Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 19881 til 19900 af 27879
-
fysik eksamen spørgsmål?
ForumindlægHvordan vil i kloge fysik hjerne, svare på dette spørgsmål under en fysik eksamen? Bølger. Du skal give en præsentation af emnet: Bølger med vægt på bølgeegenskaberne, specielt til at forklare interferens-mønster ved et gitter. Du skal inddrage forsøget: Bølgelængde for He-Ne laser. Stikord... -
AT eksamen
ForumindlægHey allesammen! Jeg skal op i AT eksamen på tirsdag i fagene Historie og retorik med emnet Stasi i DDr. Jeg skal lave en retorisk analyse af filmen "de andres liv". Ville bare høre om nogen af jer har styr på hvilke metoder man bruger i retorik og specielt i sammenhæng med analyse? På f... -
Det vestindiske slavesamfund - nogen genier? eller opgavestruktureret mennesker?
ForumindlægHej derude. Jeg skriver SSO og jeg er simpelthen gået i stå, har dog samlet en masse kilder i dokumentet og prøvet mig frem til noget tekst. Er der nogle der er gode på emnet, eller opgaveskrivning, der ville kunne hjælpe med hvilke kilder jeg bør frasortere? Skriv gerne en mail til carolinehvid... -
Fysik/Matematik
ForumindlægHej Jeg er helt blank, da jeg ikke ved hvad min problemformulering skal være. Jeg skal skrive om raketfysik. Jeg overvejer at snakke om. - bevægelsesmængde - Hohmannbanen - Impuls - Jævn cirkelbevægelse og potentiel energi i tyngdefeltet - satellitbaner - Bevægelse med luftmodstand. Kan ma... -
Eksamen imorgen!!!
ForumindlægHej (: Jeg skal til eksamen i fysik i morgen, Jeg har læst og selvfølgelig forstået hvad jeg skal op i, men jeg mangler nogle idéer til forsøg til emnerne; Alkohol og Forurening. Er der nogen der har nogle gode idéer, eller evt. en god hjemmeside? Man må jo godt forklare og redegøre for forsøg... -
Hjælp med din holdning.
ForumindlægHej SP :) Jeg skal op i mundtlig engelsk på onsdag, og jeg har valgt at skrive om Manchester United. Et af mine emner er "Manchester United in the future", altså hvordan kommer det til at gå for Manchester i fremtiden. Håber nogle kan hjælpe med ideer til hvad jeg kan skrive, eller må... -
Induktion, transformation, vekselspænding, radioaktivitet, atomfysik og alkohol
ForumindlægHej allesammen. Skal op i fysik her d. 7, og har virkelig arbejde hårdt på at skrive alle mine noter sammen, og forstå hver enkelt ting. Men fatter bare ingenting af induktion, vekselspænding, og tranformation Og når det kommer til Atomfysik radioaktivitet og alkohol, ved jeg slet ikke hvad jeg... -
EKSAMENS HJÆLP FYSIK
Forumindlæghej alle sammen. Jeg går snart død over mit fysik! jeg kan nemlig ikke finde ud af, hvilke forsøg man kan lave til understående emner: 1. Grundstoffernes bindinger 2. Atomets oopbygning Håber virkeligt at der er nogen der kan hjælpe mig, jeg er nemlig ret frustreret over det! -
Hjælp - NG eksamen!
ForumindlægHej Alle Jeg har fået mit emne til min ng-eksamen og den lyder sådan her: Vil jordkloden bliver overbefolket? Fokus punkter: Naturgrundlag, klima, befolkningsfordeling, befolkningsvækst og fødevareforsyning. Mine spørgsmål til jer: HVad er naturgrundlag? Jeg ved slet ikke hvor jeg skal starte? e... -
Hjælp - Ng eksamen!
ForumindlægHej Alle Jeg har fået mit emne til min ng-eksamen og den lyder sådan her: Vil jordkloden bliver overbefolket? Fokus punkter: Naturgrundlag, klima, befolkningsfordeling, befolkningsvækst og fødevareforsyning. Mine spørgsmål til jer: HVad er naturgrundlag? Jeg ved slet ikke hvor jeg skal starte? e... -
Fysik/Kemi Eksamen
ForumindlægHej.. Sidder og forbereder mig til fysik/kemi eksamen. Er lige p.t. igang med at forberede mig til emnet kalk. Hvilke forsøg kan jeg lave under kalk? Har indtil videre kun forsøget "Indeholder det kalk?" Hvor jeg skal påvise kalken i eksempelvis kridt. Nogle forslag? På forhånd tak -
Hjælp til NF-EKSAMEN
ForumindlægJeg skal til eksamen i NF d. 15. Juni, og kunne i den forbindelse godt bruge hjælp. Bl.a til at analysere nogle figurer, og finde på noget klogt at sige til min eksamen. Eksamenen er tværfaglig : Biologi, Geografi, Kemi. Kunne godt bruge et syn på alle 3 fag. Emnet er FØDEVARE. Mvh. Christina -
Biologi eksamen spørgsmål
ForumindlægHej :)! Jeg har netop fået frigivet mine spørgsmål til biologi eksamen, som jeg skal til på tirsdag.. Tænkte om nogle af jer havde nogle gode noter til mine emner, eller ligefrem ville besvare nogle af eksamensspørgsmålene :)? Bare et enkelt eller to hvis detskulle være.. Filen med spørgsmålen... -
Differentialkvotienten
ForumindlægHalløj. Jeg sidder og skal gøre rede for differentialkvotienten under emnet differentielregning, hvordan gør jeg det? Skal jeg komme ind på differentialregning, og at f'(x) = tangenten til f(x)? Jeg skal også gøre rede for det under Lineær vækst. Skal jeg gøre det samme der? -
FSA fysik
ForumindlægHej. Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvad i ville gøre, hvis i FSA i fysik kom op i underemnet "neutralisation" under overemnet "det sure, det salte og det basiske".? Jeg har nemlig lidt svært ved at forberede mig. Hvis i ikke har "det sure, det salte og det basiske&q... -
Kerneenergi i Solen
ForumindlægHej jeg er i gang med at forberede mig til eksamen, og i den forbindelse skal jeg ind på emnet kerneenergi Jeg er bare ikke helt sikker på, hvordan det nu er der sker i solens kerne. Men solens kerne indeholder H atomer som bliver omdannet til en heliumkerne som der så frigiver energi i form af l... -
Eksamen i EØ(c)
ForumindlægHej alle. er ved at læse op til EØ-eksamen, og kom da på en tanke: Hvis jeg nu trækker et spørgsmål indenfor emnet "regnskab og økonomi", må jeg så gerne forklare lidt om hvad regnskab og økonomi er generelt og definere nogle nøglebegreber? Eller må jeg udelukkende fortælle om de case... -
syrer
ForumindlægJeg er igang med at finde forsøg til emnerne. Der er et forsøg der hedder syrens ledningsevne, det forsøg har jeg ikke lavet før. Der er to spørgsmål: 1) Hvilke syrer er de bedste til at lede elektrisk strøm? ( Har det noget med molaritet at gøre eller om det er svage eller stærke syrer)? 2) hvad... -
AT Årsprøve, haster!
ForumindlægHej alle brugere Jeg står i den situation at jeg imorgen skal op til årsprøve i AT, i fagene historie og engelsk. Mit overordnede emne er "Overvågningssamfund". Jeg har udarbejdet en synopsis til dette. Jeg har dog et spørgsmål vedrørende strukturen af mit oplæg. Er der nogen der har no... -
Hvorfor vekselspænding i stedet for jævn?
ForumindlægHey alle ;) Jeg skal op i fysik-kemi eksamen på torsdag d. 9.juni og har bl.a. fået opgivet emnet vekselspænding, hvor jeg er gået lidt i stå. Jeg kan ikke finde ud af, hvorfor man bruger vekselstrøm i stedet for jævnstrøm i hverdagen? Altså hvad er fordelene og ulemperne ved vekselstrøm og jævn...
