Søgning på: biologi eksamen 2007. Resultater: 19661 til 19680 af 41309
  • Hjælp til problemstilling.

    Forumindlæg
    Hej. Vi er en gruppe på 3 personer, som lige nu skal skrive synopse i biologi/geografi/fysik. Overemnet er: "stofudledning". Vi er åbne for alle forslag, men hvis det kunne gå ind under emnet "menneskets anatomi/kroppen ville det være dejligt. Tak for jeres tid, I må have en god d...
  • Darwin og dansk litteratur

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skriver AT om Darwin i dansk/biologi. en af mine problemstillinger lyder på; hvilken betydning havde Darwin for litteraturen? (i mit tilfælde, dansk litteratur) Jeg synes ikke jeg kan finde nogen specifikke ting nogle steder :) på forhånd tak
  • lektierhjælplærere i århus er der

    Forumindlæg
    hej Jeg er en pige på 22 år som søger efter en lektiehjælp i århus som vi kunne mødes. vi kan snakker om penge senere, i privat snak . Det jeg mest har brug for er kemi og biologi. Håber for svar.
  • SRO - indledning

    Forumindlæg
    Hey.. Sidder og vrider min hjerne omkring en indledning til min SRO. Hvordan skal den skrives, og er der nogen, der har et eksempel eller lign, som kan lede mig på rette vej? Jeg skriver i Biologi og Kemi - om fedme..
  • Hjælp!!!

    Forumindlæg
    I AT7 skriver jeg om Darwin i fagene biologi A og historie A. I forbindelse med det har jeg to spørgsmål: Hvem var Charles Darwin og i hvilken tid kom hans teori frem ?? Håber på et svar:)
  • trofiske niveauer

    Forumindlæg
    hej jeg har trukket eksamensspørgsmål i biologi B idag og håber på at få lidt hjælp med den redegørende del Gør rede for hvilke faktorer der har betydning for produktionen af biomasse på de forskellige trofiske niveauer i et økosystem. Håber der er nogen der kan hjælpe!
  • Begrænsning/Styrker?

    Forumindlæg
    Hey folks :) Jeg sidder og forbereder mig til min talepapirsfremlæggelse, men jeg har et spørgsmål jeg har svært ved at svare på. Mine fag er biologi og historie.. Hvad er disse fags styrker og begræsninger ?
  • Kvalitativ/Kvantitativ - tabel, figur?

    Forumindlæg
    Hey. Jeg er igang med AT og i biologi har jeg en figur, der sammenligner 2 DNA strenge - er det kvalitativ eller kvantitativ data? Derudover har jeg en tabel/figur over forskellige abearters DNA sekvenser + menneskets.. - er det kvalitativ eller kvantitativ data? Tak..
  • Induktiv eller deduktiv?

    Forumindlæg
    Hej alle sammen, I faget biologi så har vi lavet observationer omkring genetik, f,eks. hvor mange der har blå øjne, hvem der kan lave tungerulning osv i familien og klassen. men så ville jeg bare spørge jer, skal jeg bruge den induktive eller deduktive? Eller kvantitative eller kvalitative? det h...
  • Plantecellens og dyrecellens cellvæg

    Forumindlæg
    Hej. Jeg mangler i min biologi rapport at beskrive kort plantecellens og dyrecellens cellevæg. Jeg har læst lidt om det, men kan ikke rigtigt finde ud af at omformulere. er der nogle der kan hjælpe? MVH Kasper, 9. klasse.
  • Fordøjelsen - hjælp

    Forumindlæg
    Hej med Jer! Jeg står og skal op og afslutte biologi C i morgen, og er tvivl om nogle ting. Er der evt. en der kan redegøre for fordøjelsen? evt. også forklare de tre hovednæringstoffer mhp fordøjelsen Ville være en kæmpe hjælp, og solen vil skinne ekstra meget på Jer. PFT - V
  • Analyse af stress

    Forumindlæg
    Jeg skal lave en synopsis og en analyse vedr. stress. Jeg skal kombinere psykologi samt biologi, og i den sammenhæng er jeg lidt i tvivl om hvilke problemformuleringer der vil være nærliggende at kigge på. Nogen med bud på hvad man kunne analysere indenfor dette felt? :)
  • Sammenhæng ml. proteinsyntesen og gensplejsning?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal op i biologi B i morgen tidlig og jeg har trukket emnet DNA, Proteinsyntese og gensplejsning. Ved godt hvordan de forskellige ting fungerer, men kan ikke se en sammenhæng imellem proteinsytese og gensplejsning ud over at de begge involvere DNA? please hjælp!
  • Økologi

    Forumindlæg
    Jeg har et spørgsmål i biologi, som jeg håber, der er nogen, som kan hjælpe med Det lyder sådan her: Angiv 2 abiotiske miljøfaktorer, der medvirker til nedbrydningen af bade på skovbunden, og forklar, hvordan hver af de 2 abiotiske miljøfaktorer påvirker nedbrydningen af blade.
  • beregning af plasmider osv.

    Forumindlæg
    Hej, jeg er i gang med noget resultatbehandling, hvor jeg skal beregne antal plasmider i en celle, og jeg trænger virkelig til hjælp ! ,s er der en, der kan finde ud af biologi og som vil hjælpe mig, da jeg sidder fast. Skriv til min indbakke så skriver jeg nærmere hvad opgaven går ud på Tak på...
  • Amylase

    Forumindlæg
    Hej :-) Har fået et spørgsmål i biologi der lyder: I den menneskelige krop sættes der amalyse til maden to steder - hvor? Hvorfor kan kroppen ikke nøjes med at tilsætte amylase et sted? Men mit spørgsmål er - hvad er amylase? Har ikke forstået det. Håber i kan hjælpe. Hilsen Signe
  • HJÆÆÆLP: AT bio+samf fedme problemformulering

    Forumindlæg
    Hej Alle Vi har AT denne uge om fremtid - visioner og forudsigelser. Vi har valgt at arbejde med biologi og samfundsfag til emnet fedme. Vi kan ikke rigtig komme igang med en problemformulering, er der ikke nogen som kan hjælpe lidt, til inspiration eller forslag? Hilsen de desperate
  • Alkohol på cellebiologisk plan

    Forumindlæg
    Hvordan kan jeg svare på hvordan alkohol påvirker indlæring, huskeevne, reaktionsevne og hukommels ved at inddrage biologi på et cellebiologisk plan, hvor der med udgangspunkt i EPSP og IPSP kommer ind på alkohols effekt med inddragelse af transmitterstofferne glutamat og GABA og alkohols effekt?...
  • problematisk problemformulering

    Forumindlæg
    hej alle. står i AT til knæene, og skal til at skrive en synopsis. Emnet er atomprøvesprængninger, og de to valgte fag er engelsk(historie eller analyse) + biologi. tænker på noget med evt følgeskader, eller noget angående de omtalte "downwinders". nogen idéer, eller nogen hjælp ? :D
  • stx eller htx?

    Forumindlæg
    Hej jeg går i 9.klasse og er særligt god til matematik, biologi og fransk samt dansk.. Jeg er ikke så vild med fysik, historie og samfundsfag.. Er det så bedst at jeg vælger STX eller HTX? Tak