Søgning på: matematik fp9 maj 2017. Resultater: 19701 til 19720 af 33873
-
Hjælp til vektor opgave
ForumindlægHar problemer med disse opgaver (se bilag) Har fundet frem til at retningsvektoren er: Hvordan bestemmer jeg parameterfremstillingen her? -
Hyldest til lektiehjælpere på SP
Forumindlæg.. Dette indlæg skal betragtes som en hyldest til tre lektieguruer på Studieportalen .. mathon Andersen11 peter lind Jeg tror at jeg taler på manges vegne, når jeg siger tusind tak for jeres fantastiske studiehjælp. Det... -
andengradspolynomiet
Forumindlæghvordan kan andengradsligning anvendes ved regning med vinkelrette vektorer? -
Trigonometri - retvinklet trekant
ForumindlægHej, Jeg sidder og er igang med eksamensspørgsmål, her til om snart ;) Men jeg blev hurtigt i tvivl om dette: Du skal formulere og bevise sætningen om anvendelse af sinus, cosinus og tangens i den retvinklede trekant. - er det fint nok som bevis at forklare om enhedscirklen? eller en anden gode i... -
Hjælp til nem reducering
ForumindlægHej:) Nogen der kan løse denne: (m3/2n2)4 -
hvis man har dumpet nogle fag
Forumindlæghej jeg har dumpet tre fag hvad gør jeg så? jeg skal søge ind til vidergående uddannelse men alle min fag skal være bestået . er der noget jeg kan gør i somme ferien? evt tage somme skole eller sådan? -
Er Gymnasieeleverne blevet klogere?
ForumindlægNu følger jeg tit med herinde og jeg synes jeg kan se der er kommet længere og længere mellem de som faktisk søger lektiehjælp under emnet "privatlærer" og de som tilbyder lektiehjælp her på sitet. Skal det ses som om Gymnasieleverne er blevet klogere? Eller er det nærmere et bevis for ... -
Bestem f(x) og løs ligningen
ForumindlægJeg har det svært ved opgaven. Jeg skal løse den på papir, hvordan gør jeg? -
Reelle tal
ForumindlægEr a og (a + ε) samme reelle tal, hvor a ∈ R ∧ ε > 0 ∧ ε → 0 ? -
HHX eller STX?
ForumindlægJeg er meget i tvivl, om jeg skal vælge HHX eller STX efter 9. klasse. Bagefter vil jeg gerne læse Samfundsøkonomi, eller en anden samfundsvidenskabelig uddannelse. Derfor begyndte jeg at overveje HHX frem for STX, da der jo er flere fag, som har med økonomi at gøre. Men alligevel er jeg meget ... -
Reduktion hjælp!
Forumindlægx'et bag tretallet er anderledes end det andet. x-(2+3x) facit skulle meget gerne være x-(2 + 3x) = -2x - 2 hvordan udregner man det, er lidt i tvivl. -
Bevis for logaritmeregneregler
ForumindlægNogen som vil hjælpe mig med give en forklaring på de 3 sidste logaritmer? -
Sandsynlighed
ForumindlægHej Er der en der kan hjælpe? Jeg forstår godt hvordan man regner det, men gør rede for??? Jeg har vedhæftet opgaven -
hjælp til mat A søges
ForumindlægJeg søger en stabil hjælpelærer til mat A, start september og til januar. Jeg bor ved Vinderup tæt på Holstebro og Struer. Undervisningen ca 2 gange om ugen. Løn efter kvalifikationer. Jeg har mulighed for at komme hjem til dig, hvis du ikke kan komme til mig. Mvh Caroline -
monotoniforhold
Forumindlæghej en der kan hjælpe med at finde monotiforholdet ved ikke hvordan man gør og forstår det ikke når jeg slår det op -
Differentiering af en logaritmefunktion og hvordan man ganger to funktioner sammen.
ForumindlægJeg har fået en opgave der lyder: ------------------------------------------------------------------------------------- En funktion f er givet ved Bestem ------------------------------------------------------------------------------------- Jeg ved godt at for at gange to funktioner samme... -
Bestemmelse af brøk
ForumindlægMin lærer har stillet mig denne opgave: Hvis tælleren i en brøk øges med 87 og nævneren med 1, er brøkens værdi 2. Hvis i stedet tællerens værdi mindskes med 6 og nævnerens værdi fordobles, bliver brøkens værdi 1/14. Bestem brøken. Jeg prøvede at stille det op som to ligninger me... -
distanceformlen
ForumindlægEr der en der hjælpe mig med opgave 2c? jeg ved jeg skal bruge distanceformlen men ved ik hvilke tal jeg skal sætte ind hvor i formlen -
opgave 206 og 208
ForumindlægHej er der en der vil hjælpe med disse opgaver tak ! 1) Gør rede for, at funktionen f(x)= 2e^0,5x2-1 er løsningen til differentialligningen f `(x)=xf(x) + x 2) Vis at funktionen y=ln(e^x + e - 1 ) er en løsning til differentialligningen dy:dx = y * sin(x) Håber der er nogen der ... -
Ortogonale Linjer
ForumindlægEr i tvivl om hvordan man skal lave denne opgave Linje l har ligningen y= 2x+5. Bestem ligningen for den rette linje m, der er ortogonal med linjen l, og går gennem punktet (2,3).
