Søgning på: samfundsfag eksamen 2009. Resultater: 19761 til 19780 af 40828
-
matematik på niveau A
ForumindlægHvad skal man gøre hvis man ikke er så god til matematikken og man skal har det på A niveau næste år? Her efter sommeren starter jeg starter jeg på samfundslinjen Samf, A Engelsk A Matematik B. Men ville meget hellere starter på den naturfagliglinje Fysik kemi og matematik, men ... -
Forslag!
ForumindlægHej,Jeg skal igang med en afsluttende opgave i KOM/IT, og emnet er individuelt.Jeg vil sådan set bare høre, hvilke KOM/IT baserede emner der hører under musikbranchen, foruden lyd.Er der andre forslag til et godt emner, er du meget velkommen til at tilføje det.//Eagle-Eye -
Bilag til psykologieksamen
ForumindlægHej. Jeg har idag trukket "tænkning og sprog og intelligenser", der er 6 bilag, og det er så her, jeg bliver i tvivl. Skal jeg inddrage alle 6 bilag? Der står bare "Tag udgangspunkt i nedenstående bilag".. Jeg tænker bare, at det bliver ret tørt med inddragelse af dem alle? Hv... -
hmm?
ForumindlægNogen der ved hvad difinationen er for neutralisering? -
Musikforum?
ForumindlægHvorfor er der ikke noget musikforum? -
Poler
ForumindlægHejsa allesammen :) Jeg står og skal til fysikeksamen FSA på tirsdag. Så blev jeg pludselig i tvivl om noget angående poler. Dette læste jeg inde på EMU's hjemmeside: De to poler kan identificeres, hvis man laver et forsøg med en frithængende magnet i jordens magnetfelt. "Nordpole... -
Mangler titel of forfatter
ForumindlægKære kloge mennesker på studieportalenJeg har afleveret en mundtlig bograpport af en bog læst i dette semester på HF, men har fuldstændig glemt titel og forfatter... Kan dog huske en smule af handlingen, så jeg håber der er nogen kloge hoveder der kanEn fyr der starter med at bo hjemme, men kan i... -
Abstrakt/konkret DET HASTER
ForumindlægHej alle sammen :)nogle der kan hjælpe mig med at finde ud af hvad abstrakt/konkret er? -
Beregning af gennemsnit
ForumindlægHej hejNår man skal beregne sit gennemsnit for sin studentereksamen, hvordan gør man så helt præcis?Hvis man fx har fået karaktererne:Årskarakter:Dansk: 11Matematik: 10Engelsk: 9Eksamenskarakter:Dansk: 10Matematik: 11Skal man så ikke regne gennemsnittet af årskaraktererne, og gennemsnittet af eks... -
sandsynlighedsregning
Forumindlægjeg har lige kigget lidt rundt herinde, og set at der er en del spørgsmål ang. sandsynlighedsregning, men som jeg har forstået det er det emne blevet taget ud af det skriftlige pensum... tager jeg helt fejl?? -
fysik- lys og bølger
ForumindlægDet forholder sig sådan at jeg skal op i fysik på Fredag. vi har nogle emner vi kan trække når vi kommer til dagen. Vi kender alle emnerne der er mulighed for at trække men vi ved ikke hvad for en af emnerne vi trækker. Jeg har derfor valgt, da jeg ikke er specielt god til fysik at lave disposit... -
Terminsprøve
ForumindlægHej alle.. Jeg skal til terminsprøve i næste uge . Ville lige høre, det opgavesæt vi får, er det et sæt, der har været tidligere ? -
Digt
ForumindlægHvis jeg har forstået dette koreekt, så er det er PROSADAGT?- Da det ikke er muligt at komponere en melodi, det rimer hellere ej. Og det er hellere ikke parrim, krydsrim, eller klamrerim, hvad er det så?Der ér ikke SÅ mange ting der virkelig betyder noget og hvordan også?som man trækker vej... -
arbejde med en tekst?
Forumindlægsidder og læser historie op og jeg hader historie som bare pesten... men hvordan forbereder mansig bedst i historie.. jeg læser ten tekst og skriver dermed et referat ned til hvert telst..(og selvfølgelig andre relevante notater) men hvad mere skal man gøre... -
Noter til Danmark i nyeste tid.
ForumindlægNogen der har noter til Danmark i nyeste tid siderne 106-120 og 150-162.Det ville være rigtig rart med lidt hjælp der. -
Lommeregner - overførsel
ForumindlægHej...Er der nogle, som ved hvordan man overføre fra en TI-89 til en TI-83 plus??Kan man overhovedet?? -
Jeg har hårdt brug for hjælp ??
ForumindlægHey alle EksperterJeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Jeg har fået 6,5 i gennemsnit men når jeg afleverer rapporter siger meget i timen og får 9 - 10 taller hele tiden. Kan jeg umuligt få det til at give et 6 tal hvis det er 10 så er det 10 og sådan er det. Hvad skal jeg gøre? MVH´. Mathias N -
Reaktionshastighed
ForumindlægJeg er lige igang med et forsøg hvor man undersøger reaktionen mellem persulfationer og iodidioner. I forsøgets teori står der at opløsningens samlede indhold af ioner har en vis betydning for reaktionshastigheden, derfor gør man iodidkoncentrationen mindre ved at erstatte KI med NaCl. Det forstå... -
MUSKELTRÆTHED
ForumindlægHVorfor er det, at når Kalium ophobes udenfor muskelfiberen, at det fører til muskeltræthed? Hvorfor har Natrium ikke nemmere ved at strømme ind i muskelfiberen så? -
Evt. spørgsmål v. mundt. årsprøve
Forumindlæghej!da jeg skal til mundtlig årsprøve i biologi her snart, ville jeg høre om der er nogen der har eller kender til steder, hvor jeg kan finde eksempler/rigtige spørgsmål fra den mundtlige eksamen.jeg har slet ikk set nogen før, så det ville være en meget stor hjælp.jeg går i 2. g og har det på hø...
