Søgning på: tysk anders sein. Resultater: 19581 til 19600 af 103118
-
hyperbel
ForumindlægGrafen for en hyperbel f(x) = a/x, går gennem punkterne (3,2) og (x0,1/3). Bestem a og x0 -
Opgave - Polynomier
ForumindlægHej alle. Jeg har fået stillet denne opgave: "Produktet af to på hinanden følgende tal er 1122. Bestem de to tal." Opgaven er under emnet 'Polynomier', men jeg kan ikke finde ud af en metode indenfor polynomier hvorpå jeg kan udregne denne opgave. Jeg håber i kan hjælpe mig. P... -
Benyttelse af SRP i AT
ForumindlægTidligere på skoleåret skrev jeg en SRP der blev givet et 12-tal, derfor er min intention at bruge den sammen analyse om jeg har lavet i SRP i min AT delkonklusioner. Umiddelbart passer de godt sammen, og det er ikke problemet. Jeg er dog i tvivl om hvorledes at benytte min SRP i min AT vil tæl... -
Gymnasie matematik. nogle opgaver jeg har problemer med?
Forumindlæg<p>I et koordinatsystem i planen er en linie l og en cirkel C bestemt ved</p> <p>l: y = -x + 4</p> <p>C: x<sup>2 </sup>+y<sup>2 </sup>-6x -10y +26 = 0</p> <p>tegn linien og cirklen. ( bare en forklaring til hvordan det kan inds&... -
eksamens spørgsmål, stx maj 2007
Forumindlægopgave 14: En bestemt type af massive metalgenstande fremkommer ved at fjerne en halvkugle i hver ende af en cylinder. Radius i halvkuglerne er lig med cylinderens radius. For en metalgenstand af denne type, hvor overfladen skal være 4 dm^2, gælder, at: 2*pi*r*h + 4 * pi* r^2 = 4 og V = pi ... -
reduceringsopgave
Forumindlægjeg stinker til at reducere så er der ikke nogen mat. nørder der kan hjælpe mig her og fortælle mig hvordan i gør det. det er følgende der skal reduceres: (x + 2y)^2 - x(2x +4y) + (x + 2y)(x - 2y) det ville være endnu dejligere hvis i kunne skrive det op punkt for punkt så jeg fremover nogenlunde... -
dispotion over Queen Elisabeth
ForumindlægHvornår skete den første skandale i det Engelske kongehus, og hvor mange af samme historier som kunne komme sig dårligt ud for Droningen Queen Elisabeth -
BEVIS
ForumindlægEr der nogen der kan lave et bevis for denne sætning:Et n-tegradspolynomium har højt n rødder. Bevis: vi vil bevise sætningen ved induktion Vi skal først bevise at sætningen er sand for n = 0 Et nultegradspolynomium er en funktion af formen: f(x) = a0 Hvor a0 er et tal der ikke er nul. Et så... -
Studie
ForumindlægTror i stadig at adgangskvotienten for farmaceustudiet i 2009 vil være at man bare skal være bestået i gymnasiet som i år? og er alle der har søgt på kvote 2 til farmaceutstudiet i år blevet optaget?? -
Verdensbilleder & Epicykler
ForumindlægHej. Vi har i Gymnasiet fået en opgave hvor vi skal beskrive hvad "Epicykler" er, jeg ved godt nogenlunde hvad der er, men er der en der kan forklare det godt og gerne firkantet? Og endnu et spørgsmål er der nogle der kan finde nogle links med noget om verdensbilleder der er mere end ... -
Vands fordampningsvarme
ForumindlægHej er der ikke nogen som har en rapport eller aflevering som de gider låne mig, ang. vands fordampningsvarme og alle de tilsvarende formler dertil. Jeg forstår f.eks. ikke hvilken rolle Y=a*x+b spiller? og heller ikke hvordan jeg skal lave min graf ? -
middeltal
Forumindlæger gået lidt i stå for jeg er nået til en opgave der lyder; Find middeltallet af: 11, 12, 17 og 20 men jeg aner ikke hvordan man gør. :S -
Novelle - Sexualitet og identitet
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har lige trukket i mundtlig dansk, trak Noveller om Sexualitet og Identitet. Nogle gode foreslag til en novelle som ville være oplagt at tage? Glæder mig til at høre svar :-) -
Målbeskrivelse til celle- og vævsbiologi og excitable celler ?
ForumindlægHejsa, da jeg planlægger at tage lidt ud og rejse på 2. semester på medicin (KU), vil jeg gerne læse en smule op til 2. semester nu. Jeg har dog problemer med at finde en målbeskrivelse til celle-vævsbiologi, hvor der er angivet hvilke kapitler, der skal læses til hvilke emner (har både ledt på ... -
Hjælp til en enkelt linje - oversættelse
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med at oversætte denne sætning til engelsk?: "Jeg er meget spændt på valget, og jeg håber - især for USA's skyld - at Obama vinder. " Mange tak på forhånd :) -
Susanne Bier HJÆLP!!
ForumindlægHej. Jeg skal skrive studieretningsprojekt mediefag/engelsk - jeg vil gerne skrive om susanne bier. Så ville høre om der er nogen der har ideer til et emne eller vinkel der omfatter susanne bier med henblik på både mediefag og engelsk ? Håber meget :)!! -
Rydberg formlen - gælder den kun for hydrogen?
ForumindlægLige et par spørgsmål gælder rydberg formlen kun for hydrogen? Eller for alle atommer? Hjælp, please. -
rettelse af AT-synopsis om det moderne gennembrud
ForumindlægHej, tænkte om der er nogen som gider at læse min AT-synopsis om det moderne gennembrud, for at sige hvis der er noget som skal tilføjes/uddybes/er forkert/ skal omformuleres osv.? :) -
Mundtlig dansk eksamen - På grænsen
ForumindlægHejsa, jeg har trukket et fordybelsesområde, der lyder: På grænsen. Men jeg er fuldstændig på bar bund, netop fordi emnet er så bredt. Jeg ved slet ikke, hvor jeg skal starte. Jeg har overvejet at vælge en novelle eller et maleri.. Er der nogen derude som har en ide? -
Ekstraktion - forklaring?
ForumindlægHej folkens. Jeg skal skrive kort i min rapport om hvad ekstraktion er. Jeg har læst om en eliminationsreaktion, hvor man fraspalter et mindre molekyle fra et organisk stof under dannelse af en dobbeltbinding(tripelbinding) - er det det samme evt? Ellers ved jeg ikke hvad ekstraktion er?
