Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 19441 til 19460 af 152759
  • reaktionsskema

    Forumindlæg
    hey jeg har fået det spørgsmål i kemi og har virkelig brug for hjælp til at løse det spørgsmålet: vis og forklar hvordan man afstemmer reaktionsskema for forbrænding af bezin og enthol
  • Afgangsprøven

    Forumindlæg
    Hej. Når man skal op i fysik/kemi i folkeskolen trækker man så en seddel, men hvad står der på den seddel ? Hvis der står syre skal jeg så bare lave noget om syre alle de forsøg jeg har lavet eller bare det ene forsøg med en syre forsøg ?
  • Rette SRP

    Forumindlæg
    Hej ! Jeg vil høre om der er en sød sjæl derude som har lyst til at rette min SRP. Det må helst gerne være en kemi og matematik kyndig da det er disse fag jeg skriver i!!!
  • Strukturformler, molekylformler og zig zag formler

    Forumindlæg
    Hej! :) Jeg skal definere hvad henholdsvis strukturformler, molekylformler og zig-zag formler er i kemi. Jeg kan godt se, hvad forskellen er, men jeg kan ikke lige formulere noget, som lyder specielt godt. Er der en der vil hjælpe?
  • Rapport eller journaløvese til eksamen?

    Forumindlæg
    Hvordan er det, det foregår, når man ska inddrage rapport eller journaløvelse til eksamen i kemi B niveau? Hvad skal man særligt komme ind , hvad skal man ikke begynde at snakke om? Er det mere den teoretiske del eller data behandling der skal snakkes om?? Tak. :)
  • P!rotolysegrad og syrestyrke

    Forumindlæg
    Hej :) jeg sidder med en kemi-opgave, og kan ikke rigtig finde ud af hvad der menes med en teoretisk beregning af protolysegraden for mindst en af syrerne ved to koncentrationer. skal jeg beregne protolysegraden? ...Er der nogle som kan hjælpe??
  • Redoxreaktioner

    Forumindlæg
    Heeej Alle derude.. :) Jeg skal til kemi eksamen i morgen og jeg har VIRKELIG brug for hjælp til at afstemme denne redoxreaktion:CH2OH + Cr2O7-- --> COOH + Cr3++
  • Redox + Kvælstofkredsløb

    Forumindlæg
    Heysa Håber på lidt hjælp... Sidder og skriver vandprojekt i Biologi, Kemi og Geografi. Og skal skrive om kvælstofkredsløbet... Hvordan pokker får man lige redoxreaktioner med indover det...?? Håber på et hurtigt svar :D
  • Syre/base

    Forumindlæg
    Hej jeg skal op i fysik/kemi om 2 dage så det haster lidt, går i 8. klasse. Hvad vil det sige at en syre afgiver en H+ ion, og en base optager en H+ ion?
  • Krystalvand -> Krystalsoda

    Forumindlæg
    Hej StudiePortalen.. Mangler en sidste opgave i min kemi rapport, som jeg sidder en smule fast i, hvordan laver man den? (: * OPGAVE Beregn hvor mange molekyler krystalvand indgår i krystalsoda?
  • lektiehjælp

    Forumindlæg
    Hej derude Jeg har brug for hjælp til fagene biologi, fysik og kemi Er der nogen der tilbyder privat lektiehjælp eller ved i hvor jeg kan få hjælp henne over internettet?
  • Hjælp til hypotese

    Forumindlæg
    Hej jeg har svært ved at finde en hypotese til forsøget med fotosyntese og respitation, håber der er nogle som har idee med hvordan en hypose kunne se ud. Er der eventuelle nogle som har været til NV- eksamen hvor i har haft biologi og kemi.
  • Syre- basereaktion

    Forumindlæg
    Hej!! Jeg skal i en rapport forklar en syre-basereaktion nemlig Na+ + OH-. Og da kemi ikke er mine stærke side og jeg er ret meget på bar bund, kunne jeg virkelig godt bruge noget hjælp. På forhånd tak!
  • koncentrationen af H3O+ i 0,2 M HCl

    Forumindlæg
    Hey guys :) Hvordan beregner jeg koncentrationen af H3O+ i 0,2 M HCl? Gerne forklareret i detaljer, da kemi ikke er min stærke side :o) Tak på forhånd...
  • Hvilket fag kommer man op i?

    Forumindlæg
    Skal til eksamen her i første g om et par måneder. Jeg slutter 3 c fag, musik, matematik og kemi. Ville lige høre om der nogle der ved hvordan der går til, om hvilket fag man kommer op i?
  • Baggrundsstråling

    Forumindlæg
    Jeg har lidt problemer med noget fysik/kemi, med dette spørgsmål: Hvilke faktorer kan have betydning for baggrundsstrålingen? Hvis i ved noget om det, så svar venligst så hurtigt som muligt tak.
  • afstemt reaktionsskema af MnO4 - + 2-methyl-propan-2-ol

    Forumindlæg
    Heej Jeg sidder med en kemi-rapport og kan simpelthen ikke afstemme et reaktionsskema ved MnO4 -(permananat) + 2-methyl-propan-2-ol, så hvis nogen ved hvad det er, ville det være en stor hjælp på forhånd tak
  • Forhold mellem teoretisk beregnet og målte værdier?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har fået stillet følgende spørgsmål i kemi: Forhold de målte værdier til de teoretisk beregnede. Men jeg har glemt formlen for den :( er der nogen der lige kan hjælpe mig hurtigt inden i aften?
  • b) beregn stofmængden af natriumchlorid ud fra reaktionsskemaet

    Forumindlæg
    Hej alle, nu har jeg fandme kigger min lorte kemi bog igennem og igennem. Er der nogen der vil hjælpe med med denne : CrO42- (aq) + 2Ag+ (aq) --> Ag2CrO4
  • Karakter

    Forumindlæg
    Hej Vi havde en prøve i kemi, jeg fik 28/30 point/ 2 fejl men hvordan kunne det være jeg fik 10? Er der nogen som kender karakter fordellingen? Eller måske har en forklaring til det?