B og nu er jeg pludseligt blevet i tvivl om jeg skal skrive noget om kildekritik i synopsen eller om jeg bare skal komme ind på det når jeg skal forsvare opgaven? -
Hvad er virksomme stoffer?
ForumindlægHej. Jeg sidder og er i gang med min 24-timers biologi eksamen og har fået en tabel jeg ikke fuldstændig forstår. Figuren er på det vedhæftede billede. Delen jeg ikke forstår er: hvad er forskellen på bekæmpelsesmidler og virksomme stoffer? For hvis det er den andel af bekæmpelsesmidlerne... -
ELISA graviditet og mæslinger
ForumindlægHej alle sammen. Jeg sidder med en biologi opgave, og har nogle spørgsmål jeg skal svare på. Men jeg kan simpelthen ikke lige gennemskue det, så det ville være rart hvis nogen kunne forklare mig hvordan og hvorledes :-) 2. hvordan kan man teste, om en person har haft mæslinger tidligere 3. hvord...
