Søgning på: teknologihistorie eksamen. Resultater: 19801 til 19820 af 34075
-
Differentialkvotient
ForumindlægHey! Er der en der kan hjælpe mig med lidt matematik? Sidder og læser op på matematik, og et del spørgsmål til et af de spørgsmål jeg kan trække, er: Giv nogle fortolkninger/anvendelser af differentialkvotient. Jeg ved ikke helt hvad jeg skal svare der til. På forhånd tak :) -
samfundsfag metode AT
Forumindlægjeg er kommet i tvivl om hvordan samfundsfagsmetoden egentlig fungerer. I AT har jeg valgt at skrive om jordskælvet i Japan sidste år, med samfundsfag og NG Det jeg reelt er i tvivl om, er hvilken metode jeg har brugt i samfundsfag. Jeg har på baggrund af analyse af nogle tekster ko... -
Hvordan skal jeg det
ForumindlægOpgave c kan ikke huske hvilken formel -
Hjælp til rettelse af et kort engelsk tekstafsnit!
ForumindlægHej folkens. Jeg går på 3. år på hhx, og jeg skal aflevere en oversættelse af en dansk tekst som jeg har fået til opgave at oversætte til korrekt og flydende engelsk. Nogen der lige har 3 min til at læse/rette dette herlige tekstafsnit (omhandelende firmaet Carl Bros medarbejderpolitik) igennem... -
mørke på langfredag
ForumindlægHej er der nogen der kan svare mig på hvordan der blev mørk på langfredag i den 6 time indtil den 9 time.. -
Eksamensstress
ForumindlægHej folkens, jeg skal op i mdt kemi b her på onsdag(det er kemi b på gsk), jeg er næsten sikker på, at jeg vil dumpe :( Der mangler så meegt, som jeg skal læse op til, jeg kan simplehelt ikke overskue det, jeg føler mig totalt fortabt. Jeg har bare ingen motivation, fordi, jeg ikke er helt ... -
Hvorfor er kredsløbet rammen for grundvandsdannelsen?
ForumindlægHejsa! Jeg sidder med en Geografi aflverering, og har fået følgende spørgsmål "Hvorfor er kredsløbet rammen for grundvandsdannelsen? " Kan ikke finde noget om det nogle steder, så tænkte om i måske havde en forklaring?:))) -
Studeskift - hvornår skal man melde sig ud?
ForumindlægJeg står over for at skifte studie henover sommeren. Da der er enkelte fag, som jeg kan få merit for på det nye studie, vil jeg gerne afslutte disse fag her i junimåned (2. semester). Samtidig vil jeg gerne have muligheden for at fortsætte på studiet, såfremt jeg - mod forventning - ikke bliver o... -
Fatter ik spørgsmålet ??? Hjælp
ForumindlægHeej .. jeg kan simpelthen ikke forstå noget af det her spørgsmål : Du skal redegøre for nogle af projektets vigtigeste problemstillinger, gerne med udgangspunkt i rapporten. Redegørelsen skal omfatte opstilling af mattematiske modeller for befolkningstallets udvikling, samt omfatte anvendelse... -
Mundtlig årprøve
ForumindlægHej. Jeg går i ottende klasse nu, og skal snart have en årsprøve i fysik. Jeg klarer mig relativt fint i fysik er lige hjemvendt med et 10-tal fra en rapport omkring vedvarende energi. Min pointe er dog, hvordan kan man score 12 i ens mundtlige årsprøve, altså er der noget man skulle kunne gøre... -
matematik i musik?
ForumindlægJeg skal skrive speciale om matematiske sammenhænge i musik? Er der nogen der kan anbefale noget godt littratur eller hjemmesider? -
passiv
ForumindlægHej! Hvordan konstruerer man passiv på spansk? Sætningen, jeg gerne vil have hjælp til lyder: Her bliver de hjulpet af en amerikansk dame, som .... -
Buddhisme begreber?
ForumindlægJeg skal op i Religion C, og har lidt problemer med nogle begreber therevada-buddhismen, er det en bestemt retning inden for buddhisme eller hvordan? Der står også, at vi skal have styr på Buddha-legenden: Undfangelse, fødsel og navngivning. De to yderligheder: askese og begær. Meditation, friste... -
DUMPET ENGELSK?? HASTER
ForumindlægJeg vil lige høre om jeg har dumpet engelsk.. Jeg har fået 7 i mundtlig og 4 i skriftlig årskarakter. Men jeg har dumpet i skriftlig.. Jeg skal op i mundtlig og er i tvivl om hvad jeg skal have for at bestå i faget? Består jeg selvom jeg dumper?? Jeg har engelsk på A PÅ FORHÅND TAK -
Rekursionsligninger
ForumindlægHey folkens, er der nogle der kan hjæpe med denne opgave? -
Halvdelen af 2.d dumpede - kan du bestå?
ForumindlægI en nyhed på dr.dk fremgår det at 15 ud af 26 elever i 2.d på Tårnby Gymnasium dumpede indfødsretsprøven. http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/09/23/122210.htm Kan du bestå prøven? Du kan tage testen online her: http://www.indfodsretsprove.com for at bestå skal du have 32 ud af 40 rigtige, og d... -
B niveau eksaemn
ForumindlægHej.. Jeg skal tage Mat B og jeg ved ikke hvor svært det er.. Jeg har fået af vide af en ven det er rigtig svært, han bekræfter hermed jeg ikke har en chance for at klare det... Jeg har adskillige gange sagt at jeg kan og jeg vil gerne lære det.. Jeg har endda lånt en Mat B bog for at finde ud af... -
Økonomi studiet - AU vs. KU
ForumindlægJeg står og skal vælge studie her en af de nærmeste dage, og jeg er efterhånden kommet til at det er økonomi jeg vil studere. Jeg står nu i den situation, at jeg er meget i tvivl om hvorvidt jeg skal studere i Århus eller KBH. Jeg bor på nuværende tidspunkt i århus. Hvis der er nogen der har nogl... -
Is It Possible to Find Love Online?
ForumindlægEr der nogen andre der har trukket emnet Love? jeg har Love on the internet men kan ikke finde noget rigtigt om det.. Er der ikke nogen der kan hjælpe?;( -
Har jeg bestået HF, 1 år?
ForumindlægHej, jeg går på HF og er igang med mit 1 år, har lige været til nogle af de første eksamener hvor jeg fik henholdsvis 7 i billedkunst (c niveau) 4 i matematik mundtlig (c niveau), og har to eksamener tilbage. Min matematik skriftlig er jeg meget i tvivl om hvordan er gået, da matematik og and...
