Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 19721 til 19740 af 63056
  • formel vers

    Forumindlæg
    2 spørgsmål:hvad skal man vide om formel vers i kontekst til homer og odysseen??og hvad er forskellen på dramatisk ironi og tragisk ironi og hvilken gør sig gældende i ødipus??jeg takker som altid for den gode hjælp!!!
  • Har brug for tips og tricks(skriftlig eksamen)...

    Forumindlæg
    Hey Nogen der kan give ideer eller huskeregler til skriftlig dansk eksamen?
  • har i det hele i hovdet

    Forumindlæg
    hej jeg læser til biologi hf på B niveue, jeg læser omkring 14 sider i en biologibog til forberedelse til biologi, men kan ikke huske det hle. mit spørgesmål er at hvad gør i når i læser ca 14, har i det hele i hovdet eller skriver i resume af det eller stikord. håber for svar :)
  • This is my England

    Forumindlæg
    har nogen af jer læst teksten?og har en idée om hvad for en text er? er artikel?der står "is based on an interview with Andrea levy" men den er så lang at ser ikke ud som en artikel
  • Angående notater til mdt. eksamen

    Forumindlæg
    gælder det at man må tage sine hjemmelavede notater med ind under selve eksaminationen også for en 2.g9;er? jeg skal nemlig op i geografi
  • Romantiske kodeord/guldhornene

    Forumindlæg
    .. hej jeg har fået besked på at finde romantiske kodeord i digtet guldhornene... nogle der evt. kan hjælpe lidt :)
  • Oplæsning til 24-timers eksamen

    Forumindlæg
    Hej Vil høre hvor mange af jer, som læser grundigt op på hele pensum til 24-timers eksamen. Sidder selv her og læser op til samfundsfag A, synes der er utrolig meget, og overvejer om man bare skulle skimte det igennem, når man nu alligevel har 24 timer at forberede sig i? Hvad gør I?
  • Freuds personlighedsmodel

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal lave en redegørelse for Freuds personlighedsmodel, er der nogle som enten har lavet en opg. omkring det ? Eller måske kan anbefale en speciel bog ? :)
  • Meget Meget hurtig rettelse

    Forumindlæg
    Hej har kun to meget korte spørgsmål: hva skal jeg skrive i stedet for mean i disse to sætninger.. det er min lærer der har rettet det, men ved ikke hva der ska stå i stedet.. " 1)Some people would mean that it’s bringing cultures 2)Other people mean that nature doesn’t benefit from the...
  • 1.g HHX Mat b årsprøve hjælp

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg skal til årsprøve i matematik b i 1g på hhx. men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal forberede mig. Så hvis der er nogle der sidder tilbage med noget der måske kunne hjælpe, så pls skriv.
  • Argumentering!

    Forumindlæg
    Jeg skal finde kronikker, debatindlæg og reklamer hvor der gøres brug af argumenterings teknik så som pathos, ethos og logos!!! Nogle der har et godt link...Og hvad er en kronik? Anders
  • Hjælp til eksamen

    Forumindlæg
    Hej alle, Jeg står og skal op i Samfundsfag niveau C her den 26. juni. Der er stadig en god del tid, men det er jo altid godt at være på forkant med tiden. Men mit spørgsmål er, hvordan forbereder jeg mig bedst til denne eksamen, er det bare ved at læse pensum? Eller er det et godt råd, at...
  • Til eksamen...!?

    Forumindlæg
    Nogen der har været til eksamen i naturgeografi?... Hvordan gik/var det? Nogle erfaringer der kan hjælpe mig, når jeg selv skal op? Tak.
  • Tangent til cirkel

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder med en opgave: En cirkel har ligningen: (x-4)+(y-1)=2^2 Jeg skal bestemme ligningerne for de tangenter, der skærer punktet (0,0). Hvordan kan denne opgaven løses? På forhånd tak!
  • Man gramatik

    Forumindlæg
    hej kan man sige på engelsk the (Indianerne) used (røgsignal?)as a telefon and in africa (man)? used trommer det er ganske interessante at man stadig bruger røgsignaler i dag når der vælges en ny pave i rom ?? KAN MAN SIGE it is interesant that you stell use røgsignaler? today when ...
  • Kollapstid, sammentrækning af gasskyer

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder og skal aflevere min SRP i morgen, men har et problem med en opgave. jeg skal beregne kollapstiden for en gassky ude i rummet. jeg har en ligning til rådighed t = 1 / √p * G (hvor p er densiteten og G er gravitionskonstanten på 6,67 * 10-11 N*m2/kg2) i min opgave står der at...
  • The Lottery af Shirley jackson

    Forumindlæg
    Hej alle, er der nogen der har lavet et resume af the short story : The Lottery by Shirley Jackson?
  • hjælp til en kort sætning

    Forumindlæg
    og vi vil leve os mere ind i historien, men det gør vi ikke eftersom den er fortalt i datid. hvordan siger man det på engelsk ?
  • Isolering af store A i sinusrelationen

    Forumindlæg
    Jeg er gået i stå ved denne opgave til min matematik aflevering: Isoler A i ligningen a/sin(A)=b/sin(B), og angiv passende mellemregninger. Hjælp!
  • Oplysningstiden - centrale ting

    Forumindlæg
    Jeg har lige været opppe og trække til historie, 24 timer. Jeg trak Oplysningstiden.,. Hvad er de vigtigste ting derfra?