Søgning på: matematik aflevering golf. Resultater: 19821 til 19840 af 39512
  • Hvordan løser man differentialkvotient på CAS?

    Forumindlæg
    Jeg sidder pt. med en aflevering omhandlende differentialkvotient - Jeg vil gerne kontrollere om mine resultater er korrekte vha. TI-nspire cx CAS. Er dette muligt - og i såfald hvordan ? mvh. Tino
  • Rettelse af TYSK opgave

    Forumindlæg
    Heej alle Jeg sidder her med en tysk aflevering om berlinmuren. Jeg er ikke særlig god til tysk, og derfor vil jeg høre om der er nogen herinde der vil rette min opgave? Jeg kan sende opgaven over mail Tak på forhånd :)
  • Rettelse af engelsk

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen der har lyst til at kigge min engelsk aflevering igennem? den skal afleveres kl. 23.30 i dag. Det skal siges at jeg pejler at få 02, så der skal ikke rettes helt vildt meget så det ender med jeg får 10 eller 12
  • Stil skal rettes for fejl! :D

    Forumindlæg
    Hey studieportalen, er der nogle som vil læse min stil igennem og tjekke for fejl? -- Det er min sidste aflevering inden årskarakter så det ville være fedt hvis der nogle der ville hjælpe (: Det skal helst være en person som har engelsk på A eller videregående niveau tak (:
  • En statistik ekspert til stede? :)

    Forumindlæg
    Hej, Jeg læser på ingeniør studiet, og er færdig med at løse 3 statistik opgaver. Ville derfor spørge, om der er en, der har lyst til at kigge på det? Det en aflevering, der skal afleveres til min lærer. Emnet er regression.
  • Vurdere en karakter

    Forumindlæg
    Hej! Jeg er har været eksamen til skriftlig spansk, og jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan det er gået, men det er svært for mig selv at vurdere. Jeg har vedhæftet min aflevering, hvis der er nogen der gider at hjulpe mig med at vurdere den. på forhånd tak!
  • Isomeri

    Forumindlæg
    Jeg sidder og bøvler med en opgave omkring isomeri. Spørgsmålet lyder: Hvor mange stereoisomere former eksisterer der af hvert af de to organiske stoffer? Det ene stof er C7H14. Jeg vil helt ikke have et svar men have forklaret hvordan jeg gør det, da der er flere af denne slags opgave i min...
  • STX spørgsmål

    Forumindlæg
    Hey mates. Jeg har et par spørgsmål omkr. STX (er lige startet) 1. Hvilken slags afleveringer skal man aflevere? Jeg mener, er det en slags stil, hvor man skal skrive om et emne eller hvad? 2. Er DHO i 1.g?
  • Redegørelse (hovedsynspunkter) og undersøgelse (argumentation)

    Forumindlæg
    Jeg har denne aflevering for til i aften. Jeg har rigtig svært ved at finde hovedsynspunkter og lave argumentationen. Håber der sidder og kan hjælpe. https://www.information.dk/debat/2019/10/true-crime-laerer-ok-bruge-andres-doed-onanistisk
  • Monotoniforhold

    Forumindlæg
    Hej, jeg har en aflevering for, hvor vi skal finde nulpunkter, monotoniforhold osv. for f(x)=-x3-6x2-9x+4 Jeg har fundet ud af at nulpunktet er 0,35, men jeg har det ret svært ved at finde monotoniforhold. Jeg håber i kan hjælpe. På forhånd tak
  • bestem en ligning for tangenten i punktet p(2,f(2))

    Forumindlæg
    Hej jeg skal løse denne opgave til min aflevering, og jeg håber der er nogle der vil hjælpe: f(x)=x^2-x+2 Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet p(2,f(2)).
  • Grænseværdi. ----Hjælppp

    Forumindlæg
    Hej til alle derude. Jeg er i gang med en aflevering, men har svært med at forstå opgaven. Vil nogen derude hjælpe med opgaven. Opgaven er 2.3(v) c) dvs. spørgsmål c) Link: http://www.math.ku.dk/kurser/2012-13/blok1/matintro/AFLEVERINGSOPGAVER/opgave2.pdf
  • Højde af lygtepæl

    Forumindlæg
    Hej alle. Sidder med en aflevering, og kan ikke lave den sidste opgave: I en afstand af 5 meter fra en lygtepæl kaster en 1.87 m høj person en skygge, der er 1, 6 meter lang. Hvor højt hænger lygeten? På forhånd tak!
  • Løs ligning af 2 ubekendte

    Forumindlæg
    Løs ligningssystemet med to ubekendte: "6 x+3 y=21 4 x+9 y=35" Har fået dette spørgsmål i en aflevering og er meget i tvivl, en der er sød at hjælpe?
  • entalpi

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er igang med en aflevering, hvor jeg er gået lidt i stå i den sidste opgave (opgave 3, se vedhæftede fil). Jeg er kommet frem til en temperatur stigning på 10,6 grader, hvor resultatet skal være 10.2, håber nogen kan hjælpe. tak på forhånd.
  • Hjælp til VØ Balance/Internt Bidragsregnskab

    Forumindlæg
    Hejsa jeg sidder og bøvler med en aflevering - SOM jeg simelthen ikke kan få til at gå op!! Det ville være en stor hjælp hvis der var en der gad og kigge på det vedhæftede link jeg smider - og måske kommentere hvad "F" jeg har gjort galt!!
  • Gør rede for, hvilken af graferne A, B og C der er graf for f, og hvilken der er graf for F.

    Forumindlæg
    Hej Jeg har vedhæftet en opgave fra in aflevering. Har ingen ide om hvor jeg skal starte og hvad jeg skal kigge på. Når jeg søger på internettet, kommer der kun eksempler på opgaver for man skal finde en funktion f og den afledte f'.
  • pH værdier og opløsninger

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med en kemi aflevering, og der er to opgaver, hvor jeg sidder total fast. Håber nogen kan hjælpe. Jeg har vedhæftet det som et dokument, da der var nogle problemer med at indsætte opgaven i dette felt. Hilsen Maja :-)
  • Hvad er årsagen til et meteornedslag?

    Forumindlæg
    Hej alle! Jeg har en aflevering til om nogle dage, hvor jeg skal lave årsagskæder om Kridt-Palægogen-grænsen fra 65 år siden, hvor størstedelen af jordens arter uddøde. Men jeg vil gerne finde ud af, hvad årsagen til meteornedslaget var. Hvor kom det fra, og af hvilke årsag opstod det? Har brug f...
  • Kan ikke finde ud af mit Geometri

    Forumindlæg
    Hej, har lavet de første 10 opgaver i min MAT aflevering, er der nogen som har mulighed for at hjælpe mig med de sidste? I hvert fald bare nogle af dem? Det ville jeg sætte virkelig stor pris på! Opgaverne er vedhæftet