Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)
SRP længde
Hej allesammen. Jeg står med et problem: jeg har stort set skrevet min SRP færdig, og føler, at jeg har besvaret min problemformulering. Jeg har bare det problem, at den er en side for lang (dvs. 21 siders brødtekst fra indledning - konklusion). Jeg har allerede smidt en god del figurer og skemaer ned som bilag, og føler ikke, at jeg kan skære mere af. Har det stor betydning, at den overskrider grænsen lidt?
Svar #1
10. december 2015 af K92H (Slettet)
Jeg tror umiddelbart ikke, at det har voldsom stor betydning, så længe det kun handler om en enkelt side. Havde det derimod været 3-4 sider for meget, ville det nok trække meget ned og omvendt, hvis det var 3-4 sider for lidt.
Nu er det godt nok ikke helt det samme og så alligevel, men da jeg skrev SRO i 2.g, havde jeg skrevet omkring en side eller to for meget (hvilket betød, at jeg var nødt til at ændre skriftstørrelse og linjeafstand), og selvom det blev pointeret, da jeg fik opgaven tilbage, trak det ikke ned på min karakter.
Du kan evt. overveje, om du kan skære noget af det redegørende af, da dette afsnit ikke er særlig vigtigt i forhold til analysen og diskussionen.
Svar #2
10. december 2015 af laurabloch (Slettet)
Ja, overvej grundigt at skære ned på redegørelsen. Analysen, diskussionen og perspektiveringen er vigtigst!
Svar #3
10. december 2015 af freddy96 (Slettet)
Nu ved jeg ikke hvilke fag du skriver i men hvis du, som jeg, skriver i Samfundsfag og Historie er det vigtigt også at opveje redegørelsen da den har stor indflydelse på historie-delen. Hvis du "kun" har skrevet en side for meget må du forsøge at ændre lidt i layout eksempelvis: skrifttype, margen, afstand mellem afsnit. Men selvfølgelig stadigvæk prioritere at dit layout ser indbydende ud.
Hvis det slet ikke kan lade sig gøre, bliver du nødt til at være kritisk og slå ned på de steder som ikke har afgørende betydning for din opgave. Det nytter jo ikke noget at du skærer en hel side redegørelse af, da det ofte er den du laver din analyse ud fra.
Men jeg tager forbehold for at det kan være anderledes omstændigheder, hvis du skriver i naturvidenskabelige fag.
Svar #4
10. december 2015 af Detrimeo (Slettet)
Tak for jeres svar :) Jeg har allerede skåret en del i redegørelsen, men jeg føler ikke, at jeg kan fjerne mere uden at miste væsentlig information. Jeg skriver i musik og historie, forresten. Angående skrifttype har jeg allerede ændret fra Calibri til Times New Roman, og jeg bruger normale margener. Jeg tror bare, at jeg må lade den ligge i lidt tid, og se om jeg kan finde noget der kan skæres væk en anden dag.
Svar #5
11. december 2015 af s9639 (Slettet)
Skriftype og margner har ingen betydning for længden, da én side er defineret ved 2400 tegn med mellemrum. Du kan derfor sagtens have en graf der fylder en halv side, uden at den halve side tælle med :-)
Skriv et svar til: SRP længde
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.