Søgning på: motiveret ansøgning kvote 2 eksempel. Resultater: 19721 til 19740 af 186242
-
Matlab-spørgsmål v.2
ForumindlægHej lektieguruer! Jeg undskylder, hvis dette skulle være skrevet under den anden matlabtråd der findes, problemet, jeg har, er dog ikke helt det samme. Jeg har en lang m-fil med med plotning af forskellige tegninger. Der kommer dog kun en figur (den sidste tegning). jeg vil gerne have tegninger... -
Forskel mellem budskab og tema?
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal til mediefag eksamen og jeg skal kun vide hvad budskab og tema er. Men hvad er forskellen. Hvad er budskab egentlig og tema??? -
Informationssamfund - godt eller skidt for demokrati?
ForumindlægHey alle Hvad synes I om Informationssamfundet? Er det godt eller skidt for demokrati? I må meget gerne uddybe jeres svar med begrundelser. Er i gang med en essay om Informationssamfund og vil meget gerne have forskellige synspunkter. :-) Tak! /David -
Jour eller journée
ForumindlægHej Jeg har gået og tænkt over hvad forskellen er mellem jour/journée og an/année osv. Jeg skal til Frankrig hvor vi skal give en klokke til dagens fjols. Vi skriver det på fransk. Så hvis nogle ved hvordan man oversætter "Dagens fjols", korrekt, og hvor og hvornår man bruger jour ... -
Shy eller shyly
ForumindlægHej :D er bare lidt i tvivl om en sætning. Hedder det: The boy looked shyly at the girl eller The boy looked shy at the girl Har aldrig hørt ordet shyly før, men da det lægger sig til et verbum er det jo et adverbium og derfor skal der -ly på? -
Hjælp til tekst analyse (Haster en smule!!)
ForumindlægJeg skal snart til eksamen i dansk, og skal derfor lave en synopse og analyse af en tekst. Problemer er jeg er gået helt sort, jeg aner ikke hvad jeg skal gøre, og har derfor brug for en der kan hjælpe mig lidt!! Håber på hjælp:) Tak -
Hvad karakterisere tidsperioden 2000-nu?
ForumindlægJeg skriver stil i dansk, hvor jeg skal perspektivere til tidsperioden 2000-nu (i dansk litteratur), men jeg ved ikke hvad der "kendetegner" den tidsperiode. Nogle der kan hjælpe? -
Uopløselige urenheder og opløselige urenheder
ForumindlægHvad er forskellen på uopløselige og opløselige urenheder, og hvad bestemmer det? -
ioner
Forumindlæghej jeg ville bare spørger om hvilken ion disse gr. stoffer bliver: F, Br, i, Na, Rd??? -
Hjælp til reducering med gange
ForumindlægJeg har fået stykket, der lyder sådan her: 6(4a+7b-5)-3(8a+8b-2)+(a-2b+3)*9 Jeg har lavet en udregning, men jeg er slet slet ikke sikker på om den er rigtig. Jeg forstår ikke, hvad jeg skal gøre med gangetegnet, der står til sidst. I må gerne tjekke/rette min udregning: 6(4a+7b-5)-3(8a+8b-2)... -
Finde x-værdi og t-værdi
ForumindlægEn mobilabonnent sender x sms’er og har t minutters samtaler i en periode. Regningsbeløbet B (kr.) for perioden beregnes efter formlen B=0,30⋅x+0,70⋅t Hvad koster det at sende en sms? Hvad er minutprisen for samtaler? Hvordan skal jeg gøre? Skal jeg sætte tal ind? Evt. nogle, som... -
aflæsning af graf?
ForumindlægHej folks. Hvordan kan man se på grafen for f(x) for hvilke x-værdier der er f'(x)=1 her er grafen: http://da.wikipedia.org/wiki/Fil:Taylor.PNG -
hvilken tegn er der på at 7.a er ombord på pembas færd
Forumindlæghvilken tegn er der på at 7.a er ombord på pembas færd / skibet -
Tabernarren (Essay)
ForumindlægHej! Jeg har fået en stil for. Jeg kan enten vælge i mellem et Essay og en Novelle, jeg har tænkt mig at vælge et Essay, for min lærer har sagt at det er lettere at lave. Jeg ved ikke lige helt om det passer men never mind. Der står følgende: Skriv et essay, hvor du reflektere over teksten Tabern... -
Ens fordeling af forskellige stokastiske variable
ForumindlægOpgaven lyder på at angive to stokastike variable med samme fordeling, men som afbildninger er forskellige! Lidt hjælp ?! Tak !! -
Bestem ligning af en et vektor plan
ForumindlægJeg har en pyramide i et tredimintionel plan med x, y og z.. Pyramiden er kvadratisk i grundfladen med mål på 4 x 4 og pyramidens højde er 6. Jeg skal så bestemme ligningerne for alle de skrå sideflader. Nogle der kan hjælpe her? Jeg har punkterne A (4,4,0) , B(4,0,0) , C(0,0,0) , D(0,4.0) og pyr... -
Komma foran men?? også med gammeldags kommatering?
ForumindlægSkal man altid sætte komma foran men, selvom man også bruger den gammeldags kommatering? eks. han var gammel, men fattig -
SYRE
ForumindlægEr dette reaktionsliningen for syre??? (1) Syre + H2O ® H3O+ + Base ex. HCl + H2O ® H3O+ + Cl– Hvis ikke, så skriv den! på forhånd tak! SKAL BRUGE SVARET HURTIGST MULIGT! :-) -
hjertets minutvolumen
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg har brug for en hjælpende hånd til at kunne løse følgende opgave: *Beregn hjertets minutvolumen i hvile ? (data målt i hvile) ilt-optagelsen i forsøgsperioden: 1176 ml ilt-indhold i arterielt blod: 189 ml/L ilt-indhold i venøst blod: 141 ml/L middelblodtryk: 100 mmHg R-R in... -
Asymptoter
ForumindlægNogen der ved hvordan man sætter asymptoter ind i et koordinatsystem på maple? Er det ikke noget med plot(f(x) og så de tal man vil have den skal gå fra fx: plot(f(x)-3..6)?
