Søgning på: fysik a 2012. Resultater: 19401 til 19420 af 153575
-
newtonnn hvem kan hjælpe med AT
Forumindlæghej jeg skal op i AT fysik og historie. Jeg har om Newton, og jeg har et spørgsmål jeg gerne meget vil have hjælp til: Hvordan kom Newton frem til tyngdeloven og hvordan blev den anvendt? -
Elektrolyse af syre
ForumindlægHej alle, i morgen skal jeg til fysik/kemi prøveeksamen og ville bare høre: hvis jeg skal lave en elektrolyse af en syre - hvilken metode er så lettest? -
astronomi-marsbanen
Forumindlæghej.... er der nogen der har astronomi eller evt. fysik som har konsrueret marsbanen vha. keplers første lov?? hvis der er så vil jeg meget gerne vide hvordan. på forhånd tak -
21-siders notater
Forumindlægopgaven under emnet fysik med navnet: "21-siders notater" kan ikke downloades som fil. Jeg er for resten selv forfatter til dette dokument. på forhånd tak -
økosystem
Forumindlæghej jeg har igang i en slags eksam i fysik kemi jeg skal forklarer hvordan et økosystem forbliver sundt og skaber balance. nogle der kan hjælpe.... -
Naturlige og kunstige magneter?
ForumindlægJeg er i gang med en Fysik opgave og jeg skal skrive hvad, forskellen på naturlige og kunstige magneter?. og ved ikke hvor jeg skal finde og formulere det osv. -
Perspektivering
ForumindlægHej jeg er igang med et fysik projekt, der handler om opdrift ! jeg er nået til perspektivering og er gået helt i stå :0 Hvad kan jeg perspektivere til ??? :) -
Eksamen - gitterspektroskopi
ForumindlægHej, Jeg har trukket bølger til Fysik C eksamen, og skal nævne nogle vigtige anvendelser af gitterspektroskopi. Er der nogle der kender nogle vigtige anvendelser? -
se en opgave
ForumindlægEr der en der lige kan se en fysik opgave igennem. Jeg tror jeg har regnet rigtigt, men er ikke sikker. en der modtager den vha. indbakke helst :=) -
Syre og baser
ForumindlægHej er der nogle af jer, der kan forklare mig, hvad syre og baser er? Har nemlig ikke haft kemi endnu, kun fysik. Så det ville være en stor hjælp, at forklare mig hvad det er. Tak på forhånd :) -
Oxoniumion
ForumindlægStress! Fysik/kemi til i morgen og jeg har ingen anelse om, hvad en oxoniumion er, hvilket stof der gør en syre sur og en base basisk! Hjælp! -
induktion
ForumindlægJeg er i gang med at skrive en fysik rapport om induktion er der nogen der vil fortælle mig hvad induktion bliver brugt til. skal aflevere den imorgen.. -
formeludledning
ForumindlægHej jeg sidder med en fysik opgave, hvor jeg skal udlede μ=tan(alpha) men jeg har ingen ide om hvordan:/ nogen som kan hjælpe?? -
Bølgelængde af lys
ForumindlægSøger hjælper til en hurtig fysik opgave! Opgaven lyder: Hvad der sker med bølgelængden af lyset, når det bevæger sig ind i en glasklods? Håber I kan hjælpe! -
Halveringstid
ForumindlægHvad er en GM-sencor ???? --- noget jeg brugte til fysik-forsøget (Halveringstid) hvordan ser den ud??? og hvad er en Forstærker???--- den brugte jeg til den samme forsøg??? og hvordan ser den ud?? PLEASE HJÆLP!!!!! -
srp om penduler
Forumindlæghej nogle herinde der har skrevet eller skriver om penduler i matematik og fysik? kunne godt bruge lidt hjælp. evt. kunne vi skrive over msn -
Forklar elektronens egenskaber og betydning for atomets egenskaber
ForumindlægJeg har brug for hjælp til min fysik-rapport om atomfysik. Spørgsmål: Forklar elektronens egenskaber og betydning for atomets egenskaber???? På forhånd tak :-). -
hastighed
Forumindlægjeg kunne godt bruge HJÆLP til den ene opgave i fysik, det er et par år siden jeg havde det på c-niveau og har glemt meget af det.. jeg har vedhøftet opgaven -
har brug for hjælp
Forumindlægnogle der kan hjølpe mig med at regne den her ud, er blevet opfordret til at igge den ud i fysik forumet -
Gitterligningen
ForumindlægKære alle, Jeg er ved at læse op til eksamen i Fysik B-niveau. Er der nogen der kan redegøre for gitterligningen? Altså hvad skal jeg have med og hvad skal jeg ikke have med?
