Søgning på: samfundsfag eksamen. Resultater: 19681 til 19700 af 39570
-
Haster!!! AT - immigration i spanien
ForumindlægHej Vi er to piger som snart skal aflevere en synopsis i AT, vores fagkombination er spansk og samfundsfag, men vi har problemer med at finde materialer på spansk som ikke er alt for svære. Vores emne er immigration i spanien og hvordan det påvirker spaniens økonomi. Vores overordnede problemfor... -
USA om egypten og Israel
ForumindlægLige nu sidder jeg med en samfundsfags opgave om USA's indgriben i Egypten, og er kommet ind på Egyptens og Israels forhold. Så mit spørgsmål lyder. Hvorfor er det så vigtigt for USA at Egypten og Israel forbliver venner? Hvad ligger der i det for USA? (Israel har intet olie) Håber ... -
Månerejser - idealisme/realisme.
ForumindlægHej. Jeg er ved at skrive AT, og har en problemstilling der siger følgende: 3. I hvilken grad er månerejserne udtryk for samarbejde? (mellem USA og USSR under den kolde krig) Det er her mening, at jeg skal bruge realisme/idealisme til at belyse dette, men jeg aner ikke hvordan jeg lige skal gribe... -
Fedme - et samfundsproblem med teori?
ForumindlægHej! Jeg skriver en opgave i samfundsfag som hedder krontrol eller tillid.. I et spørgsmål skal jeg undersøge hvad der af materialet i et bilag kan udledes om fedme i Danmark. Indtil videre har jeg redegjort for bilagene.. Men jeg ved ikke lige hvordan jeg kan koble teori på.. Er der nogle ... -
SSO
ForumindlægHej allesammen..Så er vi kommet til valg af fag i SSO. Jeg kunne godt tænke mig at skrive i samfundsfag - i sociologi..... Så ville egentlig bare høre om der er nogle af jer der har skrevet i SSO, hvad i skrev om og hvordan det gik.... for er meget i tvivl, med emnevalg..Håber at få nogle gode id... -
Globalisering
ForumindlægAnti-globaliseringsbevægelsen er global og dermed selv et barn af globaliseringen. Demonstranterne ligner hinanden i påklædning, synger de samme slagsange og aftaler deres stormøder verden over via sms og internet. Diskuter i klassen, om dette er en selvmodsigelse. Det skal jeg snakke o... -
10 klasse:
ForumindlægHej, jeg skal i 10. klasse efter sommerferien, og vil allerede nu begynde, med at forberede mig. Hvilke emner har man hovedsagligt om i de forskellige fag? Historie?, Biologi?, Samfundsfag?, Matematik?, Fysik og kemi?, Religion? osv. Eventuelt: Hvad i havde jer der gik i 10. om?? Tusinde tak ... -
Spørgsmål vedrørende efterløn
ForumindlægVi har om velfærdsstaten i samfundsfag, og vi skal undersøge forskellige emner indenfor velfærdsstaten. Jeg har valgt efterløn, men jeg sidder lidt fast, og det ville derfor hjælpe mig meget, hvis I svarede på et eller flere af følgende spørgsmål: 1) Hvad er efterløn? 2) Hvad er problematikkerne ... -
Teknologiemne !
ForumindlægHej alle :)Jeg skal til et teknologiprojekt med det tre underemner:- Emballage- Transport og miljø- Andre transportmuligheder (eller sådan noget...)Projektet skal have et samfundsfagligt aspekt.MEN min gruppe og jeg har ingen idé om, hvad pokker vi skal lave, så jeg ville høre, om der var nogle f... -
Liberalisme
ForumindlægHej kloge mennesker, har noget samfundsfag som jeg har lidt svært ved at finde ud af, tænkte i kunne hjælpe mig Hvilke politiske partier i Folketinget går ind for liberalisme? Jeg har indtil videre venstre og liberal alliance, men er der andre? ved at radikale fører lidt liberal politik, men e... -
Lektiehjælp tilbydes i Århus
ForumindlægJeg er en pige på 22 år, der tilbyder lektiehjælp i fagene dansk, historie, samfundsfag, engelsk og tysk på gymnasieniveau. I øjeblikket studerer jeg selv statskundskab på Århus Universitet. Lektiehjælpen foregår hos mig, dig eller et tredje sted og prisen ligger på 150 kr/t. Med hens... -
Kommunalreform analyse?
ForumindlægJeg har fået stillet til opgave i Samfundsfag B at redegøre for den kommende kommunalreform samt analysere den igennem en af følgende teorier:- Managementteorien.- Politikens implosions teori.- Politikens eksplosion teori.Jeg har taget notater til det i skolen men jeg sider med en følelse af at d... -
Socialdemokratiet - rød eller blå?
ForumindlægHalløj. Er lige igang med at skrive min første samfundsfags aflevering og har brug for lidt små hjælp. Jeg ved at socialdemokratiet er rødt, men kan ikke rigtig komme med eksempler på hvorfor, så måske i kunne hjælpe lidt til der? Også har jeg hørt fra super mange at Socialdemokraterne også er l... -
Inspiration
ForumindlægHej derude. Jeg går i 3.g på HTX og jeg mangler lidt inspiration til emner. Mine 2 fag som jeg har valgt er Teknologi A og Samfundsfag B. Jeg har tænkt lidt over at skrive om det danske skattesystem eller samfundsøkonomi men jeg ved ikke hvordan jeg skal få teknologi slynget ind over det. Hvad ka... -
hjælp
ForumindlægJeg skal snart i gang med min 2.g AT sysopsis, og er stadig i tvivl om hvad min problemformulering kunne være, og hvad jeg konkret skal arbejde med. Overemnet er: Videnskab og ansvar, og jeg vil gerne arbejde med dansk og psykologi (som naturvidenskabligt eller samfundsfagligt fag) Jeg ved simpe... -
SRP - Integration og identitetsdannelse
ForumindlægHej. Jeg har overvejet at skrive SRP om integration og identitetsdannelse, med samfundsfag og dansk som fagene. Ville høre om der er nogle der har læst nogle gode bøger omkring splittelsen mellem to kulturer? Indtil videre har jeg Æresdrab - Sengul Guvercile Filmen Figther(2007) - Natasha Art... -
BNP og PPP
ForumindlægHej alle! Jeg sidder med en aflevering i samfundsfag, og kan ikke helt finde hoved og hale i det med BNP og PPP i mia. US$. Er der nogen der kan forklare hvordan de hænger sammen? Jeg har fra følgende lande: Kina, Indien, Rusland, Brasilien og USA, og årstallene: 1989, 1999 og 2009, men jeg fo... -
HF mdt. eksamensdatoer? mangler nogle få
ForumindlægHej. Jeg har idag fået foreløbige mdt. eksamensdatoer, men jeg mangler stadig dem fra engelsk b-niveau, og samfundsfag b-niveau, da vores lærere ikke har nået at lægge dem ud endnu (de har dem). Nogen der allerede har fået dem?? (går udfra det er samme dag på alle HF-gymnasier, vuc'er mv) -
Jeg ved ikke hvordan man skriver en samfundsfagsopgave?!
ForumindlægJeg skal skrive en opgave på ca. 5 sider i samfundsfag på B-niveau. Jeg har aldrig før skrevet en rigtig samfundsfagsopgave, så jeg aner ikke hvordan man gør! Kravene er blot at den skal have forbindelse til noget med medier. Nogen, som har nogle idéer til hvordan en problemformulering kan lyde? -
Globalisering
Forumindlæghej alleJeg skriver samfundsfag om emnet "globalisering". Jeg skal kigge nærmere på selve begrundelserne for at globalisere arbejdskraft, og deraf uddrage en fordelene og ulemperne.Jeg har svært med at finde sider med stof omkring selve globalisering af arbejdskraft - nogen som kan/vil ...
