Søgning på: biologi eksamen 2007. Resultater: 19781 til 19800 af 41309
  • Hvordan kan grundstoffer i atmosfæren indgå som en del af den faste jord?

    Forumindlæg
    Hej, jeg er igang med en biologi fremlæggelse og vil gerne have svar på nogle spørgsmål. - hvordan kan grundstoffer i atmosfæren indgå som en del af den faste jord? - hvordan kan stoffer i jordens skorpe blive en del af atmosfæren? Tak på forhånd.
  • Forsøg til (Fødevareproduktionens betydning for menneskers levevilkår)

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har sammen med min makker trukket "Fødevareproduktionens betydning for menneskers levevilkår" til den tværfalige prøve i fysik, biologi og geografi. Og vi mangler et par forsøg og en masse modeller vi kan have med op til prøven, alt form for hjælp vil være lækkert;)
  • Kalkindholdets indvirkning på pH-værdien

    Forumindlæg
    Hej, jeg er igang med at lave en fremlæggelse i biologi om en sø. Mit spørgsmål er, hvilken indvirkning kalk har på pH-værdien i vand, og har det så en bedre evne til at omsætte dødt organisk materiale, jo mere der er? På forhånd tak!
  • Hjælp!

    Forumindlæg
    Okay jeg har seriøst brug for hjælp lige nu. Jeg laver mine kopisider i biologi og har lavet alle de andre spørgsmåle undtagen denne: Hvilke kulstofdepoter har ikke været med i det økologiske kredsløb i mange millioner år? Har prøvet på at finde svaret men kan ikke. Derfor beder jeg om hjælp:)
  • Muskeltræthed under triatlon - Hjælp

    Forumindlæg
    Hej Biologer - kan i hjælpe mig med en opgave jeg har fået lavet? Jeg har besvaret opgaven - som jeg ville gøre, men jeg har brug for en biologi-ekspert som kigger opgaven igennem :)) Tusinde tak på forhånd.
  • Tværfaglig

    Forumindlæg
    Hejsa Jeg sidder lidt fast i et tværfagligt projekt. Jeg er lidt i tvivl om hvor mine arbejdspørgsmål hører til? Altså f.eks, om et af mine arbejdsmål er et fysik/kemi, biologi, eller geografi spørgsmål? Tak på forhånd
  • kalkholdig muldbund

    Forumindlæg
    Hej alle :) jeg skal fremlægge biologi om træer. Jeg har desperat brug for at finde ud af, hvad en kalkholdig muldbund er, jeg har ledt og ledt, men ikke fundet frem til et svar. Jeg håber der er nogle af jer, som kan hjælpe mig.
  • Lønnet hjælpelærer søges. Indre København.

    Forumindlæg
    Hej, kunne godt have brug for en hjælpe lære i matematik, biologi, og dansk. Jeg har især brug for matematikken, da man skulle tro jeg aldrig har været med til matematik timerne :D Det haster en del, jeg skal snart have afgangseksame i 9 klasse.. Skriv gerne en privat besked.
  • Gensplejsning

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder lidt fast i biologi-eksamenslæsning. Nogen der kan hjælpe mig med nedstående? "Vurder mikroorganismers betydning i gensplejsning. Kom med eksempler på anvendelse af gensplejsning i industrien og/eller landbrugets maksproduktion."
  • Naturfags terminsprøve

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal snart til terminsprøve i naturfagene (Biologi, Geografi og Fysik/kemi) og ville høre hvad der er godt at læse op på. Er rimelig sikker på det bare er den fra i sommers. Det er 30 min af hver, og det er multiple choice. Man må ikke bruge hjælpemidler Tak :)
  • Hvad er enzymer og hvilken rolle spiller de for cellen?

    Forumindlæg
    Jeg er ved at skrive en aflervering i biologi, og skal forklare meget nøje, hvad enzymernes funktion i bakteriecellen er. For mig at se, er der rigtigt mange funktoiner for enzymerne. Nogen der kan hjælpe med en genneret svar? Spørgsmålet: Hvad er enzymer og hvilken rolle spiller de for cellen? ...
  • Skrive om spiseforstyrrelse i Biologidelen - SRP

    Forumindlæg
    Hej... Jeg sidder her og er lidt forvirret... Jeg tænker at skrive om spiseforstyrrelse, når jeg skal gå igang med SRP. Ville bare lige høre om der er nogen af jer som synes, at man godt kan skrive om spiseforstyrrelse i biologi og dansk - delen? please hjæææælp - er meget forvirret
  • Projekt emnet er udvikling ,

    Forumindlæg
    Har virkelig brug for gode ideer Jeg skal skrive projekt 9 kl og over emnet er udvikling Jeg kunne måske godt tænke mig noget med afhængighed , alkohol, og gerne udfra samfundsfag og biologi men jeg kan ikke finde på en formulering af emnet. Foreslag modtages med stor tak
  • SRO

    Forumindlæg
    Hej jeg er igang med at skrive SRO, og har fagene matematik B og biologi A. I matematikdelen står der, at jeg skal opstille en model ud fra data i det ved lagte bilag, men ved ikke helt hvordan
  • GSK mat A sommerkursus - erfaringer?

    Forumindlæg
    Hej ! Jeg er i den situation, at jeg tænker på at supplere mit Mat B til Mat A på et turboforløb på GSK henover sommerferien. Netop som jeg var sikker på, at jeg skulle søge ind på Psykologi (som kun kræver mat B) er jeg blevet draget længere mod Medicin (som kræver Mat A)... Jeg er utroligt int...
  • 9. sang odysseen

    Forumindlæg
    I vers 62-81 sang 9, kommer Odysseus ud for et stormvejr, hvorfor er dette med i sangen? Har det nogen indflydelse?I vers 105-566 ankommer de til Kyklopernes land og den lille gedeø. Er det to forskellige steder eller er det samme "land"?Hvem er faiakerne?I vers 279-280 spørger Kyklopen...
  • Introducerende statistik - studiehjælp søges (job - Kåbehå)

    Forumindlæg
    Hej, Ja, jeg skal så op til en reeksamination i introducerende Statistik, da jeg ikke lige er den den skarpeste kniv i skuffen - hvad angår tal generelt (interessekonflikt). Jeg skal op til denne eksamen i august, og har derfor brug for en person, som kan hjælpe mig til at forstå introducerende...
  • Medicin studiet og gennemsnit

    Forumindlæg
    Hej Studieportalen, Jeg befinder mig i lidt af et dilemma, da jeg lige har lavet en gennemsnitlig årskarakter beregning, og det lader til at mit gennemsnit kommer til at ligge mellem 8-9, men heller ikke over. Det lader desværre til at medicin studiet kræver 9.6 eller over i gennemsnit. Jeg ville...
  • Journaliststuderende søger: Har du svært ved SRP?

    Forumindlæg
    Hej alle, Jeg går ud fra, at mange af jer herinde er i gang med/eller har lavet studieretningsprojekt i 3.g (SRP). Grunden til at jeg skriver herinde er, at jeg leder efter en gymnasieelev, der ikke har kunne få hjælp derhjemme af sine forældre til SRP. Det kan måske skyldes at forældrene ikke...
  • Pensum og spørgsmål

    Forumindlæg
    Jeg skal op i Engelsk mundligt på A-niveau den 9. juni, og vi har fået opgivet Shakespeare som Pensum. I skolen har vi så gennemgået hele Hamlet og en meget lille del af Romeo og Julie og nogle af Shakespeares sonnets. Jeg er i tvivl om hvilke spørgsmål/emner jeg så kan komme op i til eksamen. Al...