Søgning på: srp historie kemi. Resultater: 19821 til 19840 af 34803
-
Huxley-Wilberforce-debatten - hvor? (links + hjælp)
ForumindlægHej. Jeg har AT om Darwin og hans evolutionsteori som blev publiceret i 1859.. (Historie A + Biologi B) I historiedelen har jeg tænkt mig at redegøre for hvordan samfundet reagerede på hans teori, men mangler nogle kilder. Jeg har set at nogle har skrevet om Huxley-Wilberforce-debatten men hvad g... -
Forklar hvorfor der opstod en ungdomskultur i 1950erne?
ForumindlægJeg skal besvare nogle spørgsmål i forhold til en opgave i historie ungdomskultur, herunde skal jeg svarer på spørgsmålet : Forklar hvorfor der opstod en ungdomskultur i 1950erne? Jeg synes ikke rigtig jeg kan komme frem til et klart svar udefra det vi har skulle læse som pensum. Hvis i har nogl... -
Hjælper det overhovedet at gå på privatskole?!
ForumindlægHvis adgangskravet til studie X er 9. Der er to pladser tilbage. Elev 1 har 8.5 i gennemsnit han har gået på en anerkendt privatskole (Gymnasium) Elev 2 har 9.5 i gennemsnit han har gået på handelsskole. Hvem får pladsen? Der er generelt strammere krav efter karakter givning på privatskole, + pri... -
Nora hat hunger
ForumindlægDet er tre korthistorier skrevet af Sibylle Berg under titlen Ein paar Leute suchen das Glück und lachen sidh tot..vi har læst historierne Nora hat Hunger, Vera raucht eine og Ruth langweilt sich..opgaven lyder på et resume af historierne og derefter en præsentation af de tre personerHJÆLP -
Det gamle testamente
ForumindlægHej hej alleI religion skal jeg læse fra starten af 1. mosebog (verdensskabelsen) til Kain og Abel-historien. Men jeg har ikke fået udleveret teksten, fordi jeg har været syg, og jeg har ikke det gamle testamente.Kender I et sted på nettet, hvor jeg kan finde det gamle testamente og disse histori... -
hjææælp :.0(
Forumindlæghey..jeg skal snart op i historie mundtlig..jeg fatter bare ik historie.. jeg hader d så meget:0(..Jeg sidder og læser om den franske revolution. Men jeg fatter ikke, hvad forskellen er er mellem disse 3:1. Girondinerne2. Montagnarderne3. Sans-culotterneOg hvad gik Bourgeoisiets magtkamp´ud på?pl... -
AT - atombomben
ForumindlægHej. Som de fleste ved, er AT emnet REJSER - opdagelse, forandring, ny viden. Jeg har tænkt på at skrive om atombomben i historie og fysik. For at få "rejse" ind over det, vil jeg også tage noget med Niels bohrs flugt.. Tror i at det er godt iforhold til emnet Rejser? Har i andre forsla... -
Hjælp til SSO
ForumindlægHej.. :) Jeg tager en hel HF på enkelt og skal til at skrive min SSO. Jeg har lige et spørgsmål: Hvor mange fag skal man skrive om? Hvis jeg fx vælger Historie-B, er det så nok eller skal jeg også have et andet fag. (fx historie og engelsk.. ?) Håber der er nogen som gider at besvar... -
Fag til SSO
ForumindlægHej.. :) Jeg tager en hel HF på enkelt og skal til at skrive min SSO. Jeg har lige et spørgsmål: Hvor mange fag skal man skrive om? Hvis jeg fx vælger Historie-B, er det så nok eller skal jeg også have et andet fag. (fx historie og engelsk.. ?) Håber der er nogen som gider at besvar... -
SSO - Hegel
ForumindlægJeg regner med at skrive SSO om Hegels historie filosofi. Jeg overvejer at skrive opgaven tævrfagtligt i historie og filosofi (hvilket man kan jvf. dette link: http://www.emu.dk/gym/projektarbejde/eksamen/3g.html ) nogle råd eller erfaringer med at skrive om emnet i to fag?Nogle ideer til, hvad e... -
Rettelse af Engelsk tekst.
ForumindlægHej Alle sammen. Jeg har skrevet en engelsk opgave om en historie som vi skulle læse. Historien hedder My son the fanatic. Og det er bare om der lige en nogle rare mennesker derude. Som kan hjælpe mig med, at finde flere fejl som jeg måske har kommet til at overse :) Mvh Adam15. -
AT metode mat-his
Forumindlægjeg var så uheldig at gå glip af vores introduktion af metoder til AT forløb, Så jeg er helt lost. Jeg har Cuba krisen med fagene matematik (Naturvidenskabelig) og Historie (Hum). I matematik skal jeg bruge spilteori til at kigge på russerne rejse med atomraketter til Cuba... Historie giver lidt ... -
Historieprojekt
ForumindlægHej alle. Jeg er ved at skrive et kæmpe projekt om Indien, og kunne godt bruge en historiker til at kigge på noget jeg har skrevet om historien. Hvis der er en person som er glimrende til historie ville det være dejligt hvis jeg måtte sende det til vedkommendes indbakke, da jeg ikke ønsker at d... -
Robinson Crusoe, hjælp til problemformulering
ForumindlægJeg er havnet i den situation, at jeg skal desværre skifte emne i AT. Jeg skriver i fagene engelsk og historie, hvor historie bruges med en samfundsfaglig vinkel, så det skulle være okay. Jeg tænker at der er stof inden for Robinson Crusoe, men jeg har ingen anelse om hvordan jeg skal gribe det a... -
Metoder - FORSKEL??
ForumindlægJeg skriver i dansk og historie om terrorisme.. I dansk analyserer jeg en bog for at finde ud af hvorfor man begår terrorisme.. I HISTORIE - her skal man jo arbejde samfundsvidenskabeligt (da dansk er humanistisk) men hvordan gør man det?? min lærer siger, at jeg kan læse en kilde, hvor f.eks ter... -
Trekanshandlen - problemformulering
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en i historie i Dansk/historien opgaven. Mit emne er Danmarks slavehandel i fobindelse med trekantshandlen. Mit problem er jeg har jeg ret svært ved at få formuleret en problem formulering. Så ville spørge om der var nogen der ville hjælpe, evt med nogle inspirende foreslag. ... -
min opgave
Forumindlæghej allesammen. dette er en lidt mere krævende opgave til folk som interesserer sig for historie. jeg har skrevet en historie opgave, men er selv i tvivl om det er noget rod det jeg har skrevet. Af den grund ville jeg bede dem som altså har tid og lyst til at læse den igennem og derefter kommente... -
Dannelsesrejse metode
ForumindlægHej. Jeg her valgt i dansk historie dannelses rejse, men har lidt svært ved metode delen i historie da det høre indunder det samfundsvidenskabelige. ved der er en del der skriver om dette emne så ville høre om hvordan i har gribet det an metode mæssigt. håber nogle har tid til at svare i den tr... -
Herodot
Forumindlæghey jeg skal op i old her til eksamen, og har styr på det meste, men de små historier i Herodot forvir' mig en hel del. Jeg mener her To historier under LOGOI Polykrates ring og Nilen. Nogen der har læst dem som kan hjælpe til med hvad man skal snakke om i sådan en tekst? perspektivering og a... -
japans modernisering
ForumindlægHej.Sidder og læse til historie eksamen og er i gsng med Japans historie. Bogen hedder Japans modernisering 1853 - 1912.Er der nogle der har nogle gode noter til kilderne i bogen. Har selv noter nogle af dem (tekst1,2,4), hvis det kan hjælpe nogle? Håber der er nogle der kan hjælpe og held og lyk...
