Søgning på: kemi a eksamenssæt 2015. Resultater: 19781 til 19800 af 152921
  • Valg af fag

    Forumindlæg
    Hej. Hvad skal jeg vælge fysik B eller Kemi B? Hvilken er bedst i forhold til fremtiden, og hvilken er godt og nemmere fag? Har i erfaring med fagene, eller noget viden, I kan dele?
  • Hjælp mig

    Forumindlæg
    Hej Allesammen jeg er tvivl om studieretningerne jeg går på htx og har nu Kemi bio som retning men der er mange der har anbefalet BioTeknologi, og nu står jeg og er i tvivl om hvad jeg vil vælge, er der nogen her der kan hjælpe mig.
  • Reaktionsmekanismen mellem 1-bromhexan og hydroxid.

    Forumindlæg
    Hej alle kemi interessede. Jeg sidder med følgende opgave: Redegør for reaktionsmekanismen mellem 1-bromhexan og hydroxid. Jeg er lidt på bar bund - nogen der kan hjælpe? Er det noget SN1 noget?
  • Fældningsreaktioner

    Forumindlæg
    Jeg forstår overhovedet ikke, hvordan jeg skal få dem til at reagere med hinanden. Kemi har aldrig været min stærke side.. Ca(NO3)2 + Na3 + PO4
  • Metoder

    Forumindlæg
    Hej. Er der nogen derude der kan fortælle mig, hvad det er kemi kan, som biologien ikke kan? Altså i forhold til, hvis man skulle snakke om undersøgelsen af manglende vitaminers påvirkning på kroppen. På forhånd tak!
  • propan, hvor bliver O'et af?

    Forumindlæg
    I kend kemien 1 står der at formel propan er C3H8O, men hver gang jeg googler det for jeg at vide at det er C3H8. Hvor bliver O'et af når man googler det?
  • Afstemning af reaktioner

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal op til en kemi prøve og kan ikke finde ud af at afstemme reaktioner. Nogen der har nogle råd til hvordan man skal huske hvordan man afstemmer. Et eksempel kunne være: NH3+O2--> NO+H2O
  • Reaktionshastighed - stoffets art og temperatur

    Forumindlæg
    Hvorfor har nogle grundstoffer en kortere eller længere reaktionshastighed end andre? Hvilken indflydelse har temperatur på reaktionshastighed? Har disse to problemer i en kemi opgave :s
  • Solcreme

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive EP om solcreme, i fysik og kemi. Er der nogle der har lavet forsøg eller skrevet om emnet, som kan hjælpe mig lidt med hvor jeg finder noget godt litteratur om solcreme?
  • ml og mol

    Forumindlæg
    Hej, nu har jeg brugt de sidste 4 timer på at lave kemi, men jeg kan stadig ikke finde frem til et resultat. Vil i sige mig hvilken enhed man får når man ganger mol med mL?
  • Afstem reaktionsskemaerne for oxidationen...

    Forumindlæg
    Hey folkens! Har brug for hjælp til en kemi opgave. Jeg skal afstemme dette reaktionsskema for oxidation af alkoholler: CH3CH2CH2OH+MnO4 –> CH3CH2COOH+MnO2 Tak på forhånd!
  • Hjælp til underemne - fysik eksamen!

    Forumindlæg
    Vi er to der lige har trukket vores emne til fysik eksamen, og det blev Energi. Vi ville høre om i har nogle ideer til et underemne. Det skal inkludere fysik/kemi, gerografi og biologi.
  • Landbrug spørgsmål

    Forumindlæg
    Jeg skal op i emnet landbrug snart, hvilke spørgsmål kunne der komme fra fysik/kemi , geografi og biologi lærerene. Og hvilke emner kunn vi komme ind på
  • Er der nogen der kan uddybe spørgesmål 1b.

    Forumindlæg
    jeg har brug for en som kan hjælpe mig da det er længe siden jeg har haft kemi og nu har jeg det på flexhold.. jeg har brug for i denne opgave forklaring på hvilken af de stoffer har højst hastighed og hvorfor har de det?
  • Forsøg vedr. stråling

    Forumindlæg
    Hej I forbindelse med naturfagseksamen i 9.klasse ville jeg gerne spørge om der er nogen der har nogle gode forsøg til generelt stråling indenfor Fysik/kemi, Biologi og geografi udover geigertæller forsøgene. tak :)
  • Fældningsreaktion

    Forumindlæg
    Hvad sker der når man hælder en opløsning af natriumsulfat sammen med en opløsning af bariumchlorid. Skriv både et ionsreaktionsskema og et reaktionsskema med stofformler. ? En som kan hjælpe med denne opgave og en begrundelse - er ikke skarp på kemi desværre
  • hvad er udfældning?

    Forumindlæg
    Hej alle. Som jeg har skrevet, forstår jeg ikke hvad udfældning er. Jeg har en opgave i fysik/kemi for til i næste uge, men den er lidt svær at løse når jeg ikke ved, hvad udfældning er. Tak på forhånd :)
  • En opløsning

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har fået denne her opgave i fysik/kemi, og jeg er simpelthen på bar bund. Opgaven: I en opløsning er [H3O+] = 1.0 10-3 M. Beregn [OH-]
  • Kemisk ligevægt

    Forumindlæg
    Hejsa, Jeg skal snart til eksamen i kemi B, og er derfor igang med at forberede mig. Jeg undrer mig over hvad forskellen på reaktionsbrøken og ligevægtskonstanten er? Er der mon en hjælpende sjæl der kan forklare det for mig :-)
  • Opg 7, 10 og 11 benzin

    Forumindlæg
    Jeg står lidt og er lost i min kemi aflevering, hvor jeg ikke kan finde ud af at løse opg 7, 10 og 11? Filen er vedhæftet På forhånd tak!