Søgning på: srp biologi og dansk. Resultater: 19881 til 19900 af 54698
-
Budskabet!
Forumindlæghey med jer.. vil bare spørge hva budskabet kunne være til eventyret "sneglen og rosenhækken af HCA? mit bud er at han viser hvordan mennesker kan være? f.eks. er rosehækken jo meget flink hvis man nu tænker logsik.. den giver alt ud, mens sneglen lukker sig ind i sin egen verden og mopper d... -
Definition af et uland
ForumindlægHej allesammen.Nogle af jer der ligger inde med en definition af et uland? FN skriver blot 'et land der ikke er et i-land', og det er jo ikke så rammende.Vil være dejligt med kriterier for stadie inden for økonomi, offentlig sektor, demografi, fordeling af produktion i landbrug ogindustri... -
Mdt årsprøve / eksamen i Naturfag 1.g?
ForumindlægHej, er der nogen der kan fortælle mig hvordan en mundtlig årsprøve/eksamen i naturfag foregår??Jeg skal snart op, men min lærer har ikke fortalt noget om den endnu(!)(Kun hvad han har opgivet..)skal man kunne remse en masse formler op?Eller lave forsøg?Hvor lang tid forberedelse har man? -
Gym.
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er lige blevet færdig med 1.g og mit årskaraktere og årsprøver ser ikkke særlige gode ud. Så jeg vil lige spørge om hvor meget der skal til for at man skal gå 1.g om. -
Afvigende kønskromosomantal
ForumindlægEr der nogen, som kan hjælpe mig med 2'eren og 3'eren i opgave 6 i dette link? http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2001/2001-6-2.pdfKarsten -
Udtrækning af fag. (;
ForumindlægHej allesammen! (; Ved I, hvilke fag som ligger overfor hinanden, som man kan risikere at trække til eksamen? Håber I ved, hvad jeg mener ellers bare spørg indtil... På forhånd tak! xx Bella -
Er jeg fed?
ForumindlægJaaah jeg så i et artikel at man ku selv måle sig om man er fed eller ej.. Det var noget med at man skulle divider sin vægt med sin højde i anden?? kan det passe?? og hvis det var over 25 var man fed!men jeg synes ikk jeg kan få dette system ti lat virke? nogle der kan sige mig hvordan..jeg har e... -
Hvordan siger man "Jeg skal op i" på tysk??
ForumindlægJeg er ved at skrive en tysk stil, og skal forklare om min eksamen, men jeg ved ikke hvordan man siger "Jeg skal op i (og så faget) Nogle der vil hjælpe?? Tak! -
Sundhed
ForumindlægHej Jeg har desværre spist MEGET Nutella, som jo indeholder meget sukker. Jeg har spist det rimelig længe (måneder), og kan mærke sukkerets bivirkninger; dårlig koncentration, træthed, skadet hjerneceller osv. Jeg har droppet Nutella nu, men ved ikke hvad jeg skal gøre/spise for at kroppen, o... -
Hvordan er psykologi på gym?
ForumindlægSom sagt/skrevet så vil jeg bare høre, hvordan psykologi er på gym? Er det som man forventer det er, hårdt /nemt, interresant/kedeligt? Hvad laver man i timerne og hvad er det gode og det dårlige? -
Halveringstid
ForumindlægHej allesammen Jeg sidder og ser på en fysik hjemmeside på engelsk. Skal finde ud af både den fysiske og biologiske halveringstid for et stof. Inde på hjemmesiden står der følgende: Distribution half life: 12 minutes Elimination half life: 100 minutes Jeg er ikke sikker på hvilken der e... -
Kemibøger...
ForumindlægVi har en rigtigt gammel og efter min mening ret dårlig kemibog, og studieretningne hedder har kemi A, så er der nogle der vil anbefale en anden kemibog? -
DNA!!?? HJÆLP
ForumindlægJeg har fået en opgave for, og jeg fatter ikke noget af det. Opgaven går ud på at man skal kortlægge slægtskabsforholdene mellem mennesket, chimpansen og grisen, ved at bruge forskellige metoder (genteknologi). Jeg skal så skitsere forløbet. PLEASE HJÆLP! Er på bar bund og det er til imorgen! -
Hvad er....
ForumindlægHej....Håber der er nogler der kort og rimeligt præsict kan besvare disse spørgsmål:1) Hvad går Makro-indeksmetoden ud på?- Er det noget med at finde ud af hvordan dyr overlever i vandet?2) Hvad er baggund for denne metode? - Beskriv de tre led i metoden...3) Hvad forstås ved karakterdyr, økol... -
Faktorer/ processer, der har betydning for at øge ilt koncentrationen?
ForumindlægFaktorer/ processer, der har betydning for at øge ilt koncentrationen? På forhånd mange tak. -
dumt spørgesmål - kost
ForumindlægHej... jeg har længe været på slankekur som jeg har heldigvis tabt mig til det ønskede vægt.Men jeg er begyndt med at spise for mange dadler, tørede finer og soltørede abrikoser istedet for slik osvJeg er bare i tvivl om det er noget man tager meget på af? dadler smager jo meget sødt, men er det ... -
S / C - kredsløb ??
ForumindlægVille høre om der er nogle der godt kunne tænke sif at forklare mig hvad S og C kredsløb, er for noget? -
1.g'ere, spørgsmål om NV og valgfag
ForumindlægDen første december skal man som 1.g'er bestemme sine valgfag.\nHvad har I valgt?\n\nDesuden skal man efter grundforløbet, før eller efter jul afhængig af skolen, op i NV-eksamen - skrive en rapport og 'forsvare den' (have en lille 'dialog' med sin lærer) om et af de fire emne... -
Fysik eller kemi på c
ForumindlægHvilket fag er umiddelbart lettest på c-niveau? Og på b-niveau?\n\n - Fysik\n - Kemi -
jeg er blank...
Forumindlægjeg har nu gået på stx i ca. et halvt år og to måneder, men kan ikke overskue det, da STX har meget om naturvidenskabelige fage og højt faglige niveau... jeg er til det samfundsfaglige/sprogligt. Jeg ved ikke om alle STX'er er sådan men det er min ihvertfald. jeg vil gerne vide om der er...
