Søgning på: tysk disposition anders sein. Resultater: 19801 til 19820 af 104934
-
D-day
ForumindlægHej . Jeg vil gerne vide hvad D-day var under 2. Verdenskrig? skal vide hvad det betyder og hvad der skete den dag. -
Inflation
ForumindlægEfter 1. Verdenskrig var der en voldsom inflation i Tyskland, hvilket skyltes at der blev trykket flere penge for at betale krigserstatningerne. Men hvorfor var det egentlig, at den øgede trykning af penge førte til denne voldsomme inflation? -
Studeeksport
ForumindlægStudeeksport i 1500-tallet?? Hvad skal jeg bemærke hér? - udover at den er omfattende, og det er rimelig mange penge vi tilsyneladende snakker om. ¨ Hvad handler det helt konkret om?? _ synes det er lidt svært, at finde ud af via en inkompetent historie bog samt evig og altid diffuse "goo... -
kilder
ForumindlægJeg skal i min historieeksamen i morgen supplere med noget materiale som jeg selv har fundet(en kilde, et billede, statistik m.m.). Mit emne er Danmark i 1800-tallet, men jeg kan ikke komme på noget jeg kan medbringe. Er der en der har en ide? Jeg har fundet et citat fra et medlem fra partiet høj... -
BETYDNING!! vigtigt
Forumindlæghvad betyder dette: sieg skål! sieg skål! sieg skål! -
Hjælp til relative pronominer!
ForumindlægJeg roder lidt med nogle sætninger med relative pronominer. Det ville være fantastisk, hvis nogle kigger på dem, så jeg ved om det er helt ved siden af. Sætningerne er vedhæftet i et word-dokument På forhånd tak for hjælpen! :) -
Job i udlandet
ForumindlægHej.. Om et år, når jeg har afsluttet 3.g. vil jeg gerne have et job i udlandet. Jeg tænker lidt på Frankrig eller Spanien, men er åben for stort set alt.. :) Nogle der har erfaring med det? Kender nogle sider hvor jeg kan finde noget information? Om sted at bo, job osv? Håber.. :) -
Hvilke uddannelser kan jeg søge ind på med disse fag?
ForumindlægHej... Hvilke uddannelser kan jeg søge ind på med fagene mat b, fysik b og biologi c? Det skal helst være indenfor sundhedssektoren. -
henførende stedord!
Forumindlægheej nogle der vil kigge på de 4 sætninger med henførende stedord? Die Kinder, deren mit der spielen wollen, sind im Garten. Ich habe einen Wagen, ... immer kaputt ist. Der Mann, ... ish gestern besuchte, ist krank geworden. Wo ist der Tisch, den du gekauft hast? har prøvet at lave to af dem, men... -
Internationale linjer på gymnasiet (STX)?
ForumindlægHej Er der nogen der ved, om der er internationale linjer på gymnasiet (STX)? Jeg går på en international linje her i 8. klasse, og jeg vil gerne forsætte på gymnasiet med en international undervisning. IB lyder ikke som noget jeg har lyst til, så jeg vil være meget taknemmelig, hvis nogen kunne... -
Hjælp til Vergangenheitsbewältigung og Weg zur Arbeit
ForumindlægHvad er Vergangenheit overordnet? Og er der nogle som har en analyse af "Weg zur Arbeit" som er en sang/et digt? HJÆLP skal nemlig skrive om sangen, men har ikke forstået den helt -
hjælp til grammatik og fejl til en lille tekst.
ForumindlægIch lese mit Interesse ihren Brief über Sie leben als Teenager in den 60ern. Ich scheine, es gibt einen grossen Unterschied zwischen dein Leben als Teenager in den 60ern und mein Teenager-Leben in das neue Jahrhundert. Der Unterschied ist eigentlich ziemlich gross. Aber bevor, ich über mein Leben... -
SØGER ENGELSK UNDERVISNING
ForumindlægHej er 1.g elev og søger engelsk hjælp til mine lektier.. Bor i kbh området, self mod betaling. Nogen særlige interesseret? -
Efter Hitlers magtovertagelse i 1933
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe med at besvare de her spørgsmål? Lige efter magtovertagelsen i 1933 forsøgte nazisterne at bekæmpe jøderne ved en aktion. >hvad gik aktionen ud på? >hvorfor blev aktionen afblæst? >hvilke andre midler tog nazisterne herefter i brug for at fordrive jøderne... -
Rote Armee Fraktion - artikler?!
ForumindlægHJÆLP... vi er en gruppe som er ved at lave en AT opgave om terror, og vi har om RAF og medierne.. MEN det er UMULIGT at finde artikler skrevet om RAF fra dengang.. omkr. 1970'erne ... VI ER PÅ RØVEN... -
hjælp med forståelse??
ForumindlægSvend Møller Kristensen: Danmarks frihedssang - En vinter lang og mørk og hård (1945) En vinter lang og mørk og hård på fem forbandede år har knuget landet i sin favn med kulde og sult og savn, og der gik slid på skoven, skår på skår og der gik råddenskab i svage træer. Gå til modstand, alle da... -
Oversættelse og vendinger
ForumindlægHey jeg har skrevet om min hverdag i en tyskstil (del opgave) og jeg har brugt nogle vendinger og ord, som jeg aldrig har brugt før, derfor vil jeg meget gerne have den rettet. 4) Einen typischen Tag in Meinem Leben: Am morgen ich vom bett gestanden, ich gehe in Bad und nachher esse Frühstuck. Om... -
Endelsen –ne (adjektiver)
ForumindlægHej Hvornår er der endelsen -ne i adejktiver. -
rette min tekst.
Forumindlæghej. jeg er ved at skrive en fortsættelse til en tekst, men jeg er ikke sikker på det er helt rigtig det jeg har skrevet ang' stavefejl og så'n. er det nogen der vil rette den og fortælle hvad jeg evt, mere kunne skrive. næste dag gik jeg til skole, jeg havde ingen cigratter med mig og je... -
2. verdenskrig hurtig!!!
ForumindlægHEjsa Jeg skal svare på dette spørgsmål i min historieaflvering: "HVorfor mon flere tusind danskere medlte sig til at gøre krigstjeneste?" Er der nogen der evt har et bud eller måske endda svaret? På forhånd tak for hjælpen
