Søgning på: dansk sprogpolitik. Resultater: 19461 til 19480 af 40954
-
hjælp til problemformulering
ForumindlægJeg skriver i Dansk og Afsætning og skal skrive om TopDanmark. Min problemformulering lyder således: Undersøg Topdanmarks konkurrencemæssige position på det danske marked for forsikringer og diskuter hvilke strategier virksomheden kan anvende for at forbedre sin position. Nogen der ved hv... -
SRP MATEMATIK HJÆLP
ForumindlægHej alle. Jeg skal snart til at vælge fag og emne til SRP. Mit studieretningsfag matematik overvejer jeg at kombinere med dansk, hvor man skriver en formidlingsopgave i dansk-delen, men jeg har ingen ide om hvad jeg kan skrive om. Er der nogen der har nogle ideer til nogle emner? Tak på forhånd -
ENKELT SPØRGESMÅL! engelsk
Forumindlæghej vi er igang med at læse bogen The Boogeyman af Stephen King\n\nJeg mener også den er oversat til dansk, men biblioteket ku ikke finde den. Hvad hedder den bog egentlig på dansk? for boogey kan betyde meget, så spørger jer om hvad den er oversat til hvis der er nogle der har læst den :)\n\npå ... -
Optagelses prøve
ForumindlægJeg skal her den 18. maj til optagelses prøve, hvilket jeg er nervøs over. Jeg skulle høre om i kunne komme med nogle ideer på, hvad jeg kunne øve mig på. Kan næsten det hele i matematik, men har desværre problemer med dansk :( - Det er skriftlig dansk, engelsk, matematik og fysik/kemi Håber I v... -
Spansk oversættelse
ForumindlægHej! Jeg har oversat en dansk tekst til spansk, men jeg har ingen anelse om det er rigtigt eller forkert, så hvis jeg kunne få lidt hjælp ville det være skønt :D Her er linket til et dokument med den danske tekst og min oversættelse af https://docs.google.com/document/d/1z7hn_1OFtfZVCvbbp1aQgaU... -
AP - Test
ForumindlægHej..\n\nVille høre om der var nogle, der havde notater til latin (grammatik), morfologi (dansk) og syntaks (dansk).. Skal menlig efter den nye reform op i en prøve i alle ovennævnte punkter.\nHåber der nogle der kan lægge el. evt. sende nogle notater.\n - På forhånd tak! :) -
hjælp
ForumindlægHej derude Jeg har valgt at skrive om antibiotika til SRP, hvor jeg vil arbejde med fagene dansk og bioteknologi. Jeg ved bare ikke helt præcis hvilken retning jeg vil mod, og hvordan jeg kan få dansk med ind i det. Håber der i det mindste er én der vil komme med gode råd til mig ;) -
Mundtlig studentereksamen
ForumindlægHejJeg ville blot høre hvordan en mundtlig studentereksamen foregår i dansk???Hvad kommer man op i, hvordan vil spørgsmålene evt. lyde osv?? Hvordan ville I evt. anbefale mig om at forberede mig til dansk mundtlig eksamen ALLEREDE NU. Hvad skal man sætte sig ind i osv, hvis man nu risikerer at ko... -
HJÆLP - AT
ForumindlægJeg skriver i dansk og historie om jernbanen. Jeg ved hvor stor vægt lærerne ligger på metodebevidsthed og hvorvidt man kan få de to fag til at arbejde sammen. Jeg forklarer generelle fakta om jernbanen i min historiske del, og analyserer en tekst og et billede om jernbanen i dansk. Er jeg ga... -
Romananalyse - kvalitativ metode?
ForumindlægHej, Hvis man i faget dansk laver en analyse/fortolkning af en selvbiografi med fokus på sociale/samfundsmæssige sammenhænge, og herefter anvender selvsamme analyse i en tværfaglig problemstilling i fagene dansk/samfundsfag, hvor samfundsfagsdelen består i, at man bruger sociologiske teorier på d... -
Hjælp - AT (almen studieforberedelse) metode
ForumindlægHej allesammen Skal op i At på tirsdag men kan ikke rigtig finde ud af hvilken metode jeg har brugt.. Har benyttet mig af fagene dansk og fysik, hvor jeg i fysik selvfølgelig har brugt naturvidenskabelig metode. I dansk har jeg arbejde med retorik og argumentation - men kan ikke finde ud af hvilk... -
Reklamer
ForumindlægHej! Jeg skal have 2 afsenderrelaterede reklamer og 2 modtagerrelaterede reklamer. De skal være danske, eller de skal blive vist i dansk tv. De eneste jeg kan komme i tanke om er Louis Nielsen reklamen, hvor Gorden Ramsey er med i. Men er den afsender eller modtagerrelaterede? og er det deno... -
konkurrenceevne
Forumindlægplease hjælp mig med de 2 opgaverskal aflevere det imorgen please help Vurder hvilke konsekvenser outsourcing har for kravene til den danske arbejdsstyrke fremover. Kom herunder ind på begrebet konkurrenceevne.Forklar hvilke muligheder regeringen har for at styrke den danske konkurrenceevne ... -
Chance for at bestå mundtlig
ForumindlægHvor meget/lidt skal der til for at bestå dansk eksamen..? skal op i dansk A (HF) på tirsdag og er rigtig nervøs for om jeg kan bestå da jeg dumpede et par fag sidste år pga. nervøsitet. Er det vigtigste bare at kunne analysere en smule ud fra den tekst man kommer op i samt at perspektivere lidt ... -
Beregning af gennemsnit
ForumindlægHej hejNår man skal beregne sit gennemsnit for sin studentereksamen, hvordan gør man så helt præcis?Hvis man fx har fået karaktererne:Årskarakter:Dansk: 11Matematik: 10Engelsk: 9Eksamenskarakter:Dansk: 10Matematik: 11Skal man så ikke regne gennemsnittet af årskaraktererne, og gennemsnittet af eks... -
Henførende stedord - tysk..
ForumindlægHej, jeg skal lave en oversættelse fra dansk til tysk, hvor der indegår henførende stedord. Så har oversæt en enkelt sætning, for at se om jeg forstår det rigtigt den lydende følgende: Dansk = Manden, som står der, er min tidligere kollega. Tysk = Der Mann, der steht der, ist meiner frühe... -
PC-ordbog download
ForumindlægEr der nogen, der ved, om der findes et download på nettet, hvor man kan hente en Engelsk-Dansk og en Dansk-Engelsk ordbog? Jeg skal bruge dem til eksamen, så det skal være en udgave, der ikke kræver netadgang (deraf download)! Håber meget, nogen kan hjælpe. Der fulgte nemlig ikke CD-rom med... -
Billede
ForumindlægHej .Jeg har om nationalromantik i dansk nu.Jeg har en opgave for at finde et billede jeg synes er meget dansk og så forklare hvorfor.Jeg ved ikke hvad jeg skal finde, vil gerne lave noget rigtig godt istedet for som de andre jeg kender der finder et billede af den lille havfrue eller noget ..Håb... -
AT 2016 grænsekontrol
ForumindlægHej Jeg skal snart beslutte mig for mit AT emne, og jeg overvejer at skrive om grænsekontrol i samfundsfag og dansk, men jeg manlgler noget inspiration til hvad opgaven kan indeholde.. Jeg har tænkt på noget omkring partiernes diskurs til emnet, og at inddrage det aktuelle med dansk og svensk ... -
Folkeeventyr FSA
ForumindlægHej studie portalen :) Jeg skal op i folkeeventyr i den danske mundtlige prøve, og så ville jeg bare høre om i havde nogle gode forslag til hvilket folkeeventyr jeg skulle vælge at analysere? Måske om der er nogle der har haft gode erfaringer eller bare lige kender et godt folkeeventyr....
