Søgning på: historie begreber. Resultater: 19821 til 19840 af 22480
-
Lidt hjælp til studieretningsprojekt
ForumindlægHejsa. Da jeg står og skal vælge fag studieretningsprojekt meget snart har jeg tænkt på to ting: Engelsk A - Dansk A; Med emnet "Storbyen" Her vil jeg analysere noveller, avisartikler og digte på engelsk om New York, og på dansk on København. Der efter vil jeg finde paraleller osv. ... -
1. verdenskrig problem stilling.
Forumindlæghej allesammen, jeg skal lave en problemstilling i historie og jeg har valgt emnet Osmannerriget. jeg har nogle spørgsmål som jeg selv har lavet og skal prøve på at svare på. her er de: 1. hvorfor deltog de i krigen. 2. hvilke konsekvenser havde osmannerriget ved at deltage i 1. verdenskrig.... -
Analyse af demokrati og rettigheder Afghanistan
ForumindlægHej jeg er ved at forberede og uddybe mit emne til SRP. Først skal jeg redegøre for Afghanistans historie ifht. hvordan Afghanistan tidligere er blevet invaderet af andre lande i håb om at indføre demokrati og rettigheder især for kvinder. Med henblik på Britisk invasion og sovjetisk inv... -
Den første Opiumskrig 1839-1842
ForumindlægHej Studieportalen Jeg sidder med min DHO (Historie) Min problemformulering lyder i korte træk sådan: - Redegør for den første opiumkrig. - Hvilke faktorer har været medvirkende til den første opiumkrig. - Diskuter krigens betydning for Kina og Storbritannien. Problemet er at je... -
Et dukkehjem - tværfagligt
ForumindlægHej med jer! Jeg skal skrive om skuspillet "Et dukkehjem" af Henrik Ibseni min DHO. Jeg har egentlig ikke noget bestemt spørgsmål, men efterlyser idéer og forslag til opgaven. - Til dem der har skrevet DHO før tværfageligt, hvad er det bedste råd I kan give mig? Jeg skr... -
Afghanistan - demokrati og rettigheder
ForumindlægHej jeg er ved at forberede og uddybe mit emne til SRP. Først skal jeg redegøre for Afghanistans historie ifht. hvordan Afghanistan tidligere er blevet invaderet af andre lande i håb om at indføre demokrati og rettigheder især for kvinder. Med henblik på Britisk invasion og sovjetisk invasio... -
HF skriftlig dansk
ForumindlægHejsa :) Jeg har i dansk fået en aflevering for, som er at skrive en af de tre opg. fra HF skriftlig eksamen maj 2009. Jeg har valgt og skrive den introducerende artikel. Der står følgende: Opgave 2) Skriv til et almenkulturelt tidsskrift en introducerende artikel om forholdet mellem liv ... -
Hjælp - Det gyldne snit i renæessancen
ForumindlægJeg skal til at i gang med at skrive en SRP-opgave i fagene Matematik A og Historie A, om matematik i rænessancen. Jeg har indtil videre tænkt mig at læse om fibonacci tallene og det gyldne snit og arkitektur i rænessancen. Men jeg kan ikke finde nogle kilder der taler om nogle sammenhæng... -
to spørgsmål.. :)
ForumindlægHEJ :-) Hvilke kriterier skal være til stede før man kan tale om en videnskabs grundlæggelse? 1. En videnskabs grundlæggelse tager sit udspring på det tidspunkt, hvor videnskabens objekt skabes. 2. En videnskabs grundlæggelse klargøres ud fra det kriterium, at videnskaben har et grundspørgs... -
Projektopgave, hvad kan mit produkt være?
ForumindlægHej jeg går i 9. Klasse og har projektopgave. Og mit delemne er: Fejl ved mennesket. Men jeg er rigtig usikker på hvad jeg skal lave som produkt, fordi det skal være relevant for selve fremlæggelsen. Jeg tænkte på at skrive en lille historie/ novelle, eller også tænkte jeg at måske at lave en... -
Oversætte.
ForumindlægNogle der vil oversætte den her lille historie på dansk. Vi tilbragte (to spend) vores ferie i Italien sidste år. En dag var vi på landet. Her så vi et gammelt kloster (monastery) ved floden af et bjerg. Guiden fortalte os, at der var 50 munke(amonk) på klosteret. Selv om solen stod (to be) højt... -
Hvilke metode i dansk ?
ForumindlægHej Studieportalen, jeg skal til at skrive AT. Mit overordnede emne: Hvordan ser vi den nationale identitet igennem naturen. (Jeg skriver i dansk og historie) I analysen har jeg valgt at analyserer: "Der er et yndigt land - Adam Oehlenschläger 1835 og Midsommervisen – Holger Drachmann... -
Mangler lidt et emne...
ForumindlægHej alle sammen... Her sidder jeg så, i dag har jeg lige fået afvist mit emne om hamlet af mine lærer der mente at det var for sent at gå igang sådan rigtig med det nu... så jeg skal altså finde et nyt emne, hvilket jeg allerede havde svært ved da jeg valgte det foregående... Men, men, men... ... -
SRP-opgave om George Orwells 1984 i eng/his
ForumindlægJeg skal skrive studieretningsprojekt om George Orwells roman '1984' i fagene engelsk og historie. Indtil videre er der blevet snakket om, at jeg skal redegøre for situationen i Europa efter Anden Verdens Krig, der kan have haft indflydelse på George Orwells roman. Jeg skal analysere rom... -
Meget lille rettelse
ForumindlægDansk: Werner opsøger Juliane, fordi han skal rejse til Bali, hævder han. Han er fortvivlet og siger, at han er nødt til at tjene nogle penge. Han beder Juliane om, at sønnen Jan må bo hos hende- Senere i historien finder vi ud af , hvad Werner har planlagt. Werner aufsucht Juliane, weil er mü... -
SRP: USA udenrigspolitik
ForumindlægHey! Nu har jeg endelig fået min problemformulering til SRP. Problemformuleringe lyder således: 1. Der ønskes en redegørelse for hovedtrækkene ved den amerikanske udenrigspolitik fra 1945 og frem til i dag med særligt fokus på Bush-dkotrinen. 2. Undersøg, hvilke konsekvenser den amerikanske ude... -
Større skriflig opgave
ForumindlægHej.. Jeg skal snart skrive sso og jeg skal inden slutningen af denne måned, have fundet ud af, hvilket emne jeg vil have om. Problemet er bare, at jeg ikke ved hvad jeg vil skrive om. Jeg har tænkt lidt på at skrive om Det moderne gennembrud og kvinders kamp. Jeg havde egentligt tænkt mig at skr... -
SRP hjælp til problemformulering
ForumindlægHej SP Jeg har valgt at skrive i historie og biologi med emnet malaria til min SRP og skal til min 2. vejledning i morgen. De 2 vejledere skal som ved alle SRP'er lave éns problemformulering. Men eftersom de er vejledere og skal HJÆLPE mig med at lave den, ville jeg høre om der var... -
Ligning - ophævning af parentes
ForumindlægHej alle :) Jeg er i gang med en opgave hvor jeg har kastet mig ud i at løse spørgsmålet på en lidt mere præcis måde i stedet for bare at gætte mig frem, som opgaven egentlig ligger op til. For at gøre en lang historie kort, så ender jeg i den her situation: 1000 > (2,765v + 0,048 * 168)... -
Analyse af Pelle Erobreren
ForumindlægHej (: Som 2.g'er skal jeg selvfølgelig skrive dansk/historie opgave. Vi har fået emnet: Perioden 1880-1914. Jeg kunne godt tænke mig at arbejde med Arbejderklassen eller med børnearbjede (kan ikke helt bestemme mig). Nå, anyway.. Jeg har i hvert fald snakket med min dansklærer om min tvivl o...
