Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 19841 til 19860 af 22747
-
Arealet af tankskibet?
ForumindlægHej alle Jeg står med en opgave i fysik, som jeg ikke helt kan overskue, hvordan man skal løse den. Opgaven lyder som følgende: "Et tankskib kan transportere 298900 ton råolie. Man siger, at skibet har et deplacement på 298900 ton dødvægt. I fuldt lastet tilstand stikker det ca. 16 met... -
Lektiehjælp tilbydes
ForumindlægLektiehjælp i matematik, fysik, engelsk, tysk og dansk tilbydes i sommerferien mod noget lettere arbejde i hus og have. Vi har af forskellige årsager ikke længere de samme kræfter som førhen til at klare det hele selv. Her er meget smukt, da vi bor på en mindre gård på Nordfyn. Så har du lyst til... -
Magnetisme
ForumindlægJeg har fået stillet en magnetismeopgave jeg ikke rigtigt kan finde ud af, da det ikke er en del af pensum på A-niveau fysik efter reformen. Opgaven lyder således: To ledere bevæger sig med farten v, gennem hvert sit magnetfelt, som vist nedenfor (der er bare vist to simple magnetfelter). Leder 1... -
antal eksamener
ForumindlægHej, Jeg går i 3.g nu og jeg spekulerer lige over hvor mange eksamener jeg skal igennem i år. I 1.g har jeg været op i samf. mundt. I 2.g har jeg været op i kemi og fysik mundt. Nu har jeg Dansk, Mat (A), hist (A), fransk (A), eng (B), religion (C), old (C), bio (C), idr (C) (som jeg ikke ka... -
Kan jeg regne mine eksamenfag ud?
ForumindlægHejsa Jeg skal maksimum op i 4 fag i år, herunder 2 skriftlige og 2 mundtlige. De fag, som jeg kan komme op i, er: dansk A, samfundsfag A, fransk A, historie A, engelsk A, biologi B og fysik C. Reglen er - så vidt jeg har forstået - at man SKAL enten op skriftligt eller mundtligt (eller begge del... -
Curie- punktet, om at afmagnetisere & magnetisere
ForumindlægSidder her og forbereder mig på den mundtlige Fysik/kemi prøve. Men er nu gået lidt i stå. Synes ikke rigtig selv, at jeg kan finde svarene til mine spørgsmål nogle steder, så håber, at I kan hjælpe mig. På forhånd tak! 1) Jeg skal bruge et forsøg ang. Curie punktet. Har hørt om et, hvor man skal... -
HJÆÆLP~! eksamens stuff!!
ForumindlægHej! =) Jeg skal snart op til fysik-kemi eksamen, og min lærer siger der vil komme et emne, som omhandler gødningssalte. Som jeg ikke har nogle erindringer om eller opgave ark med. så det må have været et emne, der var i en periode, hvor jeg har været syg.... Så jeg tænkte om I har nogle forsøg j... -
Hjælp til AT synopse 6) Luftballoner – luftskibe ( Hindenburg- katastrofen)
ForumindlægHej alle :) jeg skal til at starte på at skrive AT synopse. Enmet er at rejse, og mine fag er Fysik - Historie. Jeg har valgt emnet Luftballoner – luftskibe ( Hindenburg- katastrofen). Hvis der er nogen der ligger inde med nogle opgaver, eller bare kan hjælpe mig til at komme i gang, vil de... -
Rigtig brug af materiale-teori- og metode?
ForumindlægJeg har altid misforstået mine forrige AT opgaver og derfor fået dårlig karakter- jeg ´ber og ønsker til at nogen vil læse min meget korte talapapir version af materialer teori og metode- BARE for at sikre mig at jeg er på rette vej jeg har kun lii samfundsfag kun- mine fag- samfundsfag og fysik ... -
Hjælp til densitet.
ForumindlægHej alle der er vilde til fysik ;) Vi sidder og skriver ministudie om luftballoner og en af vores problemstillinger lyder: "Hvor meget skal man varme den alm. atmosnæriske luft op, før den har den sammen densitet som helium" Heliums densitet er, ved 20c grader = 0,1785 g/l Luftens densi... -
Dårlige problemstillinger?
ForumindlægJeg har iforbindelse mede mit emne i AT valgt at arbejde med bilen (benzinmototren) og dermed faget fysik. Mit spørgsmål er så om disse problemstillinger er relevante/grundige/gode nok?: 1. Hvad forstås ved en Otto-kredsproces og hvorfor er den af særlig betydning? 2. Hvilken betydning har bilens... -
Teorier i dansk - Emne: flyvemaskinen
ForumindlægHej, Jeg er virkelig i tvivl med hensyn til teorier i dansk faget. Jeg skriver i dansk og fysik om flyvemaskinen og drømmen bag. I dansk har jeg læst to tekster. Jeg tror, at jeg har styr på metoderne, hvor jeg fortæller hvordan jeg har brugt den hermeneutiske cirkel, den nykritiske metode og His... -
Beregning af kulstof-14 atomer i levende væv??
ForumindlægHej alle Jeg har en fysik opgave jeg er kørt helt fast i : a) Beregn antallet af 14-C atomer i 1g kulstof fra levende væv. b) Beregn henfaldskonstanten for beta-minus henfald af 14-C? c) En prøv epå 1 g kulstof af biologisk materiale fra udgravning af en boplads benyttes til at tidsbestemme bopl... -
Hughes model - hvilken metode?
ForumindlægHej alle :) Jeg har et problem omkring AT, jeg har benyttet Hughes model til at beskrive elektricitetens udbredelse Link til Hughes model: http://da.wikipedia.org/wiki/Hughes%27_fasemodel Hvilken metode kan jeg skrive at hughes model er? Er der overhovedet en metode det kan gå ind under? Jeg skri... -
9. klasse Fællesfagligt - Teknologiens betydning for menneskets sundhed.
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg skal som så mange andre, snart op til eksamin. Til min eksamin i Tværfagligt/Fællesfagligt, som er mundtlig Fysik, Geografi og Biologi, har jeg trukket emnet "Teknologiens betydning for menneskets sundhed." Indtil videre har jeg tænkt på emnet som Alkohol, Eufo... -
Hughes
ForumindlægHej alle :) Jeg har et problem omkring AT, jeg har benyttet Hughes model til at beskrive elektricitetens udbredelse Link til Hughes model: http://da.wikipedia.org/wiki/Hughes%27_fasemodel Hvilken metode kan jeg skrive at hughes model er? Er der overhovedet en metode det kan gå ind under? Jeg skr... -
Hughes model - hvilken metode?
ForumindlægHej alle :) Jeg har et problem omkring AT, jeg har benyttet Hughes model til at beskrive elektricitetens udbredelse Link til Hughes model: http://da.wikipedia.org/wiki/Hughes%27_fasemodel Hvilken metode kan jeg skrive at hughes model er? Er der overhovedet en metode det kan gå ind under? Jeg skri... -
Ide til emne til Fællesfagligt - Teknologiens betydning for menneskets sundhed
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg skal som så mange andre, snart op til eksamin. Til min eksamin i Tværfagligt/Fællesfagligt, som er mundtlig Fysik, Geografi og Biologi, har jeg trukket emnet "Teknologiens betydning for menneskets sundhed." Indtil videre har jeg tænkt på emnet som Alkohol, Eufo... -
Induktion & vekselstrøm (;
ForumindlægHej super kloge mennesker (; Jeg har (som så mange andre i min klasse) valgt at lave en masse andre ting i fysik end at følge med (; Det resultere i at jeg har eksame på torsdag og jeg ved intet om iduktion & vekselstrøm.. :( Jeg har bøger og andre ting, men jeg forstår ikke det store af det... -
AT- mht. tlf
ForumindlægHej, Jeg har valgt at skrive om telefonen (dens gennembrud) i AT i fagene historie og fysik. Jeg skal snart op og tænkte på, om der sad nogle ligesom mig der godt kunne tænke sig lidt råd/ideer vi kunne dele sammen før eksamen. Evt. på msn/e-mail. Til de af jer der allerede har været op i emnet...
