Søgning på: samfundsfag eksamen 2009. Resultater: 19701 til 19720 af 40828
-
Eksamensspørgsmål
Forumindlæghjælp til eksamsensspørgsmål da mangler at besvare nogle af dem, -
hvad mener min lærer
Forumindlæghej Alle jeg skal op til en matematik prøve i morgen på a niveau. min lærer har lagt nogle fokus punkter ind som vi skal fokusere på men kan ikke rigtig "tyde" dem tænkte på om der var nogle der kunne komme med en oversigt over hvadfor formler der kommer ind under disse to kategorier. L... -
differentierer på lommeregner
ForumindlægHej, er der nogen der vil være så sød og differentiere disse to på sin lommeregner, jeg har glemt min over på skolen.. 1) ((kvdr(x))/(2+x) 2) ((2kvdr(x)-1))/(2kvdr(x)+1)) -
Termisk energi
ForumindlægHej folkens har et spørgsmål om termisk energi. Min fysikbog definerer termisk energi som værende den samlede kinetiske og potentielle energi af et stofmængdes molekyler eller atomer. Mit spørgsmål er: Hvorfor medregner man den potentielle energi? Et stofs temperatur afhænger jo af molekylerne/at... -
lineære, eksp, potens -funktioner
ForumindlægNogen der kan hjælpe med det her spørgsmål???????? Giv en oversigt over de karakteristiske egenskaber ved lineære funktioner, eksponentielle funktioner og potensfunktioner. Gør rede for hvordan man kan afgøre hvilke af de tre modeller der passer bedst til et givet talmate-riale. -
Vise at methan er upolært og vand er polært
ForumindlægMethan/upolær CH4 er methan Carbon har en elektronnegativitet på 2,55 Hydrogen har en elektronnegativitet på 2,2 Elektronnegativitetsforskel:2,55-2,2=0,35 Da elektronnegativitetsforskellen er mindre end 0,5 er methan upolært Da vand er polært og methan er upolært, kan methan ikke opløses i ... -
Grammatik ordbog
ForumindlægHej alle...Nu sidder jeg i den situation at jeg i denne uge skal til spansk-terminsprøve, og har hørt at man kan downloade en spansk grammatik ordbog, hvilket kan redde meget...spørgsmålet er bare hvor? ..hvis nogen har hørt lignende rygte og eventuelt kan en adresse vil det være skønt:)! -
Analyse og fortolkning af Jesper wung-sungs " den sidste fyr"
ForumindlægSkal lave en analyse og fortolkning af Jesper Wung-sungs "Den sidste fyr" fra Tretten tynde teenagere. Nogen der kan hjælpe? F.eks hvilken rolle spiller havenissen? Hvorfor tager hun den med til Thøger? -
Ejection seat
ForumindlægVed en tur i ejection seat blev to piger udsat for en startacceleration på 47m/s*s...Stolen og pigerne havde tilsammen massen 140kgA) beregn størelsen af den resulterende kraft på stolen med pigerne, umidelbart efter at stolen blev sluppet.ved start påvirker hver af elastikkerne stolen med en kfr... -
Snyd til terminsprøve
ForumindlægHej. En af mine venner har mobilt bredbånd (det der lille usb modem man kan gemme i penalhuset eller lign.) og siger at han bare henter sin opgave fra internettet til prøven. Kan man ikke blive taget for det?. Har skolens IT-ansatte ikke noget udstyr til at spore sådanne ting? Elelr kan han... -
voldsom fejl - glemt punkt i synopsis
Forumindlægjeg er så dum at jeg har glemt at plotte selve analysepunktet ind i min disposition min disposition ser således ud: 1. Indledning: præsentation af prøveoplægget 2. Sammenhæng mellem prøveoplægget og fordybelsesområde 3. Personkarakteristik af Thomas og Erik 4. Oplæsning 5. Pe... -
fysik aflevering
Forumindlæghej vil spørge om der er nogen der har en opgavesættet til a-niveau fysik. den første opgave handler om nasa og vægtløshed den anden om Callendar-Barnes kalorimeter, osv. er der nogen der har den vil det være en meget meget stort hjælp. det haster :S mange tak -
FSA
Forumindlægheyjeg ville lige prøve at høre om der er nogen tysk-genier som fik 13 i folkeskolens afgangsprøve, hvad vedkomne havde gjort for at opnår knap så (folker.niveau) udsædvanlig karaktere...samtidig søger jeg en hjemmeside, eller hvis nogen af jer har en en tysk tekst beregnet til folkeskole(prøve).... -
Kaliumglycosinolat
Forumindlæghej.. jeg er i gang med at regne en opgave, men jeg kan desværre ikke finde kaliumglycosinolatets molaremasse... er der nogen der ved hvad den er???? -
Laserlys
ForumindlægJeg sidder med en opg fra sidste år, som jeg simplethen ikke kan finde ud af... Er der nogle der har en ide til hvordan man kan løse opg. 7? http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF08/Eksamen/Opgaver/080523_opgave_stx_081_fysikA.ashx På forhånd tak :) -
Bestem en ligning
ForumindlægEn linje m går gennem punktet P(-6,5) og står vinkelret på linjen med ligningen 3x+y=2.Bestem en ligning for m.Nogen der kan hjælpe? -
"Famine" af Sinead O'Conner
ForumindlægHej!Jeg har fået sangen "Famine" af Sinead O'Connor opgivet til engelsk. Vi snakkede om den tidligere på året, men tog ikke nogle notater. Og så forstod jeg faktisk ikke så meget af den...Er der nogen derude der kan hjælpe mig med handling eller budskab/pointe i sangen?Mvh. Ester -
Terminsprøve
ForumindlægHej, jeg skal til mateatik terminsprøve imorgen og er lidt nervøs. Jeg regner faktisk med at dumpe, da jeg er rigtig dårlig til matematik. Jeg har matematik på B-niveau. Er der nogen der har været til terminsprøve i matematik B i år? Og har i evt. ideer til hvad jeg kan øve.? Crew. -
Har jeg forstået det grundliggende i buddhisme???
ForumindlægOkay.. vil gerne have bekræftet om jeg har forstået det grundliggende i buddhisme.Vi, mennesker, lever i det der kaldes SAMSARA, genfødslernes livscyklus. For at vi kan bryde dette og blive oplyst - NIRVANA, skal vi følge DE FIRE ÆDLE SANDHEDER, som består af både den OTTE LEDEDE VEJ men også af ... -
Thukydid?
ForumindlægHejsa.Jeg ville hører om der var nogle der var kloge på thukydid? Især hans skrifter omkring "Den største krig hellerne har oplevet"? Indtil videre har jeg kun har var historisker, grundlægger af kritiske historisk skrivning og højt stående officer, men blev smidt ud af Athene. HAr kun ...
