Søgning på: historie noter stx. Resultater: 19841 til 19860 af 33650
-
HJÆLP TIL AT SKRIVE ERINDRING
ForumindlægHej. Jeg skal til at skrive en erindring, men aner ikke hvordan man skriver en. Jeg ved, at en erindring er en historie fra ens f.eks. barndom, men andet ved jeg ikke. HJÆLP! Og er der bestemte ting, man skal huske i en erindring udover følser og sanser? -
Sanktionspolitik fra 1990'erne
ForumindlægJeg skal til eksamen i historie i morgen, og har i denne forbindelse læst om Mellemøsten. Hvad går den sanktionspolitik som USA har haft mod Irak/mellemøsten (???) siden 1990'erne ud på. Og hvorfor opfatter muslimerne det som om, at USA har gjort det pga. olien? Mvh. Maria -
haste spørgsmål.
ForumindlægSidder med en novelle som hedder En kærligheds historie fra Vandmærket af Naja Marie adit. der står og jeg citer "Taler med en meget lille artikuleret stemme hos grønthandleren" Hvad vil det sige at man taler med en artikuleret stemme? vil gerne give en definition på hvad det er.? -... -
SUPER kort spørgsmål.
ForumindlægKan en beretter/fortæller i en novelle være en hovedperson? Det er gennem hans/hendes øjne vi ser det hele til trods for at historien drejer sig om hans/hendes søster? så e rlidt confuse? -
politik..
ForumindlægHej Jeg læser i øjeblikket til eksamen i historie, hvor politik og økonomi er opgivet. Jeg er i øjeblikket igang med at terpe det emne, så ville høre om nogen kunne give mig svar på hvad græsrodsbevægelsen er, samt kvindebevægelsen og hvordan kønsrollerne er? håber nogen kan hjælpe mig. på for... -
begreber
Forumindlæghej.. jeg har et par begreber som jeg ikke helt har styr på.. håber der er nogen som kan hjælpe.. Logos? Mythos - betyder det bare fortælling / historie? skyld-skæbne? kan det passe at sofrosyne, som betyder mådehold - er det eneste som kan bremse nemesis ? -
Højkonjuktur? Haster!!
ForumindlægHej. Jeg skal op til eksamen i historie inden længe, hvor jeg kan komme op i politik og økonomi. Det er jeg nu igang med at terpe, men ville høre om nogen kunne forklare mig hvad højkonjuktur og inflatition er? På forhånd tusind tak. Mvh, Louise -
Respons på analyse.
ForumindlægJeg mangler en som kunne tænke sig at læse analysen igennem, kræver dog ikke du har læst historien som jeg analysere ud fra. mangler abre en som evt. kunne hjælpe mig med de gramtiske fejl i store træk. -
analyse af korstog
Forumindlæghej jeg skal lave en historie opgave om korstoget og har fået tildelt spørgsmålet Derefter laver analyse af samtidige forklaringer/opfattelser på korstoget ved ikke lige hvordan jeg skal gøre håber i kan hjælpe -
Økonomiske begreber
Forumindlæghey er der nogen der kan linke til en side med forskellige økonomiske begreber. Ska op i historie i morgen og et af emnerne hedder "Det økonomiske kredsløb og økonomisk politik i Danmark efter 1973", og selvom jeg har læst det, fatter jeg det ikk.. -
Hvad der sker efter Iliaden
ForumindlægIliaden slutter som bekendt med Hektors død og udleveringen af hans lig til Kong Priamos. I hvilke værker hører man den berømte historie om den Trojanske Hest og Troja fald? Og hvor hører man om Achilleus' død? Er det i Odysseen? -
Deflationspolitik?
ForumindlægHej alle, Sidder lige og læser lidt historie - skal jo som så mange andre op i morgen... Jep jep, får huen kl halv elleve cirka. Dejligt! Nå, men er der ikke en venlig sjæl der kunne tænke sig at forklare mig hvad deflationspolitik er? Så ville jeg blive meget glad.... -
Korrekturlæsning af SRP
ForumindlægHej alle sammen Jeg søger en som vil korrekturlæse min SRP når jeg har skrevet den færdig. Mit emne er "den amerikanske drøm i 1920'ernes USA" og tager udgangspunkt i romanen "the Great Gatsby". Det er i fagene Engelsk og Historie. -
Er nervøs og bange
ForumindlægHej.. Jeg skal studere Matematik efter sommerferien, og jeg har hørt en masse historier derfra.. med at det skulle være meget svært og næsten alle er blevet knust. Hvad kan man gøre for at forberede sig? Min årskarakter i Matematik er 11 i både mundtlig og skriftlig.. -
Kildekritisk analyse
ForumindlægHej, jeg skal analysere en bog til srp, har valgt fagene HIS A og ENG A - Er der nogle af jer, som ved om man skal skrive hvad bogens tendens er osv. altså nå man kigger på bogen med den kildekritiske metode i historie? :) -
Den røde tråd..
ForumindlægHejsan. Jeg har ikke helt forstået hvad den røde tråd er endnu, er det ikke noget med at man skal holde sproget i ét, man skal have en specifik handling man vil fortælle gennem historien. Er der nogle der vil forklare mig det så jeg forstår på en gang? Tusind tak på forhånd. -
Pronomier..
ForumindlægJeg kunne godt bruge hjælp med at oversætte de følgende sætninger: Juán har skrevet (før nutid) en historie om slotte (castillo). Den vil han fortælle (nær fremtid) til fødselsdagsfesten (sammensatte substantiver) for sin (ejestedord) kæreste. Han vil fortælle hende den efter middagen. -
Kilder til jødeudryddelsen
ForumindlægHej! I AT skal jeg skrive om jødeforfølgelsen i Tyskland med fagene historie og tysk. Til det skal jeg bruge nogle historiske kilder på tysk (fx. en jøde der beretter om livet i Tyskland under krigen). Er der nogen der har et link til sådan nogle kilder? :) -
mundtlige eksamener
ForumindlægHvordan foregår mundtlig eksame i historie? Skal man kunne referer pensum, eller "blot" perspektivere til pensum. Kan nogen fortælle mig hvordan deres historieeksame gik. Hvad kan man gøre for at opnå bedre resultater? -
Nogle der vil rette min SRP? HASTER
ForumindlægHej Studieportalen Er der nogle venlige sjæle der kan rette min SRP? Jeg har fagene Matematik A og Historie A Min SRP omhandler Enigma under WW2, matematikken bag enigmaen og slaget ved Atlanten.
