Søgning på: dansk eksamen 2016. Resultater: 19801 til 19820 af 69074
  • Islands fortid og fremtid

    Forumindlæg
    Har Island været en koloni eller en kolonimagt? Hvilken betydning har det for landet i dag? Har landet være involveret i krige? Hvordan vil det mon gå landet i fremtiden? Håber i kan hjælpe :-)
  • en hurtig oversættelse

    Forumindlæg
    Hej.. Håber der er nogen der vil kigge på min oversættelse.. Jeg tager udgangspunkt i bogen "El Mariachi" og skal skrive om Azuls flugt fra fængslet: Un perisonero, que se llama Azul, ha escapadp y tres hombres a matado. Azul ha escapado desde conflito armado por entre dos grupos mano...
  • Nogle der elsker at rette engelsk oversættelser?

    Forumindlæg
    Oversættelse The South African novelist and Nobel price winner Nadine Gordimers novel “My Sons´s Story” is a psychological first-person story, in wich a son of a political activist tells his fathers story. The book is not about a hero, but a good human who lets down on what the son calls his dee...
  • SRP Diskussion

    Forumindlæg
    Hej med jer Jeg tænkte på om ens diskussion, skal bære lige så stor præg af fodnoter som redegørelsen, analysen og undersøgelsen? Må man gerne tildels diskutere uden kildehenvisninger eller skal alt være dokumenteret? Vh Frederik :)
  • Haster! Valutaomregning

    Forumindlæg
    Er der nogen der lige kan fortælle, hvordan man regner valua ud? Har det en formel eller sådan noget???
  • Hvad betyder metaforisk sprog?

    Forumindlæg
    Jeg sidder og skal lave en analyse af Jomfruen som er skrevet af Kim Fupz Aakeson og min lærer fortalte at han bruger metaforisk sprog meget, men problemet er at jeg ikke ved hvad det betyder. Kan nogle af jer være så søde at fortælle mig hvad det er/betyder? Tak på forhånd! :)
  • Summeret frekvens

    Forumindlæg
    Hvad skal man bruge den summeret frekvens til?????
  • feature?

    Forumindlæg
    Hej jeg skal til at lave en feature, og jeg har læst flere definitioner af genren, men jeg har ikke helt forstået hvad det går ud på...minder det ikke en del om essay? Hvad er forskellen? Håber nogen kan hjælpe.. Tak på forhånd
  • pacemaker

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har ligenu projektopgave. Mit overemne er sundhed og teknologi, og herudfra har jeg så valgt pacemaker som underemne. Problemet er nu, at jeg skal have et produkt, men jeg ved ik hvad jeg skal have som produkt. Nogen der kan hjælpe?
  • Forever is a day in vitétnam letters home

    Forumindlæg
    hej med jer jeg kender ikke at hvorda man skrive en stil på engelsk?
  • Rasmus Seebach

    Forumindlæg
    Hej. Er der nogen som har en analyse af lidt i fem af Rasmus Seebach?
  • Kronik el. litterær artikel?

    Forumindlæg
    Hey Er der måske nogen der har en god kronik el. litterær artikel jeg kan kigge på :) (inspiration) På forhånd tak
  • Fortolkning: El laberinto del Fauno

    Forumindlæg
    Hvordan fortolker man en film? Eksempelvis den her?
  • Hjæl!!!

    Forumindlæg
    Halløj SP Vil gerne vide hvordan skriftens historie i Danmark er og hvordan der er integration (blandingsformer) i skrift og tale? Nogen dar kan hjælpe? På forhånd tak!
  • Er American psycho på engelsk?

    Forumindlæg
    Hej!Jeg har tænkt mig at læse American Psycho, men jeg ved ikke om den er på engelsk eller ej for så gider jeg nemlig ikke...Så jeg vil bare lige høre om der er nogle derved om den er på engelsk eller ej...Hvis ja kan man så ikke få den i dansk udgave?Freud
  • Haster

    Forumindlæg
    hej jeg skal op i dansk skriftlige snart..jeg går selv på hf(2.år). jeg vil høre om der er nogle der har nogle gode ideer til, hvordan man laver en god stil, skitse over hvad jeg skal tage op osv. mange tak på forhånd.
  • DTU

    Forumindlæg
    hej jeg vil gerne studere som diplom ingeniør i enten elektro eller maskine, men jeg kan ikke bestemme mig. og hvorfor er det at man ikke behøver dansk a for at kunne komme ind i diplom ingeniør uddanelsen.
  • AT-synopsis - KØN OG LIGESTILLING !! :(

    Forumindlæg
    Hej folkens! Er der nogen der har en AT-synopsis, som handler om køn og ligestilling? - jeg kunne nemlig godt bruge en til inspiration, da jeg har overvejet at skrive om det. Jeg skriver i dansk A og samfundsfag A. Mange tak på forhånd:)
  • Kommatjek please

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg har skrevet en dansk redegørelse og jeg vil så gerne have nogle til at tjekke kommaer. Det vil også være dejligt, hvis der er nogen der har nogle generelle huskeregler så jeg kan blive bedre til det med at sætte komma. Hvis der er nogle der har kommentarer til opgaven er de selvføgel...
  • En der er god til Engelsk ?

    Forumindlæg
    Er der en der er god til Engelsk som kan hjælpe mig med abstract ? Min srp opgave, er historie og biologi. Jeg kan godt skrive det på Dansk men er ikke god til at oversætte til engelsk. :(. Hvis der er en der, vil hjælpe. Så mange taak, for jeg mangler stadig en del :(.