Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 19441 til 19460 af 27496
-
Mikroskopi af en celle?
ForumindlægVi har i biologi fået en opgave, hvor vi skal angive målestok på et billede af en celle fra et mikroskop. Billedet er forstørret 20.000 gange, Jeg skal indtegne målestok på billedet der svarer til længden af 1 mikrometer (um). Men jeg ved ikke helt, hvordan jeg kommer frem til dette.? Nogen d... -
Synes i det er nogle gode karakterer
ForumindlægVi har fået vores karakterbald i dag... Hehe. Vil gerne høre, hvad i synes om dem? Dansk: Læsning: 7... -
Hvor får røde blodlegemer deres energi fra?
ForumindlægHej! Sidder og skriver på en biologi-opgave. Mangler hjælp til følgende (gerne med uddybende svar): Under en blodtransfusion vil blodet opdeles og de røde blodlegemer bliver opbevaret i en opløsning der indeholder glucose og saltvand. Hvordan skaffer de røde blodlegemer sig energi mens de er i... -
hjælp
ForumindlægHej jeg har mistet mit materiale til biologi og har brug for nogle hurtige svar.. Hvilken energiomdannelse sker der: 1.hvis man brænder træ i sin brændovn? 2.hvis sollys lukkes ind gennem en glasrude? 3.når man forbrænder den mad, man spiser? 4.når man løber? 5.når en elektrisk ål "giver... -
AT, metoder!?
ForumindlægHej. Lige et lille spørgsmål. Jeg skriver en AT-opgave. I danskdelen har jeg analyseret og fortolket to personers meninger, og sat dem op mod hinanden, men hvad skal jeg skrive under metoder? Desuden har jeg i biologi skrevet om doping, og hvad der skal i kroppen, men her har jeg igen et problem,... -
haster...
ForumindlægHej allesammen. Der er to spørgsmål jeg ikke rigtig kan svare på i biologi, angående søer og have. Det første lyder: Forklar hvordan man kan vurdere en søs næringstilstand ved at se på vegetationen og dyrelivet. Det andet lyder: Hvilke problematikker kan der være forbundet med at... -
hvad er periplasma??
Forumindlæghej Alle sammen! Sidder lige med en biologi opgave om bakterier, og kan virkeligt ikke huske hvad periplasma er for noget, udover at det adskiller cellevæggen fra cellemembranen, men hvad består det af?? Nogen gode bud vil blive glad for næsten alt, også bare en hjemmeside hvor jeg selv kan læs... -
Haster virkelig!
ForumindlægSkal aflevere et rapport om fysiologiske målinger i løbet af denne uge, men har ingen anelse for hvordan jeg skal begynde, og hvordan såden et rapport skal se ud. Er der nogle af jer som har lavet den rapport,og kan lægge det under biologi, fysiologiske målinger for så ved jeg i det mindste hvord... -
Hej - hjælp til bedømmelse
ForumindlægHej Jeg er en dreng i 2. g. Jeg har lige afleveret en Biologi rapport som jeg kun fik 4 for, dette kan jeg ikke forstå da jeg fik hjælp af både min far og mor som er læger på højt plan. Nogle der vil komme med deres bedømmelse så jeg kan finde ud af om jeg var totalt ved siden af eller min lær... -
Lufftryk som omhandler mmHg
ForumindlægEr der nogen som kan hjælpe mig med noget biologi? Spørgsmålet lyder således: Lufttrykket over Danmark kan svinge mellem 710mmHg og 790 mmHg. Dette udsving i lufttryk, svarer til forskellen mellem -300m og +600m fra havoverfladen. Kan disse dags-variationer i lufttryk påvirke en VO2-max test? -
MÅ MAN??!
ForumindlægHeej. Jeg skriver om diabetes 2 i biologi og historie, vedrørende den generelle samfundsudvikling, vores leveforhold, osv. Mit spørgsmål lyder på om jeg må indsætte et afsnit omkring hvad der kan gøres ved problemet, konsekvenser osv. til sidst i opgaven, når det ikke står i min problemformule... -
Om Carl von linné og Charles darwin
ForumindlægHej alle, behøver lidt hjælp, da jeg er gået i stå i biologi. Jeg skal skrive en side om hvem Charles Darwin og Carl Von Linné var og hvad gjord dem til så kendte biologer. Jeg har allerede skrevet næsten en hel side men skal lige have lidt mere viden om dem, vil i være søde at give mig lidt fler... -
Effektiv?
Forumindlægen tekst til et billedet tv "Fiskerierhvervets metoder er meget effektive. for effektove måske? a. hvordan kan man være for effektiv? b. hvem kan man stole på i spørgsmålet om udrydningstruede fiskearter? - Biologi eller fiskerne? c. Hvor kan interessekonflikten blive et problem o... -
Oxidation af 3,5,5-trimethyloctan-2-ol med kaliumdichromat
ForumindlægHej alle sammen, står her med en biologi rapport osm jeg skal have lavet færdig, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af disse oxidationene, det ville være helt vidunderligt, hvis der var en rar sjæl derude, der lige kunne hjælpe mig med dem :)) Oxidation af 3,5,5-trimethyloctan-2-ol med kal... -
Hjælp til oxidationer.
ForumindlægHej alle sammen, står her med en biologi rapport osm jeg skal have lavet færdig, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af disse oxidationene, det ville være helt vidunderligt, hvis der var en rar sjæl derude, der lige kunne hjælpe mig med dem :)) Oxidation af 3,5,5-trimethyloctan-2-ol med kali... -
Menneskets forhold til Naturen.
ForumindlægHej folkens! Jeg har netop fået mit emne til min AT-eksamen. Emnets navn er "menneskets forhold til naturen", men er i tvivl, hvilken emner jeg kan vælge og hvilken tilhørende fag. Jeg vil gerne skrive i fagene Historie/Biologi eller historie/matematik Råd søges! -
HJÆLP, det haster.
ForumindlægJeg sidder her og prøver at kæmpe med nogte biologi jeg håber der er en der vil hjælpe, jeg har en opgave for om hæmning af nervesytemet. Og jeg har fået et spørgsmål der lyder: hvorfor kan neurotansmittere i fremmede synapser udløse et aktionspotentiale ved at øge Na+ - permeabiliteten ? Håb... -
Gærcellers aktivitet - forsøg
ForumindlægVi har i biologi lavet forsøget med gærcellers aktivitet, hvor formålet med dette forsøg var at undersøge hvordan gærcellers aktivitet blev påvirket af temperatur og sukkermængden i form af sirup. Men vi bliver sprugt, hvorfor vi har brugt sirup istedet for sukker i forsøget, hvilket jeg simpelth... -
Genetik - mutation
ForumindlægHej Jeg ville høre om der er nogen derude som har styr på biologi og kan hjælpe mig med denne her opgave Disse følgende fagudtryk skal der gøre brug af: Selektion,mutation, evolution, gentisk variation- og begreberne skal forklares og sættes i sammenhæng med opgaven. Jeg håber virkelig der... -
Spytamalase nedbrydning af brød?
Forumindlæghej jeg er igang med at skrive en biologi rapport og spytamylases nedbrydning af stivelse, men er ligesom gået lidt i stå ved et spørgsmål. Hvorfor kommer brød til at smage sødt, hvis man tygger overdrevent længe på det? har en ide om hvorfor det kunne gøre det, men er der nogen der har en teor...
