Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 19861 til 19880 af 63056
-
Databog
ForumindlægHej...Er der nogen derude, der sidder med en databog, og har lyst til at hjælpe mig?Jeg skal slå kogepunktet for CH3COOH og C2H5OH... Fik dem til 118 grader og 78 grader..Det synes jeg dog overhovedet ikke kan passe med den store afvigelse, så har på fornemmelsen jeg har slået forkert op!?Ydermer... -
Induktion!
ForumindlægNår man skal lave induktion, altså strøm ved hjælp af 1 magnet og 1 spole, hvad apparat bruges så til at vise strømen? ved bare af det måles i HertZ - HURTIGT SVAR BE OM ! -
middelacceleration??
ForumindlægModerne biler har blokeringsfri bremser. Hvorved opnås den størst mulige gnidningskraft mellem dæk og vejbane under en opbremsning. På en tør vejbane kan bremselængden ved en fart på 50 km/h blive så lav som 11m. bestem middelacelerationen under en sådan påbremsning. er der nogen der kan hjælpe m... -
Svingningstiden for et pendul
ForumindlægHej:)_ Jeg sidder oh knokler lidt med en matematikopgave, som jeg har lidt svært ved at sætte mig ind i! Derfor ville lidt hjælp være tiltrangt...Opgaven lyder:Svingningstiden for et pendul er teoretisk bestemt ved: T = 2PI * kvrd(L/gl er længden af pendulet og g er tyngdeaccelerationen. SÅ har j... -
orgelpiber
ForumindlægHej :)Kan godt se at der er oprettet et andet forum med det præcise samme spørgsmål men jeg forstår det stadig ikke!Hvorfor har orgler så store piber, når fx fløjter er små? Har det noget med tonen at gøre eller skyldes det lydstyrken?Jeg er kommet så langt at det har noget med resonansrør at gør... -
Sammenhæng mellem moralrelativisme og postmodernisme
ForumindlægHvis der er en, der vil se følgende igennem, så ville jeg være meget taknemmelig: 1) Hvilken sammenhæng er det mellem moralrelativisme og postmodernisme? (Mit svar:) Jeg vil mere at den første er en konsekvens af den anden. Moralrelativisme opsummerer godt de strømninger, der var i 909;erne ... -
Videreudgående uddannelse
ForumindlægHej allesammen :) - Jeg er på udkig efter en videreudgående uddannelse (på universitetet) som interesserer mig. Jeg kunne - strengt taget - virkelig godt tænke mig at studere fysisk kosmologi. Så jeg ville bare lige spørge om I kendte til nogle gode uddannelser hvor man beskæftiger si... -
Eksamensprojekt - Haster!
ForumindlægHej, hvor langt må teoriafsnittet være? -
Kemi er forvirrende
Forumindlæghmm.. jeg skal lave en kemi rapport om NaHCO3 og jeg fatter hat af den.. masse, er det, det hvor meget stoffet vejer? f.eks: masse= n/M? og hvis koefficenten er f.eks: 2NaHCO3 så er den molen 2 ik? -
Vektorer
ForumindlægHejsa! Er der nogen af jer der kan give mig nogen eksempler på hvor man kan regne med vektorer? Ved godt vektorer beskriver krafter, men kan kun selv finde på vinde, hastigheder, tyngdekraft og atomkraft :( Mvh Daniel -
spin og paritet!
Forumindlæg"find SPIN og PARITET af de to kernetilstande i Ba og herudfra at denne gamma overgang er så langsom, dvs. har en meget lille sandsynlighed pr. sek." Jeg er helt blank! min lærer har absolut intet sagt om spin og paritet, og aner intet omkring det. Ved blot at det har noget at gøre med... -
PV-skema
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig hvordan man laver et pv-skema.. Evt. give et eksempel.. På forhånd tak.. -
Moment, Statik ?
ForumindlægHej Alle Hvis der en af der har forståelse for statik inden for byggeri, altså når der f.eks. skal beregnes reaktioner også moment for at finde de ukendter størrelser osv... Er der en der kan forklare mig noget om momentet ? - Hvilken betydning har det f.eks. hvis momentet er postivt mo... -
Opgaver
ForumindlægKan I hjælpe mig med en opgave som jeg har vedhæftet -
Tid at tilbagelægge vinkel
ForumindlægHvis jeg kender frekvensen, hvordan kan jeg finde ud af, hvor længe en aksel er om at tilbagelægge x grader? -
Jævn bevægelse - HAASTER!
ForumindlægHej. EWr der nogle der kan finde ud af denne opgave To løbere starter på en løbebane. Josephine løber med en konstant fart 6,5m/s. Thorbjørn starter 10 sek. senere og løber med en konstant fart på 7,2 m/s. Hvo lang tid tager det Thorbjørn at indhente Josephine? 1000 tak for hjælpen :) -
Højrehåndskoordinatsystem
ForumindlægHej Hvad er et højrehåndskoordinatsystem, og hvorfra stammer navnet? -
Job
ForumindlægJeg er i gang med at søge et fuldtidsarbejde, men jeg vil gerne tjene godt med penge. Altså det skal være et fuldtidsarbejde, hvor der ikke er krav om en Stx eksamen eller lign. Jeg holder nemlig sabbatår, når skolen er slut. Er der nogen, der kan nævne nogle gode jobs, eller er der nogen, der ke... -
Kemi-program??
ForumindlægEr ved at lave notater til eksamen, men har lidt svært ved at indtegne molekyler på computeren. Ved at der findes et program hvor man kan tegne molekyler i. Er det ikke rigtigt? Hvor kan jeg downloade det? På forhånd tak. -
Gratis encyklopædihjælp i eksamensperioden
ForumindlægI eksamensperioden er Den Store Danske Encyklopædi gratis tilgængelig via følgende link: http://www.metroxpress.dk/dk/article/2007/05/21/07/3849-51/index.xml
