Søgning på: historie eksamen synopsis. Resultater: 19581 til 19600 af 48309
-
Religion???
ForumindlægJeg tænkte bare på hvorfor der ikke er et forum der hedder "religion"? Når nu old er repræsenteret... Vi er jo nogle der skal til eksamen, og det kunne da være rart at have et forum at diskutere i. -
Noter for Matematik c
ForumindlægHej venner! Er der nogle som ligger inde med sådan nogle notater.. De jeg sådan set skal bruge er mest til mundelig eksamen. Så hvis der er nogel som kender link eller noget, er de meget velkommende til at skrive. -
hjælp!!! :-/ islamnoter søges!!!
Forumindlægjeg skal op i religion på fredag, og synes selv læsningen gik rigtig godt, indtil jeg kom til islam..... puha, det er svært.... - og jeg er 99% sikker på at netop DERFOR kommer jeg op i det.... nogen der har nogle gode noter? :-) -
Afskaf idræt
ForumindlægEr der nogen der deler min holdning om at idræt burde afskaffes som obligatorisk fag i gym.? Hvorfor? Hvorfor ikke? -
HJÆLP - Eating Sugar, eksamensopgave!
ForumindlægVille være evigt taknemmelig, hvis jeg kunne få tilsendt en engelsk eksamensopgave ved navn "Eating Sugar". Får årskarakter på fredag, d. 02.05.08! Så hvis jeg kunne få bikset en god stil sammen inden, ville jeg være glad! På forhånd tak! Email: [email protected] -
Eksisterer muligheden for at gå 3.g om?
ForumindlægHej, Jeg ville lige forhøre mig om muligheden for at gå 3.g om eksisterer? Jeg er nemlig i den uheldige situation, at mine årskarakterer desværre ikke er blevet så gode, for at sige det mildt, i forhold til mit nuværende gennemsnit og mine forventninger. Det skal dog siges, at jeg har haft meget ... -
emner.....?
ForumindlægHejsa....ville lige høre om der var nogen,som kunne henvise mig til et sted hvor man kan se eventuelle emner til 3.g opgaven????Også gerne hvis i selv har et godt emne..... :) -
jeg har brug for hjælp
Forumindlæghejsa alle jeg skal lave en analyse at disse tekster1. busstreken i Montgomery, Alabama 1955. boykottens ledelses introduktion til den sorte befolkning. Montgomery kommunalbestyrelses reaktion på højesterets kendelse om forbud mod diskrimination i busser. 2. Stokeley Carmichae. om Black Power 196... -
Hvor mange henvisninger?
ForumindlægHejsaSidder lige og overvejer, hvor mange sidehenvisninger det egentligt er "normalt" at have, for indtil videre har jeg 35 på 15 sider... syntes det virker af mange. Men så er det jeg gerne vil høre med jer andre, hvor mange I har? Er det godt eller dårligt at have (for) mange?:-)¤Chri... -
Dårlig til engelsk
ForumindlægJeg går i niende klasse og skal i gymnasiet efter sommerferien. Jeg klarer mig rimelig godt i dansk lidt over gennemsnittet. I matematik klarer jeg mig rigtig godt(blandt de bedste i klassen, hvis ikke den bedste.) Men engelsk er en anden sag, jeg har svært ved at bygge sætningerne op så de giver... -
1. verdenskrigs spørgsmål/opgave til torsdag.
ForumindlægHvilke forklaringer kan der gives på udbruddet af 1. verdenskrig? Hvad kendetegnede livet som soldat under 1. verdenskrig? Hvilken rolle spillede Danmark og danskerne under 1. verdenskrig? Hvilke konsekvenser fik versaillestraktaten? Forklar hvad Dolkestødslegenden er? Ville være utrolig ... -
hva er a,b,c niveau på Hf?
Forumindlæghva er a,b,c niveau på Hf? Jeg skal på Hf efter sommerferien.. så derfor ville jeg meget gerne vide det.. På forhånd TAK.. -
Jan Sonnergaard opgave - Polterabend.
ForumindlægJeg er ved at skrive dansk opgave om Jan Sonnergaards POLTERABEND. Og er nået til spørgsmålet. Er der en skjult kritik af mennesket i teksten? Indtilvidrer er jeg nået frem til dette: Efter min analyse af jeg-fortælleren som døden, vil jeg umiddelbart sige at der ikke er en specifik kritik af ... -
HJælp mig :) det haster
ForumindlægHej,, jeg har lidt et problem her. Jeg har lavet en problemformulering og nogle problemstillinger ud fra nogle artikler vi har fået udleveret. Men det jeg egentlig ville høre, er om det er sammenhængende med problemformuleringen? Som I nok kan se har jeg en del problemstillinger, så jeg ville hør... -
analyse : Pernille af Herman Bang
Forumindlæghej :D er der nogen her som kan hjælpe mig ? jeg har virkligt brug for hjælp ! til analyse : Pernille af Herman Bang -
Hvad er antropologi?
ForumindlægHej Jeg sagde igår til min lærer at antropologi var læring om mennesker...og at det omhandler at man kigger på de enkelte individer, hvilket jeg hørte en anden engang nævne for længe siden...Men læreren synes ikke det var helt det rigtige svar, så en anden elev kom med en bedre forklaring Men jeg... -
Arbejderbevægelsen
ForumindlægArbejderbevægelsen begyndte i 1848, da Karl Marx udgav "Det kommunistiske Manifest", og i 1871 i Danmark, da Louis Pio udgav "Socialistiske Blade". Men jeg kan ikke finde noget om hvornår arbejderbevægelsen sluttede? -
Tanker om årets AT emne?
ForumindlægSidste år med AT, og emnet er Havet livgivende, dødbringende, legendeskabende - hvad er jeres tanker? Som en sproglig elev kan jeg føle mig lidt utilfreds da jeg føler emnet er virkelig afgrænset, men det kan selvfølgelig være at andre folk har andre tanker? -
Danskopgave - ørneflugt
ForumindlægKære kollegaer Jeg har besluttet at skrive om Henrik Pontoppidans forfatterskab. Bl.a. vil jeg analysere og fortolke "ørneflugt" og sammenligne den med HCAs den grimme ælling. Jeg har allerede observeret én opgave omhandlende dette emne, men desværre var den mangelfuld. Har i skrevet no... -
SRP længde
ForumindlægHej allesammen. Jeg står med et problem: jeg har stort set skrevet min SRP færdig, og føler, at jeg har besvaret min problemformulering. Jeg har bare det problem, at den er en side for lang (dvs. 21 siders brødtekst fra indledning - konklusion). Jeg har allerede smidt en god del figurer og skemae...
