Søgning på: SSO - Større skriftlig opgave. Resultater: 19841 til 19860 af 156874
-
DNA-analyse mm.
ForumindlægHejsa! Er der nogen der kan forklare mig hvad forskellen er på den kromosomundersøgelse og den DNA-analyse man kan lave ud fra en fostervandsprøve? -
Hjælp til spørgsmål!
ForumindlægHej alle Har siddet og prøvet at besvar disse spørgsmål, men kan desværre ikke findet et svar på dem! Håber I vil hjælpe. Spørgsmålene er: - Forklar hvordan nedsivningen af nitrat til grundvandet afhænger af hvilken jordbund det skal igennem og hvor stor nedbørsmængden er. - Brug spørgsmålet... -
endotelceller
ForumindlægEr der nogle der kan fortælle mig hvad endotelceller er og hvad de gør..? -
LHospital
ForumindlægNogen, der vil lave opg. 292 og 293 ? http://peecee.dk/upload/view/105585 -
Blodtryk
ForumindlægHvorfor har mænd et højere blodtryk end kvinder? Er det bare rent genetisk bestemt? -
Hvordan finder man ud af om man har tjent på at arbejde med gæld (rentabilitets analyse)
ForumindlægEr der en venlig sjæl der kender svaret? -
Begrebskort over protein
ForumindlægDet ville være en stor hjælp hvis der var en der kunne hjælpe mig med at lave et begrebskort over protein. På forhånd tak! -
Analyserende artikel af “Ateisten” af Tom Kristensen
ForumindlægHej. Er der nogle, der har lavet en analyserende artikel af Tom Kristensens digt “Ateisten”, der kan give mig et referat, da jeg ikke forstår teksten :(. -
Er der sammenænhæng mmellem kocentration og spænding?
ForumindlægNogen der kan hjælpe. Hvorfor falder spændingen som koncentrationen af KCL stiger.Men jeg ved at spændingen vil stige når koncentrationen af AgNO3 stiger. Er der en sammenhæng?(se billede) -
Gør følgende reaktionsskemaer færdige:
ForumindlægHej allesammen, Nogle der kan hjælpe mig med at afstemme disse reaktionsskemaer nedenunder? har vedhæftet filen? -
Tyndtarmens udformning
ForumindlægJeg har et spørgsmål, der lyder: Vurder hvorfor tyndtarmens udformning effektiviserer optagelsen af næringsstoffer i blodbanen. Det kan jeg virkeligt ikke svare på. Og jeg kan intet finde om det i min bog. Er der nogen, der kan komme med en forklaring? -
Konstant fart - dyb eller lys tone?
ForumindlægHvis farten er konstant, hvem har så den største bølgelængde, en lys tone eller en dyb? Begrund gerne svar med f.eks. formel eller regneeskempel -
pedellen
ForumindlægPedellen skal rense græsarealer for affald på en skole. Det største græsareal er 40 m langt og 40 m bredt. Det tager pedellen 2 timer at rense det. De små græsarealer er 20 m lange og 20 m bredde. Hvor lang tid tager det pedellen at rense denne? -
Eksamenssæt 31-05-13 MatC
Forumindlæghttp://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF13/Proever%20og%20eksamen/Opgavesaet/130531%202hf131%20MAT_C%2031052013%20297A.ashx Til dem der vel gennemopleve eksamen og finde ud af om de har gjort ... -
Fysik hjælp: fjedere og mekanik
ForumindlægJeg har lidt vanskeligheder i disse tre opgaver:--------------------------------------------4. Muskelarbejde.På det viste apparat er et håndtag A og et bevægeligt håndtag B. Det bevægelige håndtag er forbundet til en fjeder. Når apparatet ikke er i brug, er fjederen forlænget med 2,5cm fra ligevæ... -
matematik
Forumindlægopgaven er vedhæftet under, har brug for hjælp till hvordan jeg helt præcis skal løse den. Tak på forhånd! -
EU's Forfatningstraktat
ForumindlægOverskriften siger næsten det meste, nogen der har nogle idéer, gode råd, links osv. til en opgave om EU's Forfatningstraktat?Skriver om den i SSO, men det besluttede jeg jo før det "brød sammen", så er lidt i krise over hvordan jeg skal gribe det an, og hvad der kunne være smart at... -
Fysik Vejledning
ForumindlægNår man nu som jeg skriver SSO i fysik, er der så nogen mulighed for at få vurderet sin opgave inden man skal aflevere den?Nu tænker jeg på at en der har forstand på det læser den igennem for fejl, og kommentere om den argumentere nok og i den dur.Jeg ved at man kan få hjælp til matematik hvis ma... -
Vurdering
ForumindlægHej.Sidder lige og skriver på min sso. Men er kommet meget i tvivl om, hvordan man skal gribe et spørgsmål an hvor der indgår at man skal vurdere noget. Har prøvet at kigge på nogle af de andre opgaver,men kan ikke rigtigt helt finde ud af, hvor de vurderer. Min lærer fortalte, at man nærmest sku... -
Glykæmisk index forsøg
ForumindlægJeg er i gang med at skrive SSO om diabetes. Som forsøg har jeg valgt at lave et med det glykæmiske index. Men de værdier jeg har regnet ud til at være GI-værdien passer slet ikke til den der bliver opgivet. Ud fra de andre opgaver jeg har set herinde, så har de heller ikke kunne få dem til at pa...
