Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 19541 til 19560 af 48880
  • Diskussion af en kronik

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg skal skrive en redegørelse og diskussion af kronikken "Ynglepleje - på med rygsækken og ud i verden". Selve redegørelsen har jeg lavet, men hvordan starter jeg diskussionen op?
  • Kommaer !!

    Forumindlæg
    Hej Hvornår sætter man komma på engelsk? Sætter man kun grammatiske kommaer?
  • Litteraturliste

    Forumindlæg
    Jeg har 6 forfatter, hvis jeg skriver forfatternes efternavn først og derefter fornavn kun for første forfatter er ok og de andres forfatter skriver jeg bare fornavn og derefter efternavn
  • Oprindeligt

    Forumindlæg
    Hvornår hedder det/ Eller hvad hedder det: Jeg kommer oprindeligt fra Jylland Eller hedder det; Jeg kommer oprindelig fra Jylland Hvornår er det det ene og det andet? Forklaring søges
  • Søger bograpport : Nattevagt

    Forumindlæg
    Søger en bograpport af nattevagt - henrik pontoppidan Vis du har en liggende bare EN lige mget hvor god eller dårlig den er , ejg er totalt ligeglad :) så skriv til min msn : [email protected] Eller send den til den.. Så ville jeg blive enormt glad, da jeg skal efter tjekke min fætters.
  • problemformulering

    Forumindlæg
    er bare total lost med at skulle skrive en problemformlering om dette bryggeri. har nu siddet i 2 timer og prøvet at få noget ned på et papir og jeg har ikke fået lavet en eneste streg Er der nogen der kan hjælpe så jeg i hvertfald bare kan komme igang.
  • shall vs should

    Forumindlæg
    Shall we go or should we go? What shall we do today or what should we do today? Hvad er rigtig og hvorfor? Kan aldrig finde forskellen på de to.
  • ADAM - prognose

    Forumindlæg
    Jeg skal finde en prognose, som er blevet udarbejdet med brug af den makroøkonomiske model ADAM. Jeg har søgt længe på google, men har intet fundet. Nogle der kan hjælpe? På forhånd tak!
  • Ide til case skrivning

    Forumindlæg
    Jeg står og skal til at skrive en case/projekt, hvor det overordnet emne er Virksomheden og udlandet Mangler ideer til hvad jeg kan skrive om og gerne noget der ikke er helt umuligt at lave problemformulering til og finde oplysninger om
  • karakter 4

    Forumindlæg
    er karakter 4 på 7-trins skalaen ok?? har tænkt til at studere som sygeplejerske, og lurer på om en kan have karakter 4 i nogle fag, eller om det er for dårlig??
  • Kristendom i Danmark

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har et spørgsmål som jeg ikke ved hvordan jeg skal svare på "Hvilken betydning havde kristendommens indførelse i Danmark?"
  • testimonial?

    Forumindlæg
    Hej alle. Har et lille spørgsmål - er en testimonial en genre og i hvilke forbindelser kan den benyttes? Hvis i kan besvare mit spørgsmål hurtigst muligt, vil jeg være mere end taknemmelig :)
  • Engelsk B?

    Forumindlæg
    jeg har måske tænkt til at tage Engelsk B på Hf-enkeltfag, eftersom min Engelsk karakter var dårlig fra Norge, da jeg fik karakter 2 på eksamen. men da lurer jeg på om der er smart og lade det være, efter som jeg ikke er så dyktig i muntlig og skriflig. så hvad mener i jeg skal gøre, da jeg ...
  • Engelsk rettelse og meget lille oversættelse

    Forumindlæg
    Hej er der nogen som kan hjælpe mig med rettelsen her? Har rettet den til noget som jeg tror er rigtigt , men kan ikke forklare HVORFOR?!!! e) The ship capsized and 41 men lost their life. ? The ship capsized and 41 men lost their lifes og er der nogen som evt. kan spotte en fejl i oversættelsen ...
  • Introducerende artikel om brugstekster??!

    Forumindlæg
    Hej venner, Jeg skal skrive en introducerende artikel om brugstekster. Men ved ikke lige helt hvordan man skal komme igang? Jeg ved godt hvad brugstekster er, men ved ikke hvordan man skriver en introducerende artikel om det? Jeg har heller ikke nogle eksempler at kunne kigge på og få inspiratio...
  • AT årsprøve i engelsk og historie

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er igang med at lave min disposition til min årsprøve i AT. Hvilken metode skal jeg bruge i engelsk og hvilken metode skal jeg bruge i historie ? Jeg har fået at vide at jeg skal bruge den humanistiske metode i engelsk, men hvad indeholder den og hvad indeholder den kildekritiske i his...
  • Metode / Teori - IGEN

    Forumindlæg
    Ja nu ved jeg godt at der er blevet spurgt om det her mange mange gange. Men jeg kan simpelthen ikke se hvilken metode og teori jeg har brugt til min synopsis. Jeg har analyseret et digt - det må vel bare være tekstanalyse - men hvor kommer teorien så ind? Derudover har jeg en artikel som jeg bru...
  • Tidspres

    Forumindlæg
    Heey alle.... Nu har jeg lige siddet og taget tid på mit oplæg, og det tager 10 minutter kun om det ene af fagene, metoder osv.... skal jeg så bare snakke om metoder, kritik osv...? og så i stedet snakke om yderligere materiale i diskussionen?
  • mainstreamfilm

    Forumindlæg
    Er mainstreamfilm nogle film/dokumenptarorgrammer der er aktuel i øjeblikket. Eksempelvis "den globale opvarmning" eller en dokumentarfilm om muslimske kvinder der bærer tørklæde.
  • Tysk - en sætning

    Forumindlæg
    Hej hvordan siger man på tysk: Jeg har boet her et år Für ein Jahr habe ich hier gewohnt Er det rigtigt?