Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 19541 til 19560 af 27496
-
Hjælp til omformulering af problemformulering
ForumindlægJeg er ved at lave AT-synopsis i religion og biologi, hvor jeg har valgt at arbejde med Darwins evolutionsteori. Jeg har en problemformulering, men den skal omformuleres, så den bliver til et spørgsmål. "En undersøgelse af hvordan Charles Darwins evolutionsteori var et videnskabeligt gennemb... -
Hjernen, hjælp til at inddrage matematik.
ForumindlægJeg skal til at skrive studieretnings projekt, nogen som har nogle ideer til hvordan jeg indrager mattematik? De 3 fag som jeg har valgt er - Biolog Filosofi og matematik. • Biologi Hjernen, hvordan fungere den? • Matematik ??? • Filosofi Sjæl, den åndelige kontra det lægemlige. ... -
Genetik
ForumindlægHej Nogen der kunne hjælpe mig med noget biologi ? Hvor finder vi generne? hvad er gener og hvilken funktioner har de ? Ved kønnet befrugtning opstår der stor variation, Hvorfor er det en fordel? Hvad er kloning? Hvad vil det sige at Gensplejse? nævn nogen områder hvor tekniken andvendes Ville væ... -
Menstruationscyklus og moskusagtige stoffer
ForumindlægYep, hej. Vi har i min biologi klasse omkring menstruationscyklus og hormonerne der hører hertil. Vi skal til i morgen lave nogle opgaver - de fleste af dem rimeligt lette - men så er der den her beep irriterende opgave, hvor man skal beskrive og analysere en graf som jeg bare fatter hat af... -
Hjertet - afiltet og iltet blod ?
ForumindlægHej Har lige nogle spørgsmål om hjertet., eftersom jeg er igang med biologi rapport. - Hvorfor er der forskel på vægtykkelse i højre- og venstre hjertekammer? - Hvilken funktion har blodkarrene på hjertesoverflade? - Fører nogle arterier afiltet blod? og hvordan skal man evt. forklare det? - Ffør... -
Kulhydrater/sakkarider - æbler, cola osv.
ForumindlægHej alle, Sidder og er irriteret over en biologi rapport som egentlig var til i dag, men vi må gerne aflevere mandag :) Det er en rapport over glykæmisk indeks og jeg ved ikke hvordan jeg finder ud af, hvilken slag sakkarid mine fødevarer er.. Jeg har med cola, rugbrød, æbler og cornflakes at gø... -
PULS
ForumindlægHej sidder med en biologi rapport er lidt væk der er blevet givet et spørgsmål der lyder sim følgende: man kan med fornuft lave testen ( 2-punkt-konditionstest) et par gange samtidig med at testen bliver bedst, hvis du rammer to puls værdier der ikke ligger for tæt på hinanden eks. 13-160. Forkla... -
HÆLP!! DET HASTER!
ForumindlægJeg har en fremlæggelse i biologi, om lungekræft. Jeg skal bl.a. komme ind på hvor farligt lungekræft er, og jeg ved af egen viden, at det er yderst farligt. Jeg har prøvet at søge inde på nettet, men kan desværre ikke finde noget der er nyttigt... Hvis i ved noget om det, vil i så ikke hjælpe hu... -
En ide til et overskrift :D?
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en biologi artikel om renseanlæg. Jeg skal komme ind på vandets vej gennem rensningsanlægget og de 3 typer : mekanisk, kemisk og biologisk rensning. også Ns kredsløb Vi skal selv finde på en overskrift, og jeg kan ikke finde på en. Kan i komme med nogle ide om et overskrift t... -
blodtryk og puls - forskel på drenge og piger?
ForumindlægJeg er igang med at skrive en biologi rapport om blodtryk og puls, i forhold til rygning. Men jeg er usikker på, om der er forskel på drenge og pigers blodtryk og puls? om det kan have noget at gøre med rygning? og hvorfor er der forskel på drenge og pigers blodtryk og puls?? jeg håber virkeli... -
gode råd eller lidt hjælp?
ForumindlægHej , Jeg er i gang med at skrive en biologi rapport. Jeg skal besvare et spørgsmål der lyder således: "hvordan ændres hormonniveauerne under en graviditet?" Jeg har forklaret lidt om HCG og HCS , men kan ikke komme på mere, desuden har jeg lidt svært ved at formulere det. Synes heller ... -
Bioteknologi terminsprøve
ForumindlægTror I, at ens lærer kan finde på at bruge opgaver fra gamle biologi-eksamenssæt og opgaver fra gamle kemisæt, når man skal op til bioteknologi terminsprøve? Eller bruges der blot DELE af gamle bioteknologi eksamenssæt? Og er der nogen, der har nogle råd til, hvordan man bedst forbereder sig? Bå... -
Bio/Hist AT - problemstillinger
ForumindlægEmnet er det samme som 3.g'ernes sidste år; "Rejser - opdagelser, forandringer og ny viden" Jeg har valgt Biologi A og Historie (Humaniora) A. Hvor mit valgte emne er "Opiumskrigene". Er der nogen der har nogle gode problemstillinger de tør dele med mig? Er lidt på bar b... -
respiration mitokondrier
ForumindlægJeg har en biologi prøve imorgen og er igang med at forberede mig. Der er 2 ting der undre mig lidt, og jeg har ikke kunne finde svar på internettet. Foregår der respiration i mitokondrierne i en celle? og hvad er mitokondriernes formål? Er der ikke også en der på en børnevenlig måde vil forkla... -
EP: Kan motion mindske risikoen for kræft?
Forumindlæghej. jeg skal igang med min EP. jeg har fundet udaf hvad jeg vil skrive om i biologi og hvilke emner jeg skal indover. men jeg skal også skrive den i matematik på b-niveau. Er der nogen her inde som har nogle gode råd eller idder. jeg har tænkt lidt over funktionsteori og statistik. men ved ikk... -
hjælp til humaniora
ForumindlægHej jeg er igang med AT8, vores emne er fremtidsvisioner og vi skal indblande engelsk og biologi. altså skal vi bruge humaniora som metode hvilket jeg har store problemer med. Jeg har den her artikel http://revellian.com/2008/06/05/lab-grown-in-vitro-meat-hamburger-horror/ hvad kunne man sige ... -
AT - problemformulering
ForumindlægHej i vores kommende AT forløb som er alternativer har jeg i fagene samfundsfag og biologi valgt at skrive om den veganske livsstil, og jeg har lidt svært ved at komme på en problemformulering i den forbindelse som er fyldestgørende for begge fag og deres metoder? Hvis en af jer har en mulig prob... -
Robert Koch og hans metoder..
ForumindlægHeej sidder med AT :( Skriver AT i biologi og historie om kolerabakterien Er kørt lidt fast i metoder.. har fundet ud af, at robert koch opdyrkede bakterierne, og fulgte hans postulater for at tjekke, om bakterien var sygedomsfremkaldende,men kan ikke finde ud af, om hans undersøgelser var labora... -
Nedbrydning af organiske stoffer i døde dyr og planter
ForumindlægHej Alle. Jeg sidder her og kæmper lidt med biologi, så håber I kan hjælpe mig med mine spørgsmål. 1. Hvordan bliver de organiske stoffer i døde dyr og planter nedbrudt i naturen ? 2. Udleder vi mennesker stoffer til naturen, som er vanskelige at nedbryde ? 3. Hvordan nedbrydes den mad du sel... -
Perspektivering til Darwin AT
ForumindlægHej, jeg har skrevet en AT opgave om Darwin i historie A og biologi C Den perspektivering jeg er kommet med er egentlig ikke så god, så jeg tænkte om nogen kunne hjælpe mig ? Jeg skal perspektivere til en eller nogle af følgende AT emner : AT1: Oplysningstiden AT2: Argumentation og videnskabsområ...
