Søgning på: fysik a 2012. Resultater: 19441 til 19460 af 153575
-
Plan bølge
ForumindlægHvad er en plan bølge når vi snakker om bølger i fysik. Er det en samling af ens bølger eller en enkelt bølge? Det forklares ikke så godt i Fysikabbogen 1. -
Hvad skal I op til i FSA?
ForumindlægHej Jeg vil så godt vide, hvad det er i skal op i udover dansk,matematik, engelsk og fysik. Personligt skal jeg op i geografi og samfundsfag. -
Ohm og Ω's lov. Hjælp!
ForumindlægJeg er en dreng der går i 7 klasse. Jeg har fået en fysik rapport får om elektronik. Jeg har virkelig brug for nogens hjælp! Ω -
energi
Forumindlæghej. skal til fysik eksamen imorgen, men er lige i tvivl om hvad sammenhængen mellem energi og effekt er. altså effekt er energi pr. tid, men hvad er sammenhængen???? på forhånd taak -
Spørgsmål om syre :)
ForumindlægHvad er det der sker, når en syre nedbryder et metal, som fx. mg? Og hvad er det der sker, når en syrer leder strøm? Hilsner den fysik/kemi forvirrede :) -
Elektromagnetisme
ForumindlægHej alle sammen. Jeg sidder og laver fysik og jeg skal skrive om elektromagnetisme. Jeg har læst i min bog, og jeg forstår det ikke helt, er der nogle der vil forklare mig det? -
Elektricitet forsøg
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med at finde et forsøg til emnet elektricitet? Jeg skal snart på til fysik eksamen. -
Vedvarende biobrændsel
ForumindlægHej ;) Jeg sidder med en fysik rapport, hvor jeg skal skrive, hvor man får vedvarende biobrændsel fra, men jeg har lidt problemer med, hvordan jeg skal formulere det. Er der evt. nogen, der kunne hjælpe mig det? -
til hylenblomst
Forumindlægsådan. jeg kunne ikke finde ud af c-delen og har ikke tid til at sætte mig ind i det pga. skal selv til fysik eksamen i morgen spørg en anden herinde :) -
FSA
ForumindlægHjææææælp! jeg er i gang med at forberede mig til fysik Fsa, nu har læst meget i min bog. Men jeg forstår virkelig ikke vekselstrøm!! nogle der vil hjælpe med hvad det er?? -
forbrænding
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er i gang med fsa fysik dispotioner. jeg skal lave en om forbrænding. Nogle der har ideer til hvad jeg kan komme ind på? -
Nitrogens kredsløb
ForumindlægHej Jeg skal snat op i fysik (FSA) og jeg vil høre om der er nogle der kan forklare nitrogens kredsløb lidt bedre end min fysikbog. -
Hjælp
ForumindlægHej :) er der en der vil hjælpe mig med lidt fysik teori, (give mig nogen forkalringer til, hvad de forskellige ting bruges til ? fx Hvad bruges syre og baser til i dag ? -
Volt og ampere ???
ForumindlægHeej alle Skal til eksamen i fysik imorgen. Kan I lige hjælpe med at forklare mig hvad volt og ampere indebærer ? På forhånd tak ! :) -
NORD OG SYD - FORSTÅR DET SIMPELTHEN IKKE!!!
ForumindlægHej jeg er igang med at læse op til fysik - emnet magnetisme. Hvordan finder man ud af nord og syd på en stangmagnet ? ( ved godt dumt spørgsmål ) :( -
Isotoptavlen
ForumindlægHej. Jeg skal snart op i fysik eksamen, men kan ikke rigtigt finde ud af at bruge istotoptavlen, altså det med henfald.. !! Hvad er meningen med henfald -
Nuklidtabellen
ForumindlægGod eftermiddag! Jeg skal op i fysik eksamen i morgen og har ikke helt styr på hvad nuklidtabellen er og hvad den skal bruges til, så jeg tænkte på om der var nogen her inde der vidste det? :) Mvh Christian -
Skal man?
ForumindlægFysik Mundtlig eksamen B: skal man komme ind på Ohms lov hvis man har omkring resistivitet og resistansens temperaturafhængighed?? :O -
FORBRÆNDING !!
Forumindlægjeg står og skal op i fysik imorgen, og en af emnerne er forbrænding ! Jeg kan forsøgene , men teori er jeg helt blank ?? hvad kan man fortælle om?? -
Elektronspring
ForumindlægJeg skal snart til fysik/kemi eksamen, og har brug for forklaring af ''elektronspring'' på forhånd tak!
