Søgning på: historie eksamen romerriget. Resultater: 19861 til 19880 af 46442
-
Etik - aktiv dødshjælp
ForumindlægHej derude. Jeg har skrevet en opgave i etik om hvorvidt det er etisk korrekt at udøve aktiv dødshjælp. Opgaven er på 5 sider, og meget af teksten er spøgsmål. Er der en venlig sjæl, der har lyst til at læse korrektur og eventuelt tilføje kommentarer til den? På forhånd tak :) -
Hjælp...!
ForumindlægKan man ikke finde gamle eksamenssæt for religion og Old? -
Nogle der har lidt tid?
ForumindlægHej jeg sidder og laver kemi aflevering - men er ikke særlig god!! så håber der er nogle der vil hjælpe mig lidt med min aflevering? :) men kun hvis der er nogen der har tid/lyst! -
Mundtlig matematik .. Gode råd?
ForumindlægHejsa.. Jeg skal op i mundtlig matematik i morgen. Nogen der har et par gode råd? :D -
mdt. prøve i Mat. C
Forumindlæger der nogen der har et par gode idéer til spørgsmål fra læreren i følgende emner: 1. GEOMETRI Forklar begrebet ensvinklede trekanter og bevis Pythagoras stning. Forklar kort, hvordan sinus, cosinus og tangens kan bruges til beregninger i retvinklede trekan- ter. Giv eksempler pa anvend... -
Angående årsprøve
ForumindlægSkal man gennemføre årsprøverne for at komme videre i 2.g? Hvis man nu eks. er på ferie i perioden ? Eller er det bare noget formelt ? -
Hvad kan der forklares ud fra ph værdi?
ForumindlægHvad kan der forklares ud fra ph værdi af saltsyre? -
Reaktionshastighed
ForumindlægHey her er noget om reaktionskinetik, du ville kunne forstå det du har brug for, således du kan håndterer de fleste opgaver. https://www.youtube.com/playlist?list=PLm_175vDbPA2coUrs-z8WGquyyh9BDA-z&ab_channel=MazenRustom -
essay hvor langt skal de være?
Forumindlæger der nogen begrænsninger på hvor langt et essay må være? -
Hvad skal jeg komme ind på?
ForumindlægHey, skal til mundtlig matematik her i overmorgen og er ved at lave dispositioner til hvert emne man kan risikere at komme op i. Men jeg ved simpelthen ikke hvordan/hvad jeg skal sige til dette spørgsmål: 4. FUNKTIONER OG VÆKSTMODELLER Gør rede for lineær og eksponentiel vækst samt potensv... -
spg. til årsprøve i fysik
ForumindlægHej,, Jeg sidder her og er i tvivl omkring årsprøven i fysik.. Skal man trække et emne og fremlægge om det med selvvalgt materiale? eller foregår det således, at der medfølger opgaver til emnet, som man skal løse under 20 min. forberedelsestiden og derefter fremlægge det? -
Snyd
ForumindlægHvordan forsvar man sig hvis man har snydt i spanske oversættelse delen?? -
Jesus
Forumindlæg"Jesu død og opstandelse indfører en ny pagt mellem Gud og mennesker til erstatning af den gamle pagt mellem Gud og det jødiske folk som beskrevet i Det Gamle Testamente." - Hvilket folk er der tale om her ? -
Tvivl omkring synopsisgenren
ForumindlægEr en synopsis en afsluttet opgave i kort form, eller er den endnu ikke afsluttet? Eksempel: 1) Vi har analyseret novellen "xxx", og herunder følger de vigtigste punkter. (...) Heraf kan vi konkludere, at novellen er blablabla, hvilket passer overens med blablabla. 2) Vi vil analysere... -
Reaktionsmekanisme for radikaldannelse
ForumindlægFørst og fremmest: Hvad er det systematiske navn for dette stof: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/67/Phosgene.png/701px-Phosgene.png ? Mit bud er dichlormethanal, evt. dichlorformaldehyd, hvad siger eksperterne? Dernæst skal jeg opskrive en mulig reaktionsmekanisme for en r... -
Differentialligning
ForumindlægEn differentialligning er givet ved: dV/dt = -0.1*V^(2/3) Man ved, at V(10) = 64 Er der nogle der kan hjælpe med at løse denne differentialligning; altså finde V som funktion af t. Jeg har aldrig nogensinde haft en differentialligning af denne type og har aldrig hørt om det i undervisningen. O... -
Skal jeg gå om?
ForumindlægJeg skal til afgangseksamen i skriftlig matematik i morgen. Jeg er ekstremt dårlig til matematik og frygter lidt at jeg dumper. Hvis det sker, skal jeg så gå om? Skal man tage prøven igen? Eller trækker det bare ned i ens gennemsnit? På forhånd tak. -
Mangel på noter inden studentereksamen
ForumindlægHejsa! Jeg skal op i Mdt. Dansk A på HTX, og har brugt en dags tid på at sammensætte hele min pensumliste, med selve teksten, mine egne noter, noter fra andre folk samt opgaver fra forskellige mennesker. Alt i alt gik det meget fint, pensumet er på cirka 300 ns, og jeg har fået klargjort de fles... -
HURTIG HJÆLP
ForumindlægYO jeg er fuckd i bio.. kom sku til at drikke i 3 år i stedet:S nogen der har eksempler på Eksamensspørgsmål til Biologi A-niveau (gammel ordning)? eller ved hvor man kan finde dem? -
næstekærlighed
Forumindlægførst og fremmest næstekærlighed - er det ikke at man skal elske Gud og sin æste og det er jesus vigtigste budskab... og hvad mener den katolske og den protentiske kirke om næstekærlidhed... hov! der er lige en ting til... dobbeltkærlighed og næstekærlighed er det det samme?
